Hyundai podpisał protokół ustaleń z SK On — wiodącym producentem akumulatorów do aut elektrycznych. Jest to kolejny krok podjęty przez południowokoreańską firmę w celu zabezpieczenia dostaw baterii w Ameryce Północnej.

  • Hyundai podpisał umowę w zakresie dostaw akumulatorów z firmą SK On
  • Kilka tygodni temu Hyundai ogłosił, że wybuduje nową fabrykę samochodów i akumulatorów w USA
  • Firma chce do 2030 roku sprzedawać ponad 3 mln aut elektrycznych rocznie

Hyundai wzmacnia swoją pozycję w zakresie akumulatorów w USA

Na mocy umowy obie strony będą współpracować w celu dostarczania baterii SK On do zakładów Hyundaia w USA po 2025 roku na potrzeby produkcji aut elektrycznych. Dalsze szczegóły dotyczące współpracy zostaną ujawnione w późniejszym terminie a podpisanie umowy miało miejsce w siedzibie SK Group w Korei

– Dzięki podpisanej umowie w zakresie baterii do aut elektrycznych będziemy mogli jeszcze bardziej przyspieszyć nasze wysiłki w celu zapewnienia sobie pozycji lidera na rynku północnoamerykańskim.Oczekujemy, że stabilne dostawy baterii od SK On pozwolą nam również przyczynić się do redukcji emisji i realizacji celów klimatycznych na tym rynku – Heung-soo Kim, wiceprezes wykonawczy i szef Corporate Future Growth Planning Division & EV Division Hyundai Motor Group.

Hyundai przyspiesza także wysiłki związane z elektryfikacją, stawiając sobie za cel osiągnięcie globalnej sprzedaży 3,23 mln w pełni elektrycznych samochodów do 2030 roku. Aby zrealizować ten cel, Grupa planuje stworzyć globalną sieć produkcyjną aut elektrycznych, która zapewni stabilne dostawy na całym świecie.

Hyundai podpisał protokół ustaleń z SK On — wiodącym producentem akumulatorów do aut elektrycznych

Hyundai buduje fabrykę akumulatorów w USA

W połowie listopada Hyundai podał, że rozpoczyna budowę dedykowanej fabryki baterii i pojazdów elektrycznych Metaplant America. Nowe obiekty stanowią inwestycję o wartości ok. 5,54 mld dolarów. Produkcja rozpocznie się w pierwszej połowie 2025 r., a roczna zdolność produkcyjna wyniesie 300 000 sztuk.

Zakład stworzy ponad 8 100 miejsc pracy w ciągu najbliższych kilku lat. Hyundai dąży do ustanowienia stabilnego łańcucha dostaw baterii do aut elektrycznych i innych komponentów na rynku amerykańskim. Nowa fabryka rozpocznie produkcję komercyjną w pierwszej połowie 2025 roku.

Wmurowanie kamienia węgielnego pod nową fabrykę Hyundaia w USA

Hyundai liderem amerykańskiego przemysłu elektromobilności

Dzięki nowemu zakładowi Hyundai stanie się liderem w procesie transformacji amerykańskiego rynku motoryzacyjnego w kierunku samochodów elektrycznych. Dzięki dodatkowym możliwościom produkcji aut elektrycznych i baterii w Stanach Zjednoczonych, Hyundai zamierza utrzymać pozycję jednego z trzech największych dostawców pojazdów elektrycznych w USA.

Koreańska firma planuje być liderem na rynku pojazdów elektrycznych nie tylko pod względem sprzedaży, ale również pod względem konstrukcji, technologii i rozwiązań mobilnościowych zoptymalizowanych dla ery mobilności elektrycznej. Inwestycja jest zgodna z mapą drogową rządu amerykańskiego mającą na celu przyspieszenie elektryfikacji, ponieważ globalni producenci ogłaszają plany rozszerzenia lokalnej produkcji aut elektrycznych w USA. W zeszłym roku Waszyngton ogłosił nową inicjatywę, w ramach której sprzedaż aut o zerowej emisji powinna stanowić co najmniej połowę sprzedaży nowych pojazdów do 2030 roku.

Nowy zakład Hyundaia będzie mógł pochwalić się wysoce połączonym, zautomatyzowanym i elastycznym systemem produkcyjnym, który w sposób organiczny łączy wszystkie elementy ekosystemu produkcji aut. Fabryka w Georgii będzie inteligentnym zakładem produkcyjnym. Wszystkie procesy produkcyjne – zbieranie zamówień, zaopatrzenie, logistyka i produkcja – zostaną zoptymalizowane przy użyciu sztucznej inteligencji.

Hyundai IONIQ 6
Hyundai IONIQ 6
Hyundai IONIQ 6
Hyundai IONIQ 6

Hyundai i małe auta elektryczne dla Europy

W sierpniu media obiegła informacja, że Hyundai jest w trakcie prac nad dwoma modelami aut elektrycznych, które mają zostać przeznaczone na europejski rynek. Doniesienia medialne wskazywały, że będą one oferowane w cenie poniżej progu 20 000 euro. Auta mają zastąpić model Hyundaia i10. Nie są jednak znane szczegóły dotyczące modelu obu elektrycznych aut Hyundaia. Wiadomo tylko tyle, że będą to samochody elektryczne

Jednym ze źródeł, jak pisał portal Electrive.com jest wysokiej rangi przedstawiciel firmy. Miał nim być szef marketingu marki Hyundai na Europę, który potwierdził plany zastąpienia spalinowego samochodu i10 modelem z napędem elektrycznym. Potwierdził także, że marka chce, by cena nowego auta elektrycznego była niższa niż 20 000 euro. 

BorgWarner, który jest dostawcą napędów elektrycznych, już w czerwcu 2021 roku wskazywał, że Hyundai zamówił u niego napędy do dwóch małych modeli aut elektrycznych. Jednostki napędowe mają moc 135 kW. Brytyjski Autocar twierdził ponadto, że drugi model małego auta elektrycznego ma być crossoverem. Pierwszy model ma pojawić się na europejskim rynku już w 2023 roku zaś drugi rok później. 

Zobacz też: Studyjny model autonomicznego Volkswagena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię