Elektryczny Fiat 500e pojawi się na amerykańskim rynku. Olivier Francois, prezes Fiata oficjalnie ogłosił plany wprowadzenia nowego auta elektrycznego w Ameryce Północnej podczas Los Angeles Auto Show 2022. Trzy egzemplarze 500e zaprojektowane przez Armaniego, Kartell i Bulgari mają ucieleśniać włoskiego ducha i trzy dusze nowego Fiata500e: zrównoważony design, zrównoważoną modę i zrównoważony luksus.
- Elektryczny Fiat 500e pojawi się na rynku amerykańskim
- Fiat 500e został zaprezentowany w trzech egzemplarzach opracowanych przez Armaniego, Bulgari i Kartell
- Elektryczny Fiat 500e pojawi się w USA na początku 2024 roku
Elektryczny Fiat 500e pojawi się w USA
Elektryczny Fiat 500e pojawi się w Ameryce Północnej w pierwszym kwartale 2024 roku. Podczas Los Angeles Auto Show, Olivier Francois, prezes Fiata oficjalnie ogłosił plany oferowania w pełni elektrycznego Fiata 500e w Ameryce Północnej. Stojąc na czele strategii elektryfikacji marki, nowy 500e pojawi się na rynku amerykańskim na początku 2024 roku.
– Od 1899 roku Fiat odgrywa rolę w rozwoju mobilności, nie tylko dostarczając pojazdy dla mas, ale także realizując misję społeczną i jadąc na tej fali co dalej. Dziś, bardziej niż kiedykolwiek, mamy do czynienia z globalną rewolucją, co oznacza, że klienci szukają czegoś więcej niż tylko samochodu, a my zamierzamy uwzględnić ich zmieniające się potrzeby. Nowy 500e to coś więcej niż samochód, to projekt społeczny, który ma nakarmić apetyt Ameryki na zmiany w kierunku zrównoważonej mobilności. Chcemy zapoznać Amerykę z pojazdami elektrycznymi za pomocą naszej ikony – Fiata 500 – powiedział Olivier Francois.
Fiat chce odegrać w USA znaczącą rolę w rewolucji w kierunku elektromobilności. Nowy Fiat 500e będzie dostępny na tamtejszym rynku wyłącznie w wersji elektrycznej.
Podczas konferencji prasowej Olivier Francois przedstawił plany Fiata w Ameryce Północnej i zapowiedział, że samochód będzie dostępny w pierwszym kwartale 2024 roku.
Na scenie podczas konferencji prasowej zaprezentowano trzy egzemplarze Fiata 500e one-offs zaprojektowane przez Armaniego, Kartell i Bulgari.
Fiat 500 Giorgio Armani
Giorgio Armani, niekwestionowany król świata włoskiej elegancji, chciał na nowo zinterpretować styl elektrycznego Fiata. Model 500 Armani został opracowany w imię ponadczasowego krawiectwa i zrównoważonego rozwoju. Wykorzystując technologię laserową, Armani chciał ukształtować metalową powłokę karoserii samochodu (i ostatecznie wytrawić ją) ekskluzywnym grawerunkiem, zbliżając ją jak najbardziej do trzech wymiarów tkaniny i tworząc dwutonowy efekt bez dodawania zanieczyszczającej farby. Rezultat jest dodatkowo wzmocniony przez szaro-zielony kolor „efektu jedwabiu” Armaniego.
Logo „GA” jest mocnym elementem wzoru felg Fiata 500 GA, podczas gdy okna w kolorze bursztynu podnoszą poziom harmonii i wyrafinowania samochodu. Neutralne i eleganckie niuanse są kontynuowane we wnętrzu: fotele są tapicerowane certyfikowaną skórą naturalną, pochodzącą z Poltrona Frau, w kolorze „greyge” z pasami wełny microchevron, ozdobionymi detalami zaczerpniętymi z kunsztu najlepszych kaletników. Deska rozdzielcza, pokryta została rekonstruowanym drewnem o otwartych porach i ozdobiona cienkimi warstwami aluminiowej inkrustacji.
Fiat 500 Kartell
Kreatywność i innowacyjność to z kolei elementy inspiracji dla modelu 500e Kartell, pochodzącego od ikony włoskiego wzornictwa przemysłowego, która nieustannie eksperymentuje i bada nowe estetyki i funkcje tworzyw sztucznych. W ostatnich latach Kartell angażuje się także w rozwój coraz bardziej zrównoważonych tworzyw. 500e Kartell ma nadwozie charakteryzuje się koncepcją „monoblokowego koloru”, w którym różne rodzaje materiałów – metal, szkło, guma, plastik i tkanina – są interpretowane w tym samym kolorze: niebieskim Kartell, pochodzącym od niebieskiego Yves Klein. Logo obu marek wyróżnia się na karoserii dzięki obróbce z użyciem piaskowanego poliwęglanu, aby przekazać poczucie materiału i głębi.
Najbardziej symbolicznymi elementami nadwozia Fiata 500 Kartell, oprócz efektu kolorystycznego, są elementy wykonane z poliwęglanu odzyskanego z wycofanych z eksploatacji projektorów parabolicznych, zastosowane w przednim grillu, kołach i osłonach lusterek. Obiekty te charakteryzują się unikalnym wzornictwem inspirowanym wzorem lampy Kabuki firmy Kartell, stworzonym i opracowanym przez projektanta Ferruccio Lavianiego, jako motyw mający przewodzić tożsamości nowego samochodu.
Kontrast pomiędzy błękitem Kartell z zewnątrz a jasnością wnętrza jest uderzający i ma zapewniać przejrzyste środowisko wewnątrz auta, łącząc ciepłe i chłodne odcienie. Dotykowe tworzywa tekstylne użyte we wnętrzu Fiata 500 Kartell to w 100 proc. polipropylen pochodzący z recyklingu, podobnie jak krzesła z najnowszej kolekcji Kartell.
Fiat B.500 „MAI TROPPO”
„MAI TROPPO” firmy Bulgari składa z kolei hołd rzemiosłu i pięknu. Bulgari – to ikona włoskiej doskonałości, marka, która przez lata wprowadzała innowacje, pisząc na nowo zasady światowej biżuterii i wprowadzając nowe trendy, które stały się ikonami współczesnego wzornictwa. Nowy FIAT 500e stał się wykonaniu Bulgari prawdziwym klejnotem samym w sobie, z wnętrzem wykorzystującym najlepsze materiały, ozdobione unikalnymi wykończeniami, które mają egzaltować rzymskie pochodzenie Bulgari.
„MAI TROPPO” – czyli nigdy za wiele posiada szafranową farbę perłową, inspirowaną chromatyczną wariacją rzymskich zachodów słońca. Farba szafranowa podkreśla charakter samochodu jako „klejnotu”, w oparciu o włączenie proszku złota, odzyskanego ze skrawków produkcji biżuterii. Oprócz złotego lakieru Fiat B.500 posiada boczne progi i przednie listwy przetworzone przy użyciu techniki glazurowania; specjalnie zaprojektowane koła w formie gwiazdy – historycznego symbolu Bulgari. Koła posiadają również czarny lakier ze złotym wykończeniem oraz boczną plakietkę „klejnotu” w polerowanym złocie, z logo B.500 wysadzanym diamentami.