CUPRA chce być tylko i wyłącznie elektryczna. Pełna elektryfikacja ma zostać dokonana do 2030 roku. Marka podczas targów IAA Mobility w Monachium zaprezentowała nowy model CUPRA UrbanRebel Concept.
- CUPRA chce osiągnąć pełnię elektryfikacji modeli do 2030 roku
- W czasie targów IAA Mobility marka przedstawiła nowy model koncepcyjny – UrbanRebel
- CUPRA sprzedała już 100 000 samochodów i przekroczyła 1 mld euro obrotów
CUPRA w pełni elektryczna
CUPRA na targach IAA Mobility w Monachium przedstawiła swoją wizję w pełni zelektryfikowanej przyszłości. Najnowszy koncept – CUPRA UrbanRebel Concept – po raz pierwszy zaprezentowano publiczności podczas przedpremierowego otwarcia nowego studia CUPRA City Garage w Monachium.
– Mamy ambicję, aby do 2030 roku CUPRA stała się marką w pełni zelektryfikowaną. W tym roku wprowadzamy na rynek model CUPRA Born. W 2024 roku pojawi się CUPRA Tavascan, a następnie przyjdzie czas CUPRY UrbanRebel, nowej interpretacji niewielkiego, bezemisyjnego miejskiego samochodu. CUPRA całkowicie skupi się na elektryfikacji, podczas gdy SEAT oferować będzie auta z napędem hybrydowym i wysokowydajnymi silnikami spalinowymi. Będziemy uważnie śledzili stosunek klientów do samochodów elektrycznych oraz rozwój infrastruktury w Europie – mówił Wayne Griffiths, dyrektor generalny CUPRA.
Nowa CUPRA UrbanRebel
Jak przedstawiła CUPRA, koncepcja nowego modelu UrbanRebel będzie miała wpływ na wersję drogową miejskiego samochodu elektrycznego i będzie wyznaczała nową drogę firmy w zakresie elektryfikacji i technologii. Niewielki miejski samochód elektryczny ma stanowić strategiczny filar firmy. SEAT, który jest właścicielem CUPRY, ma być kluczowym graczem w rozwoju aut elektrycznych w ramach Volkswagen Group. Hiszpański producent jest liderem Grupy w rozwoju miejskich aut elektrycznych, a pozostałe spółki Volkswagen Group rozwijają platformę dla pojazdów oraz system oprogramowania CARIAD. Od 2025 roku z hiszpańskich linii produkcyjnych ma zjeżdżać ponad 500 tys. samochodów różnych marek Grupy rocznie.
Aby go osiągnąć, firma opracowała plan pod nazwą Future: Fast Forward. Zakłada on stworzenie miejskiego samochodu elektrycznego, który będzie miał szansę przeobrazić cały hiszpański przemysł motoryzacyjny.
CUPRA chwali się rekordami sprzedaży
W czasie premiery, Griffiths opowiedział także o wynikach CUPRY. Podkreślić, że znacząco przewyższają one oczekiwania władz marki. Od momentu premiery, która miała miejsce trzy lata temu sprzedano ponad 100 000 samochodów. Między styczniem a sierpniem tego roku, model Formentor stanowił 2/3 wszystkich sprzedanych samochodów marki. Napędzana jego sukcesem CUPRA odnotowała trzycyfrowy wzrost sprzedaży w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku. CUPRA przekroczyła również swój pierwotny cel – osiągnięcie obrotu w wysokości 1 miliarda euro w 2021 roku. Marka z powodzeniem ustanowiła silną pozycję w Europie na takich rynkach jak Niemcy, Hiszpania, Wielka Brytania, Włochy i Francja, a także rozszerzyła działalność na kraje poza Europą: Meksyk, Izrael i Turcję.
CUPRA Born impulsem nowej generacji
CUPRA rozpoczęła właśnie produkcję swojego pierwszego w pełni elektrycznego samochodu – CUPRA Born. Auto powstaje w fabryce w Zwickau w Niemczech. CUPRA poprzez nowy model chce pokazać, że elektryfikacja i sportowa dusza to idealne połączenie. Twórcom CUPRY Born zależało na wzbudzeniu emocji – samochód ma wywoływać sportowe wrażenia zarówno osiągami, jak i wzornictwem. Projekt jest inspirowany tętniącą życiem dzielnicą Barcelony El Born.
– CUPRA Born to również impuls do transformacji firmy i początek elektrycznej ofensywy produktowej marki. Dzięki Bornowi chcemy zwiększyć udział CUPRY w sprzedaży SEAT S.A. do 20 proc. Nowy model CUPRY będzie dostępny na rynku od listopada, a jego sprzedażowa premiera została wpisana w nową strategię dystrybucji – stwierdził Griffiths.