Seria BMW 5 Touring wchodzi w nową erę. Szósta generacja BMW 5 Touring jest bardziej progresywna niż kiedykolwiek wcześniej. Model po raz pierwszy otrzymał napęd całkowicie elektryczny w postaci BMW i5 Touring.
Nowe BMW 5 Touring
Elastyczna architektura napędu umożliwia produkcję wariantów modeli z bardzo wydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, systemami hybrydowymi typu plug-in oraz czysto elektrycznymi. BMW wszystko realizuje na jednej linii produkcyjnej w zakładzie Dingolfing. Premiera w Niemczech, a także wielu innych krajach europejskich oraz w Japonii rozpocznie się w maju 2024 roku.
Wydłużone proporcje i mocny przód
Dynamicznie wydłużone proporcje charakteryzują zewnętrzną stronę nowego BMW 5 Touring. W porównaniu z poprzednikiem, nowe BMW 5 Touring jest o 97 milimetrów dłuższe (5 060 milimetrów), a także o 32 milimetry szersze (1 900 milimetrów). Auto jest o 17 milimetrów wyższe (1 515 milimetrów). Nowe BMW 5 Touring ma także większy o 20 mm rozstaw osi, który dochodzi do 2 995 milimetrów.
Charakterystyczną przednią część wyposażono w nowoczesną interpretację charakterystycznych podwójnych reflektorów i atrapy chłodnicy BMW. Dwa niemal pionowe elementy LED pełnią funkcje kierunkowskazów i świateł do jazdy dziennej. Atrapę chłodnicy BMW, wypuszczoną do przodu, wyposażono w opcjonalne podświetlenie BMW Iconic Glow contour.
Patrząc z boku płaskie linie okien i długi spoiler dachowy podkreślają sportowy design samochodu. Mocno wyrzeźbione nadkola tylne, wraz z płaską tylną szybą, podkreślają szeroką budowę samochodu.
BMW i5 Touring w wersji w pełni elektrycznej
Nowe BMW i5 Touring będzie dostępny od początku w dwóch wersjach. W BMW i5 M60 xDrive Touring, dwie wysoko zintegrowane jednostki napędowe na przedniej i tylnej osi tworzą napęd na wszystkie koła elektryczne o mocy do 442 kW/601 KM. Z aktywowanym M Launch Control lub M Sport Boost, moment obrotowy układu wzrasta do 820 Nm.
Najwyższy model przyspiesza od zera do 100 km/h w 3,9 sekundy. Jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 230 km/h. Silnik elektryczny BMW i5 eDrive40 Touring umieszczono na tylnej osi. Generuje on maksymalną moc 250 kW/340 KM, a moment obrotowy sięga 430 Nm z funkcją Sport Boost lub Launch Control. Auto osiąga prędkość 100 km/h w 6,1 sekundy.
W obu modelach, baterię wysokiego napięcia umieszczono w podłodze. Zapewnia ona użyteczną wartość energii 81,2 kWh. Zasięg określony w procedurze testowej WLTP wynosi od 445 do 506 kilometrów dla BMW i5 M60 xDrive Touring. W przypadku BMW i5 eDrive40 Touring jest to od 483 do 560 kilometrów.
Nowe BMW 5 Touring — lakiery
Paleta lakierów obejmuje trzy wykończenia BMW Individual. Standardowe wyposażenie nowego BMW 5 Touring obejmuje lekkie, aluminiowe felgi w rozmiarach 18- i 19-calowych dla modeli całkowicie elektrycznych i hybryd plug-in. Do wyboru są także felgi aluminiowe o średnicy do 21 cali. Dynamiczny charakter nowego BMW 5 Touring można dodatkowo podkreślić pakietem M Sport, pakietem M Sport Pro, a także pakietem M Carbon Exterior. Jako najwyższy model w serii, BMW i5 M60 xDrive Touring standardowo wyposażono w zewnętrzne elementy, które wyrażają jego dynamikę jazdy.
Nowy kokpit i wegańskie wnętrze
W sercu skoncentrowanego na kierowcy projektu kokpitu znajduje się wyświetlacz BMW Curved Display. Jego 12,3-calowy wyświetlacz informacyjny i wyświetlacz kontrolny o przekątnej 14,9 cala tworzą w pełni cyfrową sieć wyświetlaczy. Wnętrze jest dodatkowo urozmaicone nowymi standardowymi sportowymi fotelami, płaską u dołu kierownicą i opcjonalnym paskiem interakcji BMW.
Nowe BMW 5 Touring ma całkowicie wegańskie wnętrze w standardzie. Powierzchnie siedzeń w wersji Veganza są również opcjonalnie dostępne z dekoracyjnym perforowaniem. Pojazd można także opcjonalnie zaopatrzyć w tapicerkę skórzaną BMW Individual Merino. Występuje ona w kilku dwukolorowych wariantach. Auto można wyposażyć w panoramiczny dach szklany i system dźwięku przestrzennego Bowers & Wilkins Surround Sound z do 18 głośnikami.
Przestrzeń i funkcjonalność
Nowy BMW Serii 5 Touring oferuje więcej miejsca na nogi, ramiona i łokcie, zwłaszcza z tyłu. Szerokie otwarcie komory bagażowej połączone z niskim progiem ułatwia pakowanie dużych przedmiotów do środka. Bez względu na technologię napędu, wszystkie warianty nowego BMW Serii 5 Touring mają pojemność bagażnika, którą można zwiększyć od 570 do nawet 1 700 litrów.
Oprócz automatycznego otwierania klapy bagażnika, standardem jest również zdalne odblokowanie oparcia tylnej kanapy w proporcji 40:20:40 z bagażnika. Przegródki pod podłogą komory ładunkowej zapewniają miejsce na siatkę oddzielającą komorę bagażową, pokrywę komory bagażowej i kabel ładowania dla modeli w pełni elektrycznych i hybrydowych plug-in.