Nowa Honda e:HCEV jest ważnym elementem zelektryfikowania do końca 2022 roku europejskiej gamy głównych modeli Hondy. Honda potwierdziła również, że w 2023 roku rozszerzy asortyment produktów zelektryfikowanych, tworząc tym samym najszerszą europejską ofertę od wielu lat.
- Honda do końca 2022 roku chce zelektryfikować gamę głównych modeli
- Honda chce, by do 2035 roku 80 proc. sprzedaży stanowiły auta zelektryfikowane
Honda zmierza w kierunku aut elektrycznych
Honda wskazuje, że wśród nowości znajdą się: w pełni elektryczny SUV segmentu B, zaprezentowany jako prototyp e:Ny1; SUV segmentu C, napędzany pełną hybrydą oraz nowy model CR-V, który po raz pierwszy w Europie będzie dostępny zarówno jako pełna hybryda, jak i z napędem hybrydowym typu plug-in.
Akumulatorowy pojazd elektryczny e:Ny1, który pojawi się na rynku w 2023 roku, będzie stanowił centralny element przyszłej linii produktów Hondy. Kompaktowy SUV, będący wyjątkowym połączeniem dynamiki, technologii i wzornictwa, z których słynie Honda, stanowi doskonałą propozycję dla rodzin poszukujących swojego pierwszego, w pełni elektrycznego samochodu.
– Osiągnięcie celu związanego z elektryfikacją oznacza ważny moment dla Hondy w Europie. Nie spoczywamy jednak na laurach. Jesteśmy bardzo zaawansowani w realizacji naszych planów dalszego poszerzania asortymentu elektrycznych pojazdów akumulatorowych i hybrydowych oraz zwiększania oferty SUV-ów w szybko rozwijających się segmentach B i C. Nowe modele, które wprowadzimy w 2023 roku, wyznaczają kierunek rozwoju kolejnej generacji zelektryfikowanych samochodów Hondy – wszystkie zachowują nadzwyczajną dynamikę jazdy, komfort i wzorową funkcjonalność, do których przyzwyczaili się nasi klienci – mówi Tom Gardner, starszy wiceprezes Honda Motor Europe.
Hybrydowa Honda Civic 11. generacji
Nowy Civic to najnowszy samochód, oferowany wyłącznie w wersji z hybrydowym układem napędowym e:HEV (hybrid electric vehicle), który obok: Jazz, Jazz Crosstar, CR-V, HR-V oraz Hondy e uzupełnia europejską ofertę zelektryfikowanych modeli Hondy.
Civic jest napędzany najbardziej zaawansowaną wersją unikatowego układu napędowego e:HEV Hondy, który łączy w sobie akumulator litowo-jonowy o dużej mocy, dwa kompaktowe, mocne silniki elektryczne oraz nowo opracowany 2,0-litrowy silnik benzynowy DOHC i-VTEC z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Civic ma uzyskać emisję CO2 poniżej 110 gramów na kilometr oraz zużycie paliwa poniżej 5 l/100 km, przy maksymalnej mocy silnika 135 kW i momencie obrotowym 315 Nm.
Auto wejdzie na rynek europejski jesienią 2022 roku.
Innowacje w zarządzaniu energią
Poza rozwijaniem zelektryfikowanej gamy pojazdów, którą poznamy w całości w Europie w 2023 roku, Honda nadal koncentruje się na obszarze biznesowym związanym z zarządzaniem energią. Dążeniem firmy jest stworzenie zrównoważonego społeczeństwa, które wyeliminuje negatywny wpływ na środowisko poprzez powiązanie zelektryfikowanych środków transportu i usług energetycznych. Przyczyni się to do zwiększenia wykorzystania domowych ładowarek do pojazdów elektrycznych, miejskich systemów ładowania oraz komercyjnych usług energetycznych.
Honda e w szwajcarskim carsharingu
W Szwajcarii Honda dostarczyła operatorowi systemu car sharing Mobility 50 samochodów elektrycznych Honda e oraz 35 jednostek Honda Power Manager. Projekt funkcjonuje w ramach konsorcjum „V2X Suisse”. Egzemplarze Hondy e będą jeździć jako część udostępnianej klientom floty w testach, monitorujących system dwukierunkowego ładowania Hondy e, który jest w stanie zwracać energię do sieci energetycznej, gdy pojazdy nie są używane.
Elektryfikacja układów napędowych Hondy
Na kolejnym etapie drogi w kierunku elektryfikacji, Honda realizuje strategię wielotorowych zmian, których celem jest osiągnięcie neutralności węglowej wszystkich produktów i działań korporacyjnych firmy do 2050 roku.
Głównym elementem przyjętej strategii jest zwiększenie na wszystkich głównych rynkach, w tym w Europie, udziału sprzedaży jednostkowej akumulatorowych pojazdów elektrycznych (EV) i pojazdów elektrycznych z ogniwami paliwowymi (FCV) do 40 proc. do 2030 roku i do 80 proc. do 2035 roku. Firma zamierza także do roku 2040 wycofać globalnie z oferty sprzedaży samochody z silnikami spalinowymi.
Honda otwiera ponadto szerokie horyzonty w nowych dziedzinach, czerpiąc ze swojej długiej historii opracowywania unikatowych, zaawansowanych technologii i produktów. W lotnictwie Honda wykorzysta potencjał rozwijanych technologii i wiedzę zdobytą podczas tworzenia HondaJet w startach Formuły 1 i w elektryfikowaniu napędów.
Posłużą one do stworzenia elektrycznego samolotu pionowego startu i lądowania (eVTOL), przydatnego w transporcie na obszarach miejskich. W dziedzinie robotyki, do końca 2024 r. w ślady ASIMO pójdzie sterowany sztuczną inteligencją humanoid Honda Avatar Robot. Będzie on wyposażony w wielopalczaste dłonie, a jego praktyczne zastosowanie planowane jest po 2030 r.
Aspiracje rozwojowe Hondy wykraczają nawet poza Ziemię. Wspólnie z Japońską Agencją Badań Kosmicznych (Japan Aerospace Exploration Agency) prowadzone są badania, których celem jest wykorzystanie technologii ogniw paliwowych firmy do zapewnienia energii dla przyszłych stacji kosmicznych, planowanych na Księżycu.