Hyundai odsłonił futurystyczny design KONY nowej generacji. Ulepszony model będzie dostępny w czterech wariantach, w tym całkowicie elektrycznym, hybrydowym elektrycznym, silnikiem spalinowym i sportowym N Line.
Wraz z całkowicie nową KONĄ, Hyundai wniósł swoje zaangażowanie w zrównoważoną mobilność i myślenie o projektowaniu oparte na technologii, aby rozszerzyć swoją ofertę aut elektrycznych – wprowadzoną i rozwiniętą przez wielokrotnie nagradzaną linię IONIQ. Nowa KONA ewoluowała pod każdym względem.
Nowa KONA ewoluowała w kierunku większego, ale wciąż miejskiego SUV-a o odważniejszej stylistyce, która zapewnia bardziej dynamiczną obecność na drodze i wnętrze skoncentrowane na kierowcy. Aby zapewnić klientom maksymalną „przestrzeń życiową”, całkowicie nowy model urósł do 4,355 mm długości, czyli o 150 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji, opartej na wariancie EV. Samochód zyskał również 25 mm szerokości i 60 mm długości rozstawu osi w porównaniu z odchodzącym modelem.
Historia KONY rozpoczęła się od projektu wariantu auta elektrycznego, z którego następnie zaadaptowano design dla modeli z silnikiem spalinowym i hybrydowym. To niekonwencjonalne podejście pozwoliło Hyundaiowi wprowadzić technocentryczne myślenie projektowe do wszystkich wariantów Hyundaia KONY.
Czysty, wyrazisty nos nowej KONY charakteryzuje się objętością przedniej części, co przyczynia się do poprawienia aerodynamiki modelu. Charakter samochodu podkreślają rozciągnięte bezszwowe lampy horyzontalne, które w wariancie EV są rozpikselowane, co oznacza, że jest to pierwszy model Hyundaia z z tego typu lampami. Wykorzystanie przez model KONA technologii Parametric Pixels propaguje również charakterystyczny element stylistyczny z popularnej linii EV firmy Hyundai.
Pomimo futurystycznego wyglądu, całkowicie nowa KONA nie pozwala zapomnieć, że jest SUV-em. Jej dynamiczną stylizację podkreślają wyrzeźbione okładziny nadkoli, które łączą się z reflektorami i światłami tylnymi, wzmacniając podstawę KONY.
Ostre ukośne załamanie boków łączy satynowe chromowane listwy od linii pasa do spojlera, tworząc kontur oplatający cały pojazd. Z tyłu znajduje się kolejne bezszwowe światło horyzontalne oraz wysoko zamontowane światło stopu (HMSL), które jest płynnie zintegrowane z satynowanym, chromowanym elementem spoilera.
Pomiędzy poszczególnymi wariantami napędowymi istnieje kilka różnic stylistycznych. Wersja elektryczna otrzymuje pikselowe detale na kracie wlotowej i tylnym zderzaku, inspirowany pikselami wzór 19-calowych felg, czarną linię objęcia oraz opcjonalne czarne lusterka boczne i dach. Wersja ICE i HEV dzielą odważny i chropowaty wzór zderzaka oraz czarne okładziny nadkoli.
Większa przestrzeń wewnętrzna nowego modelu KONA zapewnia lepsze wrażenia z jazdy. Uniwersalna architektura wywodząca się z pojazdów elektrycznych uwzględnia sportowy układ z pływającym poziomym C-Padem, który podkreśla smukłe i szerokie wnętrze KONY, zapewniając wszechstronną przestrzeń dla kierowcy i pasażerów. Podwójne szerokie wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala i pływający moduł sprawiają wrażenie zaawansowanych technologicznie. Kolumna zmiany biegów typu shift-by-wire została przeniesiona z konsoli środkowej za kierownicę, co oferuje dodatkowe miejsce na rzeczy w tunelu środkowym.
Hyundai odsłonił futurystyczny design KONY nowej generacji. Ulepszony model będzie dostępny w czterech wariantach, w tym całkowicie elektrycznym, hybrydowym, silnikiem spalinowym i sportowym N Line. Auto zyskało też na swoich rozmiarach.
- Hyundai pokazał odświeżony design nowego KONY
- Hyundai KONA będzie dłuższy o 150 mm od wcześniejszej wersji
- Samochód ma także więcej przestrzeni wewnątrz samochodu
Nowy Hyundai KONA
Nowa KONA, ewoluowała w kierunku większego, ale wciąż miejskiego SUV-a o odważniejszej stylistyce, która zapewnia bardziej dynamiczną obecność na drodze i wnętrze skoncentrowane na kierowcy. Aby zapewnić klientom maksymalną „przestrzeń życiową”, całkowicie nowy model urósł do 4,355 mm długości, czyli o 150 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji, opartej na wariancie EV. Samochód zyskał również 25 mm szerokości i 60 mm długości rozstawu osi w porównaniu z odchodzącym modelem.
Hyundai KONA — samochód zbudowany na projekcie elektryka
Wraz z całkowicie nową KONĄ, Hyundai wniósł swoje zaangażowanie w zrównoważoną mobilność i myślenie o projektowaniu oparte na technologii, aby rozszerzyć ofertę aut elektrycznych Hyundaia – wprowadzoną i rozwiniętą przez wielokrotnie nagradzaną linię IONIQ. Nowa KONA ewoluowała pod każdym względem.
Historia KONY rozpoczęła się od projektu wariantu auta elektrycznego, z którego następnie zaadaptowano design dla modeli z silnikiem spalinowym i hybrydowym. To podejście pozwoliło Hyundaiowi wprowadzić technocentryczne myślenie projektowe do wszystkich wariantów Hyundaia KONY.
Nowy Hyundai KONA — nowy design
Czysty, wyrazisty nos nowej KONY charakteryzuje się objętością przedniej części, co przyczynia się do poprawienia aerodynamiki modelu. Charakter samochodu podkreślają dodatkowo rozciągnięte bezszwowe lampy horyzontalne, które w wariancie EV są rozpikselowane, co oznacza, że jest to pierwszy model Hyundaia z tego typu lampami. Wykorzystanie przez model KONA technologii Parametric Pixels propaguje również charakterystyczny element stylistyczny z popularnej linii aut elektrycznych firmy Hyundai.
Pomimo futurystycznego wyglądu, całkowicie nowa KONA jest przede wszystkim SUV-em. Dynamiczną stylizację podkreślają wyrzeźbione okładziny nadkoli, które łączą się z reflektorami i światłami tylnymi.
Ostre ukośne załamanie boków łączy satynowe chromowane listwy aż do spojlera, tworząc kontur oplatający cały pojazd. Z tyłu znajdują się kolejne bezszwowe światła horyzontalne oraz wysoko zamontowane światło stopu (HMSL), które jest płynnie zintegrowane z chromowanym elementem spoilera.
Różnice stylistyczne różnych wariantów KONY i wnętrze
Pomiędzy poszczególnymi wariantami napędowymi istnieje kilka różnic stylistycznych. Wersja elektryczna otrzymuje pikselowe detale na kracie wlotowej i tylnym zderzaku, inspirowany pikselami wzór 19-calowych felg, czarną linię objęcia oraz opcjonalnie czarne lusterka boczne i dach. Wersja ICE i HEV dzielą chropowaty wzór zderzaka oraz czarne okładziny nadkoli.
Większa przestrzeń wewnętrzna nowego modelu KONA zapewnia lepsze wrażenia z jazdy. Architektura wywodząca się z pojazdów elektrycznych uwzględnia sportowy układ z pływającym poziomym C-Padem, który podkreśla smukłe i szerokie wnętrze KONY, zapewniając lepszą przestrzeń dla kierowcy i pasażerów. Podwójne szerokie wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala i pływający moduł sprawiają wrażenie zaawansowanych technologicznie. Kolumna zmiany biegów typu shift-by-wire została przeniesiona z konsoli środkowej za kierownicę, co oferuje dodatkowe miejsce na rzeczy w tunelu środkowym.