Chińskie NIO pokazało swoje dwa flagowe modele: EC7 i ES8. Oba modele powstały na najnowszej platformie drugiej generacji NIO. Chińska firma chce jeszcze bardziej zaznaczyć swoją obecność w segmencie SUV-ów

  • NIO pokazało dwa nowe flagowe modele elektrycznych SUV-ów
  • NIO EC7 i ES8 oparte są nową platformę drugiej generacji NIO
  • Auta będą dostarczane w maju 2023 roku

Elektryczny NIO EC7

Nowy NIO EC7 to średniej wielkości flagowy SUV typu coupe, standardowo wyposażony w inteligentne zawieszenie pneumatyczne. Połączenie wysokowydajnego silnika indukcyjnego o mocy 300 kW i wysokowydajnego silnika z magnesami trwałymi o mocy 180 kW pozwala uzyskać moc i zachować jej ciągłość przy niskim zużyciu energii. NIO EC7 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy i zatrzymuje się z prędkości 100 km/h na odcinku 33,9 metra. NIO nie podaje jednak jaki jest zasięg samochodu. 

Nowy NIO EC7
Nowy samochód elektryczny NIO EC7
Nowy samochód elektryczny NIO EC7

Lepsza aerodynamika w NIO EC7

NIO EC7 standardowo wyposażony jest w regulowane tylne skrzydło, po raz pierwszy zastosowane w modelach produkcyjnych NIO, które poprawia aerodynamikę nowego SUV-a coupe. Panoramiczny szklany dach modelu EC7 wykonany jest z dwuwarstwowego szkła izolującego dźwięk i ciepło o powierzchni 1,94 metra kwadratowego. Elastyczna technologia elektrochromowa (EC) trzeciej generacji umożliwia pięć poziomów regulowanej przepuszczalności światła. 

Skrzydło NIO EC7
Aerodynamiczne skrzydło NIO EC7
Szyberdach NIO EC7
Szyberdach NIO EC7

Nowy elektryczny NIO ES8

Z kolei nowy NIO ES8, to 6-miejscowy SUV. Projekt nowego ES8 prezentuje koncepcje NIO „Design for AD” i „PURE-TEC”. Bazując na wysokowydajnej platformie napędu elektrycznego drugiej generacji, nowy ES8 posiada dwa silniki o łącznej mocy 480 kW. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy i zatrzymuje się z prędkości 100 km/h w 34,3 m. Wrażenia z jazdy ma poprawiać inteligentny układ hamulcowy IPB, dwukomorowe zawieszenie pneumatyczne i inteligentny sterownik podwozia (ICC).

Nowy NIO ES8
Nowy NIO ES8
Wnętrze NIO ES8
Wnętrze NIO ES8

NIO ES8 — auto dla biznesmenów

W modelu NIO ES8 układ „czterech foteli dla kadry kierowniczej i jednego elastycznego trzeciego rzędu” ma demonstrować bogaty styl zupełnie nowego ES8 jako flagowego SUV-a chińskiego NIO. Fotel pasażera posiada automatycznie podnoszone poduszki siedzenia w celu stworzenia wrażenia „zerowej grawitacji”. Centralny podłokietnik w drugim rzędzie pełni rolę „centrum kierowniczego”.

Zarówno model EC7, jak i nowy ES8 są wyposażone w inteligentne reflektory wielopromieniowe ADB, które mogą wyświetlać wzory lub animacje, umożliwiać automatyczną redukcję oślepiania oraz emitować wiązki ostrzegawcze we współpracy z systemem inteligentnej jazdy, zasilanym przez LiDAR i kamery.

Wnętrze NIO ES8
Wnętrze NIO ES8

Technologia i system infotainment w NIO EC7 i ES8

Pod względem inteligencji systemów, oba modele są wyposażone w najnowszy system Banyan firmy NIO, zasilany technologiami full stack, takimi jak Aquila, super sensoryczny system wyposażony w 33 wysokowydajne czujniki, w tym LiDAR, oraz Adam – platformę obliczeniową o mocy do 1016 T, obsługiwaną przez cztery chipy Orin X.

Oba modele są wyposażone w PanoCinema panoramic digital cockpit – cyfrowy kokpit składający się z pierwszego na świecie pokładowego asystenta AI NOMI, immersyjnego systemu dźwiękowego wyposażonego w technologię dźwięku panoramicznego Dolby Atmos, 12,8-calowego centralnego ekranu kontrolnego AMOLED oraz wysokowydajnych urządzeń AR i VR, zapewniających „pełnosceniczną, przestrzeń cyfrową” dla użytkownika.

NIO EC7 i ES8 — cena

Cena NIO EC7 z akumulatorem 75 kW wynosi 488 000 juanów, z baterią 100 kWh 546 000 juanów, a z usługą wymiennego akumulatora – 418 000 juanów. Auto jest już dostępne do zamówienia w NIO App w Chinach, a dostawa ma się ruszyć na tamtejszym rynku w maju 2023.

Cena nowego ES8 to 528 000 juanów przy modelu z baterią 75 kWh, 586 000 juanów dla modelu z baterią 100 kWh i 458 000 juanów przy samochodzie z BaaS (Battery-as-a-Service). Cena NIO ES8 w wersji Executive wynosi 548 000 juanów z baterią 75 kWh, 606 000 juanów z baterią 100kWh i 478 000 juanów przy opcji z BaaS (Battery-as-a-Service).

Zobacz też: NIO ET7

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię