Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé – projekt samochodu został sprzedany za rekordową sumę 135 mln euro. Jest to najdroższe auto w historii. Jeden z dwóch ultra rzadkich oryginalnych egzemplarzy 300 SLR Uhlenhaut Coupé z kolekcji Mercedes-Benz Classic Collection został sprzedany na aukcji prywatnemu kolekcjonerowi.
- Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhayt Coupé – to najdroższy samochód świata
- Na aukcji prywatny kolekcjoner zapłacił za samochód 135 mln euro
- Auto jest jednym z dwóch egzemplarzy prototypów
Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé – najdroższe auto świata
Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé z 1955 roku został sprzedany na aukcji prywatnemu kolekcjonerowi za rekordową cenę 135 milionów euro. Ikona historii motoryzacji jest absolutnym rarytasem – to jeden z zaledwie dwóch prototypów. Nazwany na cześć swojego twórcy i głównego inżyniera, Rudolfa Uhlenhauta, jest uznawany przez ekspertów i entuzjastów motoryzacji na całym świecie za jeden z najwspanialszych przykładów inżynierii i wzornictwa samochodowego.
– 300 SLR Uhlenhaut Coupé to kamień milowy w rozwoju samochodów sportowych i kluczowy element, który ukształtował naszą markę. Decyzja o sprzedaży jednego z tych dwóch wyjątkowych samochodów sportowych została podjęta w oparciu o bardzo rozsądne przesłanki – by przysłużyć się dobrej sprawie. Dochód z aukcji zostanie przeznaczony na globalny program stypendialny. Poprzez „Fundusz Mercedes-Benz” chcemy zachęcić nowe pokolenie do pójścia w ślady innowatora Rudolfa Uhlenhauta i do rozwijania nowych technologii, szczególnie tych, które wspierają ważny cel, jakim jest dekarbonizacja i ochrona zasobów naturalnych – mówi Ola Källenius, prezes zarządu Mercedes-Benz Group AG.
Pieniądze z aukcji na szczytny cel
Wpływy z aukcji 300 SLR Uhlenhaut Coupé posłużą jako kapitał zalążkowy dla fundacji. Mercedes-Benz zobowiązuje się do zainwestowania dodatkowych środków w nadchodzących latach. Fundusz Mercedes Benz będzie podzielony na dwie podkategorie: stypendia uniwersyteckie mające na celu łączenie, edukowanie i zachęcanie studentów do realizacji i prowadzenia badań nad projektami z zakresu nauk o środowisku oraz stypendia szkolne skupiające się na uczniach realizujących lokalne projekty ekologiczne w swoich społecznościach.
Fundusze programu zostaną skierowane do osób, które nie mają środków finansowych na realizację swoich projektów i ścieżek kariery. Program będzie wykraczał poza finansowe wspieranie młodych osób i będzie obejmował elementy pozaszkolne, takie jak mentoring Mercedes-Benz otwierający nowe perspektywy zawodowe. Szczegółowy plan działania oraz planowane wdrożenia zostaną ogłoszone jeszcze w tym roku.
Historia i aukcja 300 SLR Uhlenhaut Coupé
Sprzedaż modelu 300 SLR Uhlenhaut Coupé odbyła się 5 maja na aukcji w Muzeum Mercedes-Benz we współpracy z renomowaną firmą aukcyjną Sotheby’s. Wśród zaproszonych gości znaleźli się wybrani klienci Mercedes-Benz oraz międzynarodowi kolekcjonerzy samochodów i sztuki. Sprzedany na aukcji 300 SLR Uhlenhaut Coupé był częścią niepublicznej kolekcji pojazdów należącej do Mercedes-Benz Classic, obejmującej ponad 1100 samochodów od momentu wynalezienia automobilu w 1886 r. do dnia dzisiejszego.
– Jesteśmy dumni, że możemy przyczynić się naszą historyczną kolekcją do inicjatywy łączącej przeszłość z przyszłością inżynierii i technologii dekarbonizacji. Prywatny nabywca zgodził się, aby 300 SLR Uhlenhaut Coupé pozostał dostępny dla publiczności przy specjalnych okazjach, podczas gdy drugi oryginalny 300 SLR Coupé pozostaje własnością firmy i będzie nadal eksponowany w Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie – mówi Marcus Breitschwerdt, szef Mercedes Benz Heritage.