Dobry 2023 rok dla Bentleya. Firma osiągnęła trzeci najlepszy wynik w swojej historii. Coraz więcej klientów decyduje się na personalizację – wzrost o 43 procent w porównaniu z 2022 rokiem.
Bentley w 2023 roku
Bentley dostarczył w 2023 roku 13 560 samochodów. Był to trzeci najlepszy wynik w historii. Choć był on o 11 procent gorszy od rekordu ustanowionego w 2022 roku, zainteresowanie personalizacją osiągnęło wyższy poziom. Około 3/4 klientów sięgnęło po ponad 46 miliardów różnego rodzaju konfiguracji dostępnych w standardowym zakresie opcji.
Klienci Bentleya byli także coraz bardziej zainteresowani modelami z wyższego przedziału cenowego, takimi jak Azure, S i Speed. Udział tego typu aut wzrósł do 70 procent, w porównaniu z 30 procentami w 2022 roku. Wersja Extended Wheelbase Bentayga również przekroczył oczekiwania, osiągając ponad jedną trzecią zamówień na SUVy w pierwszym pełnym roku sprzedaży.
Popularność marku utrzymywała gama hybrydowych pojazdów Bentleya. Wielka Brytania była największym rynkiem, gdzie co czwarty klient Flying Spur i Bentayga wybierał opcję hybrydową.
Sprzedaż Bentleya w 2023 roku
Patrząc na wyniki w poszczególnych regionach, widać było, że utrzymywały się trudne warunki. Pozytywny wzrost utrzymywał się w Azji Pacyficznej (5 procent wzrostu) oraz na Bliskim Wschodzie, w Indiach, a także w Afryce (2 procent wzrostu). W Chinach i Wielkiej Brytanii popyt spadł o 18 procent.
Dużą popularnością wciąż cieszył się SUV Bentayga. Model pozostawał najważniejszym modelem Bentleya, odpowiadając za 44 procent ogólnej sprzedaży i umacniając swoją pozycję jako najbardziej udanego luksusowego SUV na świecie. Sporym popytem cieszyły się modele Continental GT i GT Convertible. Odpowiadały one za niemal jedną trzecią sprzedaży (31 procent). Co czwartym sprzedanym Bentleyem był model Flying Spur.
Mimo trudnych warunków w kluczowych regionach na świecie Ameryka utrzymała swoją największego rynku. Brytyjski rynek Bentleya jest teraz numerem jeden pod względem sprzedaży modeli hybrydowych z ich udziałem na poziomie 27 proc. sprzedaży w 2023 roku.