NIO – chiński producent samochodów elektrycznych – ogłasza dalsze szczegóły dotyczące zakupu wszystkich trzech modeli NIO ET7, NIO ET5 i NIO EL7 w Niemczech, Holandii, Danii i Szwecji. Na tych rynkach, oprócz modelu sprzedaży NIO Subscription, oferowana będzie opcja zakupu. 

  • NIO ogłosiło kolejne szczegóły dotyczące zakupu wszystkich trzech modeli w Europie
  • Cena NIO ET7 zaczyna się od 69 900 euro
  • Najtańszy model ET5 to wydatek od 49 900 euro

NIO w Europie

Wybór przez NIO daty 22 listopada na ogłoszenie kolejnego elementu ekspansji na rynku europejskim nie jest przypadkowy. Dokładnie tego dnia sześć lat temu firma oficjalnie zaprezentowała w Londynie markę NIO i elektryczny supersamochód NIO EP9.

Cena zakupu flagowego sedana premium NIO ET7 wynosi 69 900 euro. Ceny przedsprzedażowe NIO EL7, średniej wielkości SUV-a, zaczynają się od 73 900 euro, a NIO ET5, średniej wielkości sedana zaczyna się od 49 900 euro. Do tego dochodzi cena za baterię w dwóch opcjach.

Auto elektryczne NIO ET7
NIO ET7
NIO ET7
Wnętrze NIO ET7
Wnętrze NIO ET7

NIO i akumulatory

Akumulator samochodowy można wypożyczyć w ramach pełnej obsługi lub zakupić. Użytkownicy NIO mają możliwość wypożyczenia lub zakupu baterii w modelu „Battery-as-a-Service” (BaaS). Bateria o pojemności 75 kWh będzie dostępna już za 169 euro miesięcznie i oferuje użytkownikom dużą elastyczność, a także dostęp do Power Swap Station (PSS), rozwiązania technologicznego i energetycznego, które umożliwia w pełni automatyczną wymianę baterii w ciągu około pięciu minut. Bateria o pojemności 100 kWh będzie oferowana za 289 euro miesięcznie.

Jeśli zaś chodzi o zakup, to bateria 75-kWh będzie dostępna za 12 000 euro, a 100-kWh za 21 000 euro. W przypadku zakupu baterii, gdzie jest ona w całości własnością użytkownika, wykorzystanie sieci PSS nie jest możliwe. 

Subskrypcja NIO

NIO będzie także rozwijać swój model subskrypcji, który jest dostępny dla użytkowników w Niemczech, Holandii, Danii i Szwecji od momentu wprowadzenia jej na rynek w październiku 2022 roku.

Abonament NIO może trwać od miesiąca do 60 miesięcy. Wszystkie modele abonamentowe w Niemczech zawierają usługi, takie jak rejestracja, przegląd techniczny, opony zimowe, a także odbiór i dostawę w przypadku serwisu auta, samochód zastępczy lub usługi ubezpieczeniowe. Oferta obejmuje również wymianę baterii oraz możliwość przedłużenia jej serwisu. 

Koszty subskrypcji dla użytkowników NIO w Niemczech wahają się od 1 000 do około 1 500 euro miesięcznie, w zależności od modelu subskrypcji (elastyczny lub stały termin), konfiguracji pojazdu, czy pojemności baterii.

NIO ET7 już w Szwecji

NIO rozpoczęło dostawy swojego elektrycznego samochodu ET7 w Szwecji w połowie listopada. Nie wiadomo jednak ile samochodów zostało dostarczonych na szwedzki rynek. Szwecja jest kolejnym rynkiem ekspansji chińskiego NIO poza Norwegię. Wcześniej NIO rozpoczęły dostawy na rynek niemiecki i holenderski.

NIO ET7 jako pierwszy model NIO zbudowany na platformie technologicznej drugiej generacji — NT2.0 — ET7 jest standardowo wyposażony w ponad 100 różnego rodzaju konfiguracji z zakresu komfortu, bezpieczeństwa i inteligentnych technologii. Auto elektryczne jest także wyposażone w zupełnie nowy system oprogramowania dedykowanego platformie NT2.0 — Banyan. Jednocześnie, usługa subskrypcji NIO Autonomous Driving (NAD) jest dostępna w poszczególnych regionach od IV kwartału tego roku.

NIO uruchomiło stacje wymiany baterii

NIO w Szwecji uruchomiło także swoją pierwszą stację wymiany baterii w Varberg. Dwie tego typu stacje istnieją już w Niemczech. Nio odróżnia się od swoich rywali, oferując wymienne baterie, które można uaktualniać za miesięczną opłatą abonamentową. W Chinach istnieje 1200 tego typu puntów. Zaletą takiego działania jest „napełnianie” auta w czasie tankowania zwykłego samochodu. NIO chce uruchomić 20 tego typu stacji w całej Europie jeszcze do końca 2022 roku.

Zobacz też: Skoda Vision 7S

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię