Mercedes miał dobry drugi kwartał, jeśli chodzi o sprzedaż samochodów elektrycznych. Mimo tego, że całkowita sprzedaż spadła o 16 proc., Mercedes sprzedał łącznie 23 500 sztuk aut elektrycznych. Jest to wzrost o 90 proc.
- Mercedes sprzedał w II kwartale 23 500 elektrycznych aut
- W całym pierwszym półroczu Mercedes sprzedał 45 400 bateryjnych samochodów elektrycznych
- Wliczając hybrydy plug-in, Mercedes sprzedał w pierwszym półroczu 139 600 aut
Auta elektryczne Mercedesa
Sprzedaż pojazdów elektrycznych Mercedesa na baterie (BEV) wzrosła prawie dwukrotnie do 23 500 sztuk (+90 proc.). Łącznie z hybrydami typu plug-in a dostawy aut zelektryfikowanych osiągnęły poziom 65 400 sztuk (wzrost o 2 proc.). W pierwszej połowie 2022 roku sprzedaż pojazdów elektrycznych na baterie (BEV) wzrosła o 134 proc. do 45 400 sztuk, ponieważ z linii produkcyjnej zaczęły zjeżdżać modele EQE. Dostawy aut zelektryfikowanych osiągnęły w tym samym okresie 139 600 sztuk na całym świecie (+14 proc.).
Sprzedaż Mercedesa w dół
Dostawy samochodów osobowych Mercedes-Benz osiągnęły w okresie od kwietnia do czerwca poziom 490 000 sztuk (-16 proc.). Mercedes podkreśla, że za spadek są odpowiedzialne konsekwencje pandemii COVID-19 i związany z tym niedobór półprzewodnikowych. Popyt ze strony klientów pozostał silny we wszystkich regionach i segmentach, szczególnie w przypadku samochodów luksusowych klasy Top-End i pojazdów elektrycznych.
– Popyt ze strony klientów pozostaje wysoki. Jest to dla nas zaszczyt i zobowiązanie. Dokładamy wszelkich starań, by spełnić oczekiwania klientów, mimo obecnych ograniczeń w dostawach. Sprzedaż naszych w pełni elektrycznych pojazdów wzrosła o ponad 90 proc. w II kwartale i nawet o 134 proc. w pierwszej połowie 2022 roku. To pokazuje, że oferujemy atrakcyjne pojazdy elektryczne, których pożądają nasi klienci – powiedziała Britta Seeger, Członek Zarządu Mercedes-Benz Group AG odpowiedzialna za marketing i sprzedaż Mercedes-Benz Cars.
Sprzedaż luksusowych Mercedesów
Sprzedaż w kategorii Top-End Luxury (Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, G-Class, S-Class, GLS i EQS) sięgnęła 71 900 sztuk (-16 proc.), przy czym dostawy spadły w dużej mierze dlatego, że Mercedes-AMG ucierpiał z powodu ograniczeń w dostawach układów scalonych.
Mercedes-Maybach dostarczył 4 400 pojazdów, osiągając najlepszą w historii sprzedaż w drugim kwartale (+25 proc.). Flagowa Klasa S miała najwyższą w historii sprzedaż w drugim kwartale – 21 700 samochodów – zaś dostawy EQS osiągnęły w pierwszym półroczu 8 500 pojazdów.