Dodge pokazał swój pierwszy zelektryfikowany model pojazdu. Dodge Hornet to SUV, który produkowany jest w wersji hybrydowej typu plug-in. Auto posiada akumulator o pojemności 15,5 kWh i może przejechać w trybie elektrycznym ok. 48 kilometrów. Cena samochodu to mniej niż 30 000 dolarów. 

  • Dogde przedstawił swoją pierwszą hybrydę
  • Auto będzie sprzedawane w cenie poniżej 30 000 dolarów
  • Hybrydowy Dodge może przejechać w trybie elektrycznym 48 kilometrów

Pierwszy hybrydowy Dodge

Dodge przedstawia całkowicie nowy model w wersji hybrydowej typu plug-in — Dodge Hornet. Producent chwali się, że jest to najszybszy, najbardziej wydajny kompaktowy samochód w cenie poniżej 30 000 dolarów. Całkowicie nowy Dodge Hornet został zaprezentowany w M1 Concourse w Pontiac w stanie Michigan, wraz z trzema innymi samochodami. 

– Zelektryfikowana transformacja marki Dodge opuściła właśnie linię startu, a całkowicie nowy Dodge Hornet R/T reprezentuje pierwszy zelektryfikowany pojazd wyczynowy naszej firmy. Dodge Hornet jest w stanie wstrząsnąć segmentem kompaktowych pojazdów użytkowych. Hornet zmienia status quo dzięki agresywnej stylizacji, największej mocy w tym segmencie, najlepszej dynamice jazdy, najlepszej technologii oferowanej w standardzie, jak również dostępnym fabrycznym ulepszeniom Direct Connection. A to dopiero początek podróży marki Dodge w kierunku elektryfikacji – powiedział Tim Kuniskis, dyrektor generalny marki Dodge – Stellantis. 

Hybrydowy Dodge Hornet
Hybrydowy Dodge Hornet
Hybrydowy Dodge Hornet

Hybrydowy Dodge Hornet na bazie Alfą Romeo Tonale

Dodge Hornet powstał na bazie Alfy Romeo Tonale. Hornet R/T plug-in hybrid posiada 1,3-litrowy turbodoładowany silnik czterocylindrowy oraz silnik elektryczny zamontowany na tylnej osi. Według producenta, pojazd dysponuje łączną mocą 210 kW i momentem obrotowym 519 Nm. Auto wyposażone jest również w sześciobiegową przekładnię automatyczną, która przekazuje moc na wszystkie cztery koła.

Hybrydowy Dodge posiada również funkcję „PowerShot”, która zapewnia dodatkowe 18 kW przez okres do 15 sekund. Według producenta funkcja ta skraca sprint do 60 mph (96 km/h) o jedną sekundę, do 6,1 sekundy. Pojazd może być prowadzony w trzech trybach jazdy hybrydowej: standardowym trybie hybrydowym, trybie elektrycznym i trybie oszczędzania energii.

Hybrydowy Dodge Hornet
Hybrydowy Dodge Hornet
Hybrydowy Dodge Hornet
Hybrydowy Dodge Hornet

Design hybrydowego Dodge’a

W muskularne linie nadwozia hybrydowego Dodge Hornet wkomponowane są dolne listwy i falbany w kolorze matowej czerni. Hornet R/T otrzymał nową dolną okładzinę lakierowaną w kolorze Abyss oraz tylną listwę ze zintegrowanymi podwójnymi końcówkami układu wydechowego. Oświetlenie zapewniają reflektory LED i światła do jazdy dziennej.

W tylnej części pojazdu lampa rozciąga się na całą szerokość pojazdu i posiada podświetlaną czerwoną sygnaturę, a także podświetlane logo Dodge’a w środku identyfikujące markę z daleka. Podświetlany tylny reflektor i logo, będące standardem w modelu Hornet, to także subtelny ukłon w stronę zelektryfikowanych osiągów modelu Hornet R/T PHEV.

Unikalna nowa plakietka Hornet na błotniku to wyraz odrodzenia marki Hornet – nazwy po raz pierwszy użytej w słynnym Hudson Hornet w latach 50-tych i w 2006 roku w pojeździe koncepcyjnym Dodge’a. 

Hybrydowy Dodge Hornet
Hybrydowy Dodge Hornet
Hybrydowy Dodge Hornet
Hybrydowy Dodge Hornet

Wyposażenie hybrydowego Dodge’a

Hybrydowy Dodge Hornet R/T PHEV uzupełnia energię akumulatora dzięki funkcji hamowania rekuperacyjnego, które odzyskuje energię kinetyczną i gromadzi ją w akumulatorze. Model GT jest napędzany silnikiem Hurricane 4, 2,0-litrowym turbodoładowanym rzędowym czterocylindrowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa i technologią Engine Stop-Start. Ma on moc ponad 265 KM. Silnik współpracuje z w pełni elektroniczną, dziewięciobiegową skrzynią biegów.

Hybrydowy Dodge Hornet posiada 12,3-calowy ekran kokpitu i standardowy 10,25-calowy wyświetlacz centralny systemu informacyjno-rozrywkowego Uconnect 5. Łącznie Hornet oferuje 22,5 cala przestrzeni ekranowej w pojeździe.

Cyfrowy kokpit o przekątnej 12,3 cala wyświetla trzy oddzielne strefy informacyjne, pozwalając kierowcy na wybór w każdej z nich, aby dostosować do swoich potrzeb grafikę wyświetlacza. W pojeździe dostępny jest motyw „Evolved”, w którym wskaźniki są rozmieszczone w taki sposób, aby maksymalnie zwiększyć powierzchnię środkowego wyświetlacza. 

Wnętrze hybrydowego Dodge Hornet
Wnętrze hybrydowego Dodge Hornet

System infotainment

System infotainment Uconnect 5, standardowy w hybrydowym Dodge Hornet, jest oparty na systemie Android. Ulubione układy ekranu głównego, preferencje muzyczne, elementy sterujące HVAC, pozycje foteli i inne można dostosować i połączyć z indywidualnymi profilami kierowcy. Do systemu można podłączyć jednocześnie dwa telefony, a bezprzewodowa łączność z systemem Android i Apple CarPlay umożliwia łatwe, bezprzewodowe połączenie.

System Uconnect 5 zamontowany w hybrydowym Dodge Hornet jest wyposażony w funkcje, dzięki którym pasażerowie mogą prowadzić cyfrowy tryb życia, w tym interakcję z Amazon Alexa. Użytkownicy mogą poprosić Alexę o wykonanie takich czynności, jak zamknięcie drzwi garażowych w domu, będąc wewnątrz pojazdu, lub użyć urządzeń obsługujących Alexę w domu do uruchomienia samochodu, czy zablokowania lub odblokowania drzwi.

Wnętrze hybrydowego Dodge Hornet
Wnętrze hybrydowego Dodge Hornet

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię