Nowa Honda e:HCEV jest ważnym elementem zelektryfikowania do końca 2022 roku europejskiej gamy głównych modeli Hondy. Honda potwierdziła również, że w 2023 roku rozszerzy asortyment produktów zelektryfikowanych, tworząc tym samym najszerszą europejską ofertę od wielu lat.

  • Honda do końca 2022 roku chce zelektryfikować gamę głównych modeli
  • Honda chce, by do 2035 roku 80 proc. sprzedaży stanowiły auta zelektryfikowane

Honda zmierza w kierunku aut elektrycznych

Honda wskazuje, że wśród nowości znajdą się: w pełni elektryczny SUV segmentu B, zaprezentowany jako prototyp e:Ny1; SUV segmentu C, napędzany pełną hybrydą oraz nowy model CR-V, który po raz pierwszy w Europie będzie dostępny zarówno jako pełna hybryda, jak i z napędem hybrydowym typu plug-in.

Honda e:Ny1
Honda e:Ny1

Akumulatorowy pojazd elektryczny e:Ny1, który pojawi się na rynku w 2023 roku, będzie stanowił centralny element przyszłej linii produktów Hondy. Kompaktowy SUV, będący wyjątkowym połączeniem dynamiki, technologii i wzornictwa, z których słynie Honda, stanowi doskonałą propozycję dla rodzin poszukujących swojego pierwszego, w pełni elektrycznego samochodu.

– Osiągnięcie celu związanego z elektryfikacją oznacza ważny moment dla Hondy w Europie. Nie spoczywamy jednak na laurach. Jesteśmy bardzo zaawansowani w realizacji naszych planów dalszego poszerzania asortymentu elektrycznych pojazdów akumulatorowych i hybrydowych oraz zwiększania oferty SUV-ów w szybko rozwijających się segmentach B i C. Nowe modele, które wprowadzimy w 2023 roku, wyznaczają kierunek rozwoju kolejnej generacji zelektryfikowanych samochodów Hondy – wszystkie zachowują nadzwyczajną dynamikę jazdy, komfort i wzorową funkcjonalność, do których przyzwyczaili się nasi klienci – mówi Tom Gardner, starszy wiceprezes Honda Motor Europe. 

Honda e:Ny1
Honda e:Ny1

Hybrydowa Honda Civic 11. generacji

Nowy Civic to najnowszy samochód, oferowany wyłącznie w wersji z hybrydowym układem napędowym e:HEV (hybrid electric vehicle), który obok: Jazz, Jazz Crosstar, CR-V, HR-V oraz Hondy e uzupełnia europejską ofertę zelektryfikowanych modeli Hondy.

Civic jest napędzany najbardziej zaawansowaną wersją unikatowego układu napędowego e:HEV Hondy, który łączy w sobie akumulator litowo-jonowy o dużej mocy, dwa kompaktowe, mocne silniki elektryczne oraz nowo opracowany 2,0-litrowy silnik benzynowy DOHC i-VTEC z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Civic ma uzyskać emisję CO2 poniżej 110 gramów na kilometr oraz zużycie paliwa poniżej 5 l/100 km, przy maksymalnej mocy silnika 135 kW i momencie obrotowym 315 Nm.

Auto wejdzie na rynek europejski jesienią 2022 roku.

Honda e:Ny1
Honda e:Ny1

Innowacje w zarządzaniu energią

Poza rozwijaniem zelektryfikowanej gamy pojazdów, którą poznamy w całości w Europie w 2023 roku, Honda nadal koncentruje się na obszarze biznesowym związanym z zarządzaniem energią. Dążeniem firmy jest stworzenie zrównoważonego społeczeństwa, które wyeliminuje negatywny wpływ na środowisko poprzez powiązanie zelektryfikowanych środków transportu i usług energetycznych. Przyczyni się to do zwiększenia wykorzystania domowych ładowarek do pojazdów elektrycznych, miejskich systemów ładowania oraz komercyjnych usług energetycznych.

Honda e:Ny1
Honda e:Ny1

Honda e w szwajcarskim carsharingu

W Szwajcarii Honda dostarczyła operatorowi systemu car sharing Mobility 50 samochodów elektrycznych Honda e oraz 35 jednostek Honda Power Manager. Projekt funkcjonuje w ramach konsorcjum „V2X Suisse”. Egzemplarze Hondy e będą jeździć jako część udostępnianej klientom floty w testach, monitorujących system dwukierunkowego ładowania Hondy e, który jest w stanie zwracać energię do sieci energetycznej, gdy pojazdy nie są używane.

Honda e:Ny1
Honda e:Ny1

Elektryfikacja układów napędowych Hondy

Na kolejnym etapie drogi w kierunku elektryfikacji, Honda realizuje strategię wielotorowych zmian, których celem jest osiągnięcie neutralności węglowej wszystkich produktów i działań korporacyjnych firmy do 2050 roku.

Głównym elementem przyjętej strategii jest zwiększenie na wszystkich głównych rynkach, w tym w Europie, udziału sprzedaży jednostkowej akumulatorowych pojazdów elektrycznych (EV) i pojazdów elektrycznych z ogniwami paliwowymi (FCV) do 40 proc. do 2030 roku i do 80 proc. do 2035 roku. Firma zamierza także do roku 2040 wycofać globalnie z oferty sprzedaży samochody z silnikami spalinowymi.

Honda otwiera ponadto szerokie horyzonty w nowych dziedzinach, czerpiąc ze swojej długiej historii opracowywania unikatowych, zaawansowanych technologii i produktów. W lotnictwie Honda wykorzysta potencjał rozwijanych technologii i wiedzę zdobytą podczas tworzenia HondaJet w startach Formuły 1 i w elektryfikowaniu napędów.

Honda e:Ny1
Honda e:Ny1

Posłużą one do stworzenia elektrycznego samolotu pionowego startu i lądowania (eVTOL), przydatnego w transporcie na obszarach miejskich. W dziedzinie robotyki, do końca 2024 r. w ślady ASIMO pójdzie sterowany sztuczną inteligencją humanoid Honda Avatar Robot. Będzie on wyposażony w wielopalczaste dłonie, a jego praktyczne zastosowanie planowane jest po 2030 r.

Aspiracje rozwojowe Hondy wykraczają nawet poza Ziemię. Wspólnie z Japońską Agencją Badań Kosmicznych (Japan Aerospace Exploration Agency) prowadzone są badania, których celem jest wykorzystanie technologii ogniw paliwowych firmy do zapewnienia energii dla przyszłych stacji kosmicznych, planowanych na Księżycu.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię