Polestar ma jak dotychczas dobry 2022 rok. Sprzedaż od stycznia do września wzrosła prawie dwukrotnie. Szwedzka firma nadrobiła straty wynikające zakłóceniami pandemią COVID-19 w Chinach.

  • Polestar dostarczył w 3Q 2022 9 215 aut elektrycznych
  • Od początku roku do końca września szwedzka marka dostarczyła 30 400 samochodów elektrycznych
  • Firma podtrzymuje cel 50 000 aut na 2022 rok

Polestar podwaja sprzedaż samochodów elektrycznych

Polestar tylko w trzecim kwartale dostarczył około 9 215 samochodów. Daje to łączną liczbę około 30 400 samochodów dostarczonych w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2022 roku, co stanowi wzrost o 100 proc. rok do roku. Niedawny wzrost produkcji po zakłóceniach Covid-19 w Chinach na początku roku zaowocował znacznie wyższymi wskaźnikami produkcji, a firma spodziewa się, że osiągnie swój cel, jakim jest osiągnięcie rocznej produkcji na poziomie 50 000 w 2022 r.

– Musieliśmy nadrobić zaległości w produkcji po niepowodzeniach związanych z Covid-19 w Chinach i udało się. Większość samochodów Polestar 2, które miały zostać dostarczone w czwartym kwartale, jest gotowa i trafia do naszych klientów na 27 rynkach na całym świecie, a czwarty kwartał będzie naszym najsilniejszym w historii. Jestem przekonany, że osiągniemy nasz cel, jakim jest 50 000 samochodów na ten rok – mówi prezes Polestar, Thomas Ingenlath.

Polestar 3
Polestar 3

Polestar podwaja sprzedaż

Polestar zmniejszył stratę w trzecim kwartale 2022 roku, która była na poziomie 196,4 mln dolarów. Rok temu sięgała ona 292,9 mln dolarów. Firma odnotowała przychody ze sprzedaży na poziomie 435,4 mln dolarów. W analogicznym okresie ubiegłego roku było to 212,9 mln dolarów. 

Polestar nie ucierpiał jeszcze z powodu rosnących cen surowców wykorzystywanych do produkcji akumulatorów, z powodu zawartych wcześniej kontraktów. Dyrektor finansowy Johan Malmqvist powiedział jednak dziennikarzom Agencji Reuters, że Polestar będzie musiał zmierzyć się z wyższymi kosztami w czwartym kwartale, podczas gdy podwyżki cen samochodów tego lata, były stosunkowo niewielkie. 

Polestar 3
Polestar 3

Polestar dostaje pożyczkę od Volvo

Volvo w listopadzie udzieliło Polestarowi wsparcia finansowego w postaci 18-miesięcznej pożyczki o łącznej wysokości 800 mln dolarów. Kwota pożyczki od Volvo jest porównywalna z bezpośrednim i pośrednim wsparciem finansowym i płynnościowym, którego udziela inny główny akcjonariusz Polestara — PSD Investment. Pakiet ten, wraz z innymi planowanymi działaniami finansowymi Polestar, zapewnia spółce wystarczające środki do 2023 roku. Udział Volvo w firmie Polestar wynosi 48,3 procent.

Polestar 2 - wnętrze

Pierwszy elektryczny SUV Polestar

W połowie października 2022 roku Polestar pokazał swojego pierwszego SUVa — Polestar 3. Auto posiada baterię o pojemności 111 kWh, która zapewnia zasięg 610 kilometrów. Cena auta zaczyna się od 89 900 euro. Polestar 3 to pierwszy samochód na nowej, całkowicie elektrycznej bazie technologicznej opracowanej przez Volvo. 

Produkcja ma rozpocząć się w zakładzie Volvo w Chengdu w Chinach, od połowy 2023 roku, a pierwsze dostawy przewidziane są na czwarty kwartał 2023 roku. Dodatkowa produkcja w zakładzie Volvo w Ridgeville w Południowej Karolinie w Stanach Zjednoczonych ma ruszyć w połowie 2024 r. – od tego momentu dostawy na rynek północnoamerykański i inne rynki mają zostać przeniesione z Chin do USA. Początkowe dostawy z tej fabryki spodziewane są około połowy 2024 roku. W momencie premiery silnik Polestar 3 Long range Dual (360 kW, 840 Nm) jest dostępny w cenie 89 900 euro. Zamówienia ruszyły od 12 października 2022 r. 

Polestar 3
Polestar 3

Technologia w Polestar 3

Polestar 3 to pierwszy samochód firmy Polestar, w którym zastosowano scentralizowany system obliczeniowy z komputerem centralnym NVIDIA DRIVE, obsługującym oprogramowanie Volvo. Pełniąc rolę mózgu sztucznej inteligencji, platforma firmy NVIDIA przetwarza dane z licznych czujników i kamer samochodu, aby umożliwić korzystanie z zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i monitorowania kierowcy.

System infotainment napędzany jest przez platformę Snapdragon Cockpit nowej generacji firmy Qualcomm Technologies. Jako centralny element kompleksowego zestawu otwartych i skalowalnych, połączonych w chmurze platform motoryzacyjnych – Snapdragon Cockpit Platform – będzie wykorzystywany do zapewnienia odpowiednich wrażeń w pojeździe, dzięki możliwościom obsługi wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości, dźwięku przestrzennego najwyższej jakości i bezproblemowej łączności w całym pojeździe.

W związku z tym, że Volvo rozpoczyna nową erę w dziedzinie bezpieczeństwa, Polestar 3 posiada zaawansowaną technologię bezpieczeństwa czynnego i biernego. Obejmuje ona m.in. wewnętrzne czujniki radarowe, które potrafią wykryć ruchy we wnętrzu samochodu, co pomaga chronić przed przypadkowym pozostawieniem w nim dzieci lub zwierząt domowych. System ten jest również połączony z systemem kontroli klimatu, aby uniknąć udaru cieplnego lub hipotermii.

Dalsza współpraca z wiodącymi w branży partnerami w zakresie technologii bezpieczeństwa, takimi jak Zenseact, Luminar i Smart Eye, umożliwiła zamontowanie w modelu Polestar 3 najnowocześniejszą technologię ADAS (Advanced Driver Assistance System).

Zdjęcie samochodu elektrycznego Polestar
zdjęcie: Polestar

Zobacz też: Start drona z elektrycznego roadstera Polestar O2

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię