67 proc. aut sprzedanych w pierwszym półroczu przez japońską Toyotę stanowiły hybrydy. Łącznie od stycznia do czerwca 2022 roku Toyota dostarczyła klientom 27 444 samochody hybrydowe. Najpopularniejszym modelem Toyoty jest Corolla.
- Toyota w pierwszym półroczu 2022 r. sprzedała 27 444 auta hybrydowe
- Hybrydy stanowiły 67 proc. całkowitej sprzedaży Toyoty
- W Polsce Toyota od 2004 roku Toyota sprzedała 178,8 tys. aut hybrydowych
Hybrydy Toyoty w pierwszym półroczu 2022 r.
Toyota Corolla Hybrid jest najpopularniejszym modelem hybrydowym japońskiego koncernu. W pierwszym półroczu 2022 roku klienci kupili 8 073 hybrydowe Corolle. W przypadku Corolli wersja hybrydowa stanowi 73 proc. sprzedaży modelu. Jeśli zaś chodzi o sprzedaż wszystkich modeli, hybrydy stanowiły 67 proc. całkowitej sprzedaży marki. Dla porównania, w całym 2021 roku napędy hybrydowe odpowiadały za 57 proc. sprzedaży Toyoty.
CH-R drugim najpopularniejszym modelem hybrydowym Toyoty
Drugim najczęściej wybieranym modelem hybrydowym jest Toyota C-HR, dostępna wyłącznie z dwoma zelektryfikowanymi napędami do wyboru. Kompaktowy crossover trafił do kierowców w liczbie 6 160. Podium zamyka hybrydowa RAV4, której 85 proc. sprzedaży stanowiły hybrydy. Od stycznia do czerwca salony Toyoty na świecie opuściło 5 171 RAV4 Hybrid.
Yaris Hybrid osiągnął w pierwszym półroczu sprzedaż na poziomie 2 911 aut (47 proc. udziału w całkowitej sprzedaży Yarisa), a Yaris Cross Hybrid sprzedał się w 2 802 egzemplarzach. Klienci Toyoty kupili też 1 304 Camry i 1 009 Highlanderów – oba modele są w Polsce wyłącznie hybrydowe.
Hybrydy Toyoty w Polsce
Począwszy od 2004 roku, kiedy w Polsce zadebiutował Prius, aż do czerwca 2022 roku, polscy klienci kupili łącznie 178 448 hybryd Toyoty. Najwięcej hybrydowych samochodów, jakie opuściły salony Toyoty, stanowiły Corolle (45 961 egz.). Drugie miejsce zajmuje Toyota C-HR (36 872 egz.), trzecie RAV4 (35 654 egz.), a czwarte Yaris (23 441).