BMW chce zwiększyć globalną produkcję samochodów elektrycznych. Od 2027 roku niemiecki producent będzie budował samochody „Neusse Klasse” w San Luis Potosi w Meksyku. Powstanie tam także montownia akumulatorów. BMW chce zainwestować w tamtejszy zakład 800 mln euro i stworzyć 1000 nowych miejsc pracy.

  • BMW zainwestuje 800 mln euro w meksykański zakład produkcyjny w celu integracji w pełni elektrycznych modeli Neue Klasse
  • W Meksyku powstanie około 1 000 nowych miejsc pracy
  • Zakład San Luis Potosí korzysta wyłącznie z energii ekologicznej, którą sam wytwarza w instalacji solarnej o powierzchni ponad 70 000 m2

BMW i auta elektryczne z Meksyku

Grupa BMW przyspiesza rozwój elektromobilności i ma zamiar nabrać jeszcze większego rozpędu dzięki kolejnej generacji pojazdów – Neue Klasse. Aby to osiągnąć, firma inwestuje w rozbudowę swojej międzynarodowej sieci produkcyjnej. Zakład w San Luis Potosí w Meksyku będzie w przyszłości produkował w pełni elektryczne modele Neue Klasse i będzie posiadał swój własny zakład montażu akumulatorów.

— Systematycznie ukierunkowujemy naszą sieć produkcyjną na elektromobilność. W nasz zakład w Meksyku inwestujemy 800 milionów euro i tworzymy około 1000 nowych miejsc pracy. Pierwsze samochody Neue Klasse zejdą z linii produkcyjnej w naszym zakładzie w Debreczynie na Węgrzech, począwszy od 2025 roku, a następnie w głównym zakładzie w Monachium. Dodatkowe wolumeny osiągniemy dzięki integracji Neue Klasse w zakładzie San Luis Potosí od 2027 roku — mówi Milan Nedeljković, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za produkcję.

Zakład produkcyjny BMW w San Luis Potosí w Meksyku
Zakład produkcyjny BMW w San Luis Potosí w Meksyku
Zakład produkcyjny BMW w San Luis Potosí w Meksyku

BMW inwestuje w USA

Firma niedawno ogłosiła inwestycję w wysokości 1,7 mld dolarów w rozbudowę zakładu produkcyjnego w Spartanburgu w USA. Obejmuje ona miliard dolarów na przygotowania do produkcji pojazdów elektrycznych w amerykańskim zakładzie oraz 700 mln dolarów na budowę nowego centrum montażu akumulatorów wysokiego napięcia w pobliskim Woodruff. Do 2030 roku BMW chce budować w USA co najmniej sześć w pełni elektrycznych modeli.

Elektryczne BMW uzupełniają program produkcji w Meksyku

Kolejne 800 mln euro zostanie zainwestowanych w Meksyku. Z tej kwoty 500 mln euro przeznaczonych zostanie na budowę nowego centrum montażu akumulatorów, które będzie zlokalizowane na terenie zakładu w San Luis Potosí. Nowe centrum montażowe zajmie powierzchnię 85 000 m2. Będzie w nim pracować ponad 500 dodatkowych pracowników, produkujących akumulatory nowej generacji do pojazdów w pełni elektrycznych.

— Dzięki tej nowej inwestycji nasz zakład w San Luis Potosí będzie odgrywał centralną rolę w procesie przechodzenia BMW Group na elektromobilność. Firma zwiększa swoje zaangażowanie w Meksyku i udział w naszym zakładzie, nie tylko ze względu na jego strategiczną lokalizację, ale przede wszystkim na solidny zespół pracowników, który w niespełna cztery lata od rozpoczęcia działalności produkuje już trzy modele, które zaopatrują łącznie 74 światowe rynki – powiedział Harald Gottsche, prezes i dyrektor generalny BMW Group Plant San Luis Potosí.

Zakład produkcyjny BMW w San Luis Potosí w Meksyku

Produkcja elektrycznych BMW w Meksyku

W zakładzie, który rozpoczął działalność w 2019 roku, około 3000 pracowników pracuje już przy produkcji BMW serii 3, serii 2 Coupé i nowego M2- w niektórych przypadkach są to modele przeznaczone wyłącznie na rynek globalny. Zakład został zaprojektowany z myślą o dużej elastyczności, dzięki czemu w warsztacie nadwoziowym i hali montażu potrzebne są tylko niewielkie korekty, aby uwzględnić nową architekturę pojazdów.

Cechą szczególną samochodów Neue Klasse jest to, że akumulator wysokiego napięcia jest bezpośrednio zintegrowany z konstrukcją pojazdu. W związku z tym zakład montażowy w San Luis Potosí musi zostać rozbudowany, aby zintegrować nowy proces z działalnością firmy. W kwietniu w zakładzie rozpocznie pracę druga zmiana, dzięki czemu powstanie kolejnych 500 nowych miejsc pracy. Łącznie w San Luis Potosí pracować będzie wówczas około 1000 dodatkowych pracowników.

BMW iFACTORY jako masterplan produkcyjny

Zakład San Luis Potosí kładzie nacisk na odpowiedzialne zarządzanie zasobami i działania na rzecz redukcji CO2. W tak suchym regionie oszczędzanie wody jest szczególnie ważne. W zakładzie znajduje się pierwsza lakiernia BMW Group, która działa bez wytwarzania ścieków procesowych. Woda potrzebna do procesu lakierowania jest oczyszczana, a następnie ponownie wykorzystywana. Ponadto zakład korzysta wyłącznie z energii ekologicznej, którą sam wytwarza w instalacji solarnej o powierzchni ponad 70 000 m2 znajdującej się na terenie zakładu, uzupełnionej o energię elektryczną z zewnętrznej farmy słonecznej.

Nowe, okrągłe ogniwa BMW dla pojazdów NEUE KLASSE

W modelach Neue Klasse zastosowane zostaną nowe, okrągłe ogniwa akumulatorów litowo-jonowych opracowane specjalnie dla szóstej generacji technologii BMW eDrive. Nowy format baterii zwiększy gęstość energii o ponad 20 procent oraz poprawi szybkość ładowania i zasięg nawet o 30 procent. Jednocześnie emisja CO2 przy produkcji ogniw zostanie zredukowana nawet o 60 procent, co jest wynikiem oparcia się dostawców ogniw o energię pochodzącej z zasobów odnawialnych oraz – w przypadku surowców: litu, kobaltu i niklu – wykorzystania materiału wtórnego, czyli materiału znajdującego się już w obiegu.

Zobacz też: Testy elektryczne Porsche Macana

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2023/01/porsche.webm

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię