Na kilka miesięcy przed premierą, nowe Porsche Panamera kończy ostatnie jazdy testowe w Barcelonie. Szczególną uwagę auta zwraca układ napędowy, który obejmuje nową przekładnię Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK), oraz nowo opracowane podwozie z aktywną kontrolą amortyzatorów.

Nowe Porsche Panamera w testach

Na krótko przed premierą rynkową, nowe Porsche Panamera przechodzi ostateczne testy. W Barcelonie i okolicach miasta inżynierowie sprawdzają ostatnie szczegóły i udoskonalenia nowej generacji modelu. Obecnie sportowy sedan przeszedł już większość testów. Testy odbyły się na przykład w Stanach Zjednoczonych, gdzie sprawdzono osiągi napędu na dużych wysokościach w warunkach niskiej zawartości tlenu. Sprawdzono także wydajność układu chłodzenia silnika i klimatyzacji w ekstremalnych upałach.

Nowe Porsche Panamera

Z kolei w Skandynawii nowe Porsche Panamera testowano w ekstremalnie niskich temperaturach. W RPA radziła sobie z wymagającymi warunkami drogowymi, a w Azji wysoka wilgotność i wielogodzinny ruch uliczny w megamiastach stanowiły szczególne wyzwanie dla nowego samochodu Porsche.

— Intensywnie testujemy każdy nowy pojazd, aby sprostać naszym wymaganiom, a przede wszystkim wymaganiom naszych klientów na całym świecie. Punktem odniesienia są zawsze cele rozwojowe określone w specyfikacjach. Nowa Panamera musi zatem wyróżniać się tu i teraz, szczególnie w zakresie osiągów, komfortu i akustyki — mówi kierownik testów Marcel Hönemann. 

Podczas jazd testowych nowa Panamera przechodzi ostatnie szlify przed światową premierą. Porsche zaprezentuje trzecią generację czterodrzwiowego samochodu sportowego w ramach Icons of Porsche Festival w Dubaju 24 listopada 2023 r. 

Nowe Porsche Panamera w czterech wariantach hybrydowych

Panamera w nowej odsłonię otrzymuje gruntownie odnowioną gamę silników, z naciskiem na zrównoważone napędy i wydajność. Po wprowadzeniu trzech e-hybryd dla drugiej generacji Panamery, w nowej Panamerze Porsche zaoferuje również czwartą hybrydę typu plug-in. Jest to odpowiedź firmy na zapotrzebowanie ze strony klientów. W niektórych krajach udział e-hybryd w Panamerze wynosi prawie 100 procent. 

— Zwiększamy wydajność elektryczną Panamery we wszystkich modelach e-hybrydowych w zakresie dynamiki jazdy oraz w ważnych aspektach zasięgu elektrycznego i prędkości ładowania. W naszych testach przejechaliśmy do 70 procent dalej nowym samochodem z napędem wyłącznie elektrycznym — mówi dr Thomas Friemuth, szef gamy modelowej Panamera. 

Nowa Panamera i nowy silnik

Podstawą wszystkich modeli e-hybrydowych w nowej Panamerze jest nowy, mocniejszy silnik elektryczny. W najnowszej odsłonie Panamery zintegrowano go z obudową przekładni nowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Przy mniejszej masie oferuje on większą moc napędu i rekuperacji niż jego poprzednik. Energię czerpie z akumulatora wysokonapięciowego o znacznie zwiększonej pojemności 25,9 kWh. 

Szeroko zakrojone zmiany w silnikach spalinowych również przyczyniają się do zwiększenia wydajności i osiągów. Wszystkie jednostki napędowe w nowym Porsche Panamera są przygotowane na przyszłe normy emisji spalin. 

Nowe zawieszenie pneumatyczne

Oprócz gruntownie zmodyfikowanej gamy silników, nowa Panamera oferuje także inne nowe rozwiązania. Wysokiej klasy zawieszenie z aktywną kontrolą amortyzatorów i szeroką gamą dodatkowych funkcji debiutuje w nowym samochodzie jako opcja. Standardowo nowa Panamera jest wyposażona w półaktywne zawieszenie z nowymi amortyzatorami dwuzaworowymi, które mogą niezależnie regulować kompresję i odbicie. W ten sposób zakres między komfortowym a sportowym tuningiem zawieszenia został również znacznie zwiększony w nowym standardowym zawieszeniu.

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2023/01/porsche.webm
Testy elektryczne Porsche Macana

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię