Elektryczny Fiat 500e pojawi się na amerykańskim rynku. Olivier Francois, prezes Fiata oficjalnie ogłosił plany wprowadzenia nowego auta elektrycznego w Ameryce Północnej podczas Los Angeles Auto Show 2022. Trzy egzemplarze 500e zaprojektowane przez Armaniego, Kartell i Bulgari mają ucieleśniać włoskiego ducha i trzy dusze nowego Fiata500e: zrównoważony design, zrównoważoną modę i zrównoważony luksus.

  • Elektryczny Fiat 500e pojawi się na rynku amerykańskim
  • Fiat 500e został zaprezentowany w trzech egzemplarzach opracowanych przez Armaniego, Bulgari i Kartell
  • Elektryczny Fiat 500e pojawi się w USA na początku 2024 roku

Elektryczny Fiat 500e pojawi się w USA

Elektryczny Fiat 500e pojawi się w Ameryce Północnej w pierwszym kwartale 2024 roku. Podczas Los Angeles Auto Show, Olivier Francois, prezes Fiata oficjalnie ogłosił plany oferowania w pełni elektrycznego Fiata 500e w Ameryce Północnej. Stojąc na czele strategii elektryfikacji marki, nowy 500e pojawi się na rynku amerykańskim na początku 2024 roku.

– Od 1899 roku Fiat odgrywa rolę w rozwoju mobilności, nie tylko dostarczając pojazdy dla mas, ale także realizując misję społeczną i jadąc na tej fali co dalej. Dziś, bardziej niż kiedykolwiek, mamy do czynienia z globalną rewolucją, co oznacza, że klienci szukają czegoś więcej niż tylko samochodu, a my zamierzamy uwzględnić ich zmieniające się potrzeby. Nowy 500e to coś więcej niż samochód, to projekt społeczny, który ma nakarmić apetyt Ameryki na zmiany w kierunku zrównoważonej mobilności. Chcemy zapoznać Amerykę z pojazdami elektrycznymi za pomocą naszej ikony – Fiata 500 – powiedział Olivier Francois. 

Fiat chce odegrać w USA znaczącą rolę w rewolucji w kierunku elektromobilności. Nowy Fiat 500e będzie dostępny na tamtejszym rynku wyłącznie w wersji elektrycznej. 

Podczas konferencji prasowej Olivier Francois przedstawił plany Fiata w Ameryce Północnej i zapowiedział, że samochód będzie dostępny w pierwszym kwartale 2024 roku.

Na scenie podczas konferencji prasowej zaprezentowano trzy egzemplarze Fiata 500e one-offs zaprojektowane przez Armaniego, Kartell i Bulgari. 

Elektryczny Fiat 500e wchodzi na rynek USA
Elektryczny Fiat 500e wchodzi na rynek USA
Elektryczny Fiat 500e wchodzi na rynek USA

Fiat 500 Giorgio Armani

Giorgio Armani, niekwestionowany król świata włoskiej elegancji, chciał na nowo zinterpretować styl elektrycznego Fiata. Model 500 Armani został opracowany w imię ponadczasowego krawiectwa i zrównoważonego rozwoju. Wykorzystując technologię laserową, Armani chciał ukształtować metalową powłokę karoserii samochodu (i ostatecznie wytrawić ją) ekskluzywnym grawerunkiem, zbliżając ją jak najbardziej do trzech wymiarów tkaniny i tworząc dwutonowy efekt bez dodawania zanieczyszczającej farby. Rezultat jest dodatkowo wzmocniony przez szaro-zielony kolor „efektu jedwabiu” Armaniego. 

Logo „GA” jest mocnym elementem wzoru felg Fiata 500 GA, podczas gdy okna w kolorze bursztynu podnoszą poziom harmonii i wyrafinowania samochodu. Neutralne i eleganckie niuanse są kontynuowane we wnętrzu: fotele są tapicerowane certyfikowaną skórą naturalną, pochodzącą z Poltrona Frau, w kolorze „greyge” z pasami wełny microchevron, ozdobionymi detalami zaczerpniętymi z kunsztu najlepszych kaletników. Deska rozdzielcza, pokryta została rekonstruowanym drewnem o otwartych porach i ozdobiona cienkimi warstwami aluminiowej inkrustacji. 

Elektryczny Fiat 500e wchodzi na rynek USA
Elektryczny Fiat 500e wchodzi na rynek USA

Fiat 500 Kartell

Kreatywność i innowacyjność to z kolei elementy inspiracji dla modelu 500e Kartell, pochodzącego od ikony włoskiego wzornictwa przemysłowego, która nieustannie eksperymentuje i bada nowe estetyki i funkcje tworzyw sztucznych. W ostatnich latach Kartell angażuje się także w rozwój coraz bardziej zrównoważonych tworzyw500e Kartell ma nadwozie charakteryzuje się koncepcją „monoblokowego koloru”, w którym różne rodzaje materiałów – metal, szkło, guma, plastik i tkanina – są interpretowane w tym samym kolorze: niebieskim Kartell, pochodzącym od niebieskiego Yves Klein. Logo obu marek wyróżnia się na karoserii dzięki obróbce z użyciem piaskowanego poliwęglanu, aby przekazać poczucie materiału i głębi.

Najbardziej symbolicznymi elementami nadwozia Fiata 500 Kartell, oprócz efektu kolorystycznego, są elementy wykonane z poliwęglanu odzyskanego z wycofanych z eksploatacji projektorów parabolicznych, zastosowane w przednim grillu, kołach i osłonach lusterek. Obiekty te charakteryzują się unikalnym wzornictwem inspirowanym wzorem lampy Kabuki firmy Kartell, stworzonym i opracowanym przez projektanta Ferruccio Lavianiego, jako motyw mający przewodzić tożsamości nowego samochodu. 

Kontrast pomiędzy błękitem Kartell z zewnątrz a jasnością wnętrza jest uderzający i ma zapewniać przejrzyste środowisko wewnątrz auta, łącząc ciepłe i chłodne odcienie. Dotykowe tworzywa tekstylne użyte we wnętrzu Fiata 500 Kartell to w 100 proc. polipropylen pochodzący z recyklingu, podobnie jak krzesła z najnowszej kolekcji Kartell. 

Elektryczny Fiat 500e wchodzi na rynek USA
Elektryczny Fiat 500e wchodzi na rynek USA

Fiat B.500 „MAI TROPPO”

„MAI TROPPO” firmy Bulgari składa z kolei hołd rzemiosłu i pięknu. Bulgari – to ikona włoskiej doskonałości, marka, która przez lata wprowadzała innowacje, pisząc na nowo zasady światowej biżuterii i wprowadzając nowe trendy, które stały się ikonami współczesnego wzornictwa. Nowy FIAT 500e stał się wykonaniu Bulgari prawdziwym klejnotem samym w sobie, z wnętrzem wykorzystującym najlepsze materiały, ozdobione unikalnymi wykończeniami, które mają egzaltować rzymskie pochodzenie Bulgari.

„MAI TROPPO” – czyli nigdy za wiele posiada szafranową farbę perłową, inspirowaną chromatyczną wariacją rzymskich zachodów słońca. Farba szafranowa podkreśla charakter samochodu jako „klejnotu”, w oparciu o włączenie proszku złota, odzyskanego ze skrawków produkcji biżuterii. Oprócz złotego lakieru Fiat B.500 posiada boczne progi i przednie listwy przetworzone przy użyciu techniki glazurowania; specjalnie zaprojektowane koła w formie gwiazdy – historycznego symbolu Bulgari. Koła posiadają również czarny lakier ze złotym wykończeniem oraz boczną plakietkę „klejnotu” w polerowanym złocie, z logo B.500 wysadzanym diamentami. 

Zobacz też: Porsche Vision Gran Tourismo

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię