Popularność elektrycznego Volkswagena ID. Buzz zaskoczyła samego producenta. Jak pisze portal Electrive.com na elektrycznego vana złożono już 12 500 zamówień. Połowa z tej liczby dotyczy wersji Cargo, ale na samochód trzeba czekać nawet pół roku. 

  • Na ID. Buzz złożono już 12 500 zamówień
  • Automobilwoche pisze, że na auto trzeba czekać dziś pół roku
  • Do końca roku produkcja ma wzrosnąć do 200 samochodów dziennie

Produkcja elektrycznego Volkswagen ID. Buzz w Hanowerze

Szef jednostki Volkswagen Samochody Użytkowe wskazał w rozmowie z niemieckim dziennikiem Automobilwoche, że dziennie z linii montażowej zjeżdża obecnie 100 egzemplarzy elektrycznego modelu ID.Buzz. W fabryce w Hanowerze liczba ta powinna do końca 2022 roku wzrosnąć do 200 sztuk dziennik. W przyszłym roku ma to już być 100 000 egzemplarzy rocznie, a docelowo 130 tysięcy. 

Dziennikarze donoszą, że liczba zamówień na elektrycznego ID. Buzz sięgnęła już 12 500 zgłoszeń. Klienci, którzy dziś chcą kupić elektrycznego vana, muszą liczyć się, że dostawa będzie realizowana najprawdopodobniej w końcu I kwartału 2023 roku, bo na samochód obecnie trzeba czekać ok. pół roku. 

Przedsprzedaż na elektrycznego Volkswagena ID. Buzz pruszyła w drugim kwartale 2022 roku. Zarówno ID. Buzz, jak i ID. Buzz Cargo wyposażone są w akumulatory o użytecznej pojemności 77 kWh (82 kWh brutto). Źródłem napędu auta elektrycznego jest 204-konny silnik elektryczny, umieszczony z tyłu pojazdu. Przy ładowaniu prądem zmiennym maksymalna moc to 11 kW, a przy wykorzystaniu prądu stałego rośnie ona do nawet 170 kW. Na stacji szybkiego ładowania uzupełnienie energii od 5 do 80 procent zajmie ok. 30 minut. Podobnie jak inne modele rodziny ID., także ID. Buzz i ID. Buzz Cargo są zbudowane na platformie opracowanej specjalnie dla pojazdów elektrycznych (MEB).

Elektryczny Volkswagen ID. Buzz
Elektryczny Volkswagen ID. Buzz
Wnętrze elektrycznego Volkswagena ID. Buzz
Wnętrze elektrycznego Volkswagena ID. Buzz

Siedem lakierów i cztery wersje dwukolorowe do wyboru

Volkswagen oferuje modele ID. Buzz i ID. Buzz Cargo, podobnie jak było w klasycznym Bulli – w jedno- lub dwukolorowym lakierze. Do wyboru jest łącznie 11 wariantów – biały, srebrny, żółty, niebieski, pomarańczowy, zielony i czarny oraz cztery wersje dwubarwne. Gdy auto zostanie zamówione w tej ostatniej odmianie, górna część nadwozia z dachem będą zawsze białe. Pozostała część nadwozia może być zielona, żółta, niebieska lub pomarańczowa.

Elektryczny Volkswagen ID. Buzz
Elektryczny Volkswagen ID. Buzz
Elektryczny Volkswagen ID. Buzz
Elektryczny Volkswagen ID. Buzz
Elektryczny Volkswagen ID. Buzz

ID. Buzz – wymiary

Dzięki długości nieprzekraczającej 5 metrów (4712 mm) oraz rozstawowi osi, wynoszącemu 2988 mm, elektryczny Volkswagen ID. Buzz oferuje wyjątkowo dużo miejsca we wnętrzu. W wersji z pięcioma miejscami dla pasażerów samochód oferuje także dużo miejsca na bagaż, bo aż do 1121 litrów. Po złożeniu drugiego rzędu siedzeń ładowność wzrasta prawie dwukrotnie – do 2205 litrów, a w przyszłości planowane jest wprowadzenie wersji z sześcioma i siedmioma siedzeniami oraz wydłużonym rozstawem osi. 

Przy układzie z trzema lub alternatywnie dwoma siedzeniami i przegrodą oddzielającą przestrzeń ładunkową, elektryczny ID. Buzz Cargo oferuje 3,9 m3 pojemności bagażowej, co pozwoli na transport dwóch europalet.

Volkswagen ID. Buzz tył samochodu
Elektryczny Volkswagen ID. Buzz
Elektryczny Volkswagen ID. Buzz

Dwukierunkowe ładowanie

Dzięki najnowszemu oprogramowaniu linia modeli ID. będzie w przyszłości oferować również funkcję „Plug & Charge”. Dzięki temu ID. Buzz sam uwierzytelni się na stacjach szybkiego ładowania wielu dostawców poprzez złącze ładowania, przekazując wszystkie niezbędne dane – to znacznie wygodniejsze rozwiązanie niż autoryzacja kartą.

Kolejna nowość to ładowanie dwukierunkowe. Ta technologia otwiera przed użytkownikami zupełnie nowe możliwości. Na przykład nadmiar energii z paneli słonecznych, uzyskany w ciągu dnia, będzie można magazynować w akumulatorze ID. Buzz, a wieczorem, gdy nie ma słońca, korzystać z niego w domowej instalacji.

Aktualizacja Over-the-air

W przypadku ID. Buzz i pozostałych modeli z rodziny ID. aktualizacje oprogramowania można pobierać zdalnie. Zarówno te dotyczące systemu infotainment, jak i związane z ładowaniem czy funkcjami wspomagającymi kierowcę.

Gama systemów wspomagających kierowcę obejmuje innowacyjnie połączone technologie, takie jak nowa funkcja „Trained Parking” (automatyczne manewrowanie do i z miejsc parkingowych), „Car2X” (ostrzeżenia o zagrożeniach w najbliższej okolicy) oraz najnowsza wersja „Travel Assist”, wykorzystująca dane z crowdsourcingu; dzięki czemu system umożliwia częściowo automatyczną jazdę w pełnym zakresie prędkości.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię