Buick rozpoczyna transformację marki, która w Ameryce Północnej ma w pełni zelektryfikować swoją ofertę do końca bieżącej dekady. Marka należąca do koncernu General Motors przedstawiła także nowe logo. Firma potwierdziła, że Electra EV pojawi się w Ameryce Północnej już w 2024 roku.
- Buick zmienił logo. Poprzednia zmiana miała miejsce w 2016 roku
- Amerykański producent samochodów chce do końca dekady mieć całkowicie elektryczne portfolio samochodów
- Pierwszy z samochodów elektrycznych pojawi się już w 2024 roku
Buick na prąd
W ramach realizacji wizji firmy General Motors zakładającej bezemisyjną, całkowicie elektryczną przyszłość, Buick wprowadzi swój pierwszy pojazd elektryczny na rynek Ameryki Północnej w 2024 roku. Produkty Buicka z napędem elektrycznym będą nosiły nazwę Electra, czerpiąc w ten sposób inspirację z historii marki.
– Marka Buick jest zaangażowana w budowę całkowicie elektrycznego portfolio do końca tego dziesięciolecia. Nowe logo Buicka, wykorzystanie serii nazw Electra oraz nowy wygląd naszych przyszłych produktów odmieni tę markę – mówi Duncan Aldred, wiceprezes Buick i GMC.
Buick zmienił logo
Nowa logo, które jest pierwszą znaczącą zmianą emblematu od 1990 roku, będzie montowane na przedniej części nadwozia produktów Buick od przyszłego roku. Nie jest to już okrągłe logo, ale elegancki, poziomo ułożony emblemat, który nawiązuje do rozpoznawalnej trójdzielnej tarczy Buicka. Przeprojektowane kolumny trójramiennej tarczy, mają swoje korzenie w heraldyce założyciela firmy Davida Dunbara Buicka.
– Nasze przyszłe produkty będą miały nowy język projektowania, który podkreśli elegancki, dynamiczny i wybiegający w przyszłość wygląd. Nadwozia będą charakteryzować się płynnymi ruchami, które będą kontrastować z napięciem, aby w pełni oddać ruch. Wnętrza będzie łączył nowoczesny design, nowe technologie i dbałość o szczegóły, by wywołać bogate wrażenia zmysłowe – mówi Sharon Gauci, dyrektor wykonawczy Global Buick and GMC Design.
Buick stawia na auta elektryczne
Oprócz nowego loga odświeżona tożsamość marki Buick będzie obejmowała również nową typografię, uaktualnioną paletę kolorów i nowe podejście marketingowe.
Transformacja marki obejmie również bardziej płynną komunikację, ponieważ nowe samochody Buick w USA będą wyposażone w trzyletni plan OnStar i Connected Services Premium Plan. Począwszy od tego miesiąca usługi takie jak zdalny pilot, transmisja danych przez sieć Wi-Fi oraz usługi bezpieczeństwa OnStar będą stanowiły standardowe wyposażenie pojazdu i będą wliczone w sugerowaną przez producenta cenę detaliczną.
Wyniki Buick’a w 2021 roku
Ubiegły rok był dla Buicka najlepszym rokiem w historii pod względem sprzedaży aktualnej linii produktów – sprzedaż detaliczna w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 7,6 proc. Oferta firmy trafia także do nowego grona klientówk. W ubiegłym roku prawie 73 proc. sprzedaży pochodziło od nowych klientów Buicka.
Buick Electra – Buick pokazał elektrycznego SUV-a w Chinach
Na początku czerwca w Chinach Buick zaprezentował koncepcyjny model elektrycznego SUV-a – Buick Electra-X. Ma on odzwierciedlać całkowicie nowy język projektowania Buicka i przedstawić wizję marki w aspekcie elektryfikacji swojej floty w przyszłości.
Elektryczny SUV Buick’a został opracowany przez zespół inżynierów i projektantów GM PATAC w Szanghaju. Electra-X jest zapowiedzią produkcyjnej wersji nowej generacji pojazdów elektrycznych Buick w Chinach, opartych na platformie GM Ultium.
Kultowe elementy stylistyczne Buicka zostały na nowo opracowane w futurystycznej formie, z nowym logiem Buick’a umieszczonym na przedniej części nadwozia. Wysoko zamontowane poziome lampy ze znakiem „check mark” i oddzielne lampy inspirowane lotnictwem na krawędzi grilla staną się w przyszłości znakami rozpoznawczymi Buicka. Wspierają one animację świetlną, która wita użytkowników, gdy zbliżają się do pojazdu.