BMW w swojej trzeciej generacji nowe BMW X1 prezentuje po raz pierwszy wersję z napędem elektrycznym – BMW iX1. Nowy system operacyjnym BMW 8 i zakrzywiony wyświetlacz BMW, a także znacznie rozszerzona oferta systemów automatyzacji jazdy i parkowania mają pokazać w nowych modelach przyszłościowy charakter samochodu typu Sports Activity Vehicle (SAV) w segmencie kompaktowym premium.

  • BMW iX1 to nowe auto elektryczne w gamie BMW
  • Samochód pojawi się w październiku 2022 roku
  • Auto przyspiesza do 100 km/h w 5,7 sekundy

Nowe BMW X1 – wersje spalinowe

W momencie wprowadzenia na rynek w październiku 2022 r. nowego BMW X1 do wyboru będą dwa silniki benzynowe i dwa wysokoprężne, które będą współpracować standardowo z 7-stopniową skrzynią Steptronic z podwójnym sprzęgłem i w zależności od modelu będą oferować napęd przedni lub inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive. Niedługo potem pojawi się w pełni elektryczne BMW iX1 xDrive30, a także dwa modele hybrydowe plug-in oraz dwa inne warianty z konwencjonalnym napędem i 48-woltową technologią mild hybrid.

Nowe BMW X1 produkowane będzie w zakładach BMW Group w Regensburgu, gdzie po raz pierwszy na jednej linii montowane będą modele z napędem spalinowym, hybrydowymi plug-in oraz elektrycznym.

Nowe BMW X1

BMW X1 – wygląd zewnętrzny

W trzeciej generacji BMW X1 pionowy przód sprawia, że samochód znacznie zyskuje na prezencji. Wyróżnia się płaskimi reflektorami diodowymi, dużą, niemal kwadratową atrapą chłodnicy BMW, liniami w kształcie X biegnącymi na zewnątrz i chromowanymi wstawkami w dolnym wlocie powietrza. Opcjonalnie oferowane są diodowe reflektory adaptacyjne z matrycowymi światłami drogowymi, pulsującymi kierunkowskazami i adaptacyjnym rozsyłem światła.

Dynamicznie wydłużoną sylwetkę nowego BMW X1 charakteryzują ekspresyjnie wymodelowane powierzchnie i długa linia dachu. Z tyłu poziome linie, płaska szyba pokrywy bagażnika, efektowne lampy diodowe i wystające nadkola tworzą wygląd typowy dla samochodów SAV.

Wygląd nowego BMW X1 można dodatkowo podkreślić poprzez elementy stylistyczne modelu xLine, np. atrapę osłony podwozia. Ponadto, jako alternatywa dla wersji podstawowej, oferowany jest model M Sport z dynamicznymi akcentami, takimi jak duże wloty powietrza.

Wszystkie warianty są standardowo wyposażone w 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich wchodzą w skład wyposażenia xLine oraz M Sport, w którym dostępne są również obręcze w rozmiarze 19 i – po raz pierwszy w BMW X1 – 20 cali. W ofercie kolorów karoserii do wyboru są dwa lakiery niemetalizowane i dziesięć metalizowanych, w tym po raz pierwszy lakier mroźny BMW Individual.

Nowe BMW X1 – wnętrze

Centralnymi elementami nowej stylistyki są płaska deska rozdzielcza, zakrzywiony wyświetlacz BMW, wydający się unosić w powietrzu podłokietnik z panelem obsługi oraz pośrednio podświetlana półka na smartfon w przedniej części konsoli środkowej.

Nowe fotele z szerokim zakresem regulacji dostępne są opcjonalnie w tapicerce z perforowanego Sensateku lub skóry Vernasca. Oprócz tego opcjonalnie oferowane są fotele sportowe z elektryczną regulacją i funkcją pamięci oraz podparciem lędźwiowym i funkcją masażu. Oprócz komfortu akustycznego poprawiono również ochronę pasażerów. Zintegrowana koncepcja bezpieczeństwa biernego została wzbogacona o nową, interaktywną poduszkę powietrzną umieszczoną pomiędzy fotelem kierowcy i pasażera obok.

Tylna kanapa nowego BMW X1 oferuje trzy pełnowymiarowe miejsca o znacznie podwyższonym komforcie. Oparcie tylnej kanapy z regulacją nachylenia dzięki się w proporcjach 40:20:40 i składa się w celu powiększenia przestrzeni bagażowej. W modelach z silnikiem spalinowym dostępna jest opcjonalnie regulacja wzdłużna tylnych siedzeń. Pojemność bagażnika można zwiększyć z 540 do 1600 l. W wyposażeniu dodatkowym oferowany jest hak holowniczy, który w nowym BMW X1 po raz pierwszy wysuwany i chowany jest elektrycznie.

Elektryczne BMW iX1

BMW iX1 xDrive30 to pierwszy „elektryk” klasy premium w segmencie samochodów kompaktowych premium z napędem na wszystkie koła. Dwie wysoce zintegrowane jednostki napędowe na przedniej i tylnej osi generują wspólnie moc, która – z uwzględnieniem chwilowej funkcji boost – wynosi 230 kW (313 KM). Systemowy moment obrotowy wynosi 494 Nm. Elektryczny napęd na wszystkie koła zapewnia doskonałą trakcję, pewny kurs i stabilność jazdy w każdej sytuacji. BMW iX1 xDrive30 przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,7 s.

BMW eDrive piątej generacji obejmuje również wysokowydajną technologię ładowania z oprogramowaniem ładowania, które zostało zoptymalizowane podobnie jak w BMW i7, oraz umieszczony nisko w podłodze akumulator wysokonapięciowy, którego wysoka gęstość energii umożliwia zasięg od 413 do 438 km.

Modele hybrydowe plug-in o zwiększonym zasięgu elektrycznym, silniki benzynowe i wysokoprężne z 48-woltową technologią mild hybrid.

W modelach hybrydowych plug-in nowego BMW X1 zastosowano technologię BMW eDrive piątej generacji. Dzięki temu oferują one znacznie bardziej sportowy charakter oraz większą wydajność i moc ładowania. Znacznie zwiększył się również zasięg elektryczny.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię