Aptera zaprezentowała „edycję startową” swojego solarnego trójkołowca. Samochód może w pełnym słońcu pokonywać 64 kilometry bez konieczności ładowania z gniazdka. Wszystko za sprawą instalacji fotowoltaicznej. Apterę można również ładować ze zwykłego gniazdka. 

  • Aptera to pojazd solarny opracowany w Kalifornii
  • Pojazd może pokonywać bez ładowania, wyłącznie na słońcu maksymalnie do 64 kilometrów
  • Naładowanie pojazdu z gniazdka w nocy daje zasięg do 240 km
  • Szacowany zasięg samochodu to 643 km

Aptera zasilana słońcem — edycja startowa

Edycja startowa Aptery została stworzona z myślą o jednym celu – wydajności energetycznej. Unikalny kształt, ultralekka waga i bardzo wytrzymałe materiały zastosowane w pojeździe pozwalają Apterze na ślizganie się przy użyciu zaledwie jednej czwartej energii w porównaniu z innymi elektrycznymi i hybrydowymi pojazdami na drogach. Wyposażona w technologię solarną (700W) Aptera może pokonać do 64 kilometrów dziennie, wykorzystując wyłącznie promienie słoneczne. 

Pojazd solarny Aptera
Pojazd solarny Aptera
Pojazd solarny Aptera
Pojazd solarny Aptera

Aptera i infrastruktura ładowania

Dzięki technologii solarnej Aptera nie potrzebuje stałego dostępu do stacji ładowania lub nawet do gniazdka. Wersja startowa jest zintegrowana z pakietem ładowania słonecznego, dzięki czemu większość ludzi może jeździć tygodniami, a nawet miesiącami, bez konieczności podłączania się do ładowania. W miejscu o bardzo dużym nasłonecznieniu, takim jak południowa Kalifornia, gdzie powstaje pojazd, przeciętny amerykański kierowca nigdy nie będzie musiał podłączać się do prądu, bo dane wskazują, że średnia długość trasy pokonywana każdego dnia przez tamtejszych kierowców to 49 kilometrów. Aptera podkreśla, że w miejscach o średnim nasłonecznieniu, takich jak Nowy Jork czy Chicago, wystarczy podłączyć się do prądu mniej więcej trzy razy w roku.

Platforma samochodowa, na jakiej zbudowana jest Aptera, daje możliwość ładowania samochodu z każdego standardowego gniazdka na świecie. Po podłączeniu do gniazdka 120V Aptera może nadal ładować się do ok. 240 kilometrów zasięgu w czasie całej nocy. 

Pojazd solarny Aptera
Pojazd solarny Aptera
Pojazd solarny Aptera

Modułowy montaż Aptery

We współpracy z CPC Group, Aptera opracowała wydajny i usprawniony proces produkcji swoich pojazdów. Jednym z najważniejszych aspektów tego procesu jest opracowanie specjalistycznego nadwozia kompozytowego Aptery, czyli Body in Carbon – BinC. Pozwala ono na znacznie krótszy czas montażu pojazdu. Po uruchomieniu linii produkcyjnej, zbudowanej na potrzeby edycji startowej, Aptera przewiduje, że do 2028 roku na całym świecie będzie posiadać osiem różnych zakładów montażowych.

Pojazd solarny Aptera
Pojazd solarny Aptera
Pojazd solarny Aptera

Kiedy edycja startowa trafi na drogi?

Aptera kończy właśnie czwartą i ostatnią fazę rozwoju swojego produktu – Delta. W ramach tej fazy Aptera zakończy testy zderzeniowe i walidację pojazdu. Po ich zakończeniu firma planuje szybko przejść na pełną skalę do produkcji jednozmianowej, w której będzie powstawać 10 000 pojazdów rocznie. Następnie Aptera rozszerzy swoją produkcję do 20 000 pojazdów rocznie w systemie dwuzmianowym w zakładzie w Carlsbad w Kalifornii.

— Chociaż nasz harmonogram dostaw zależy od finansowania, naszym celem jest rozpoczęcie produkcji do końca 2023 roku. Kiedy osiągniemy nasze cele związane z pozyskiwaniem funduszy, będziemy mogli przedstawić dokładniejszy harmonogram dostaw – powiedział Chris Anthony, współzałożyciel i dyrektor generalny Aptery. 

Edycja startowa Aptery posiada już 40 000 rezerwacji. 

Zobacz też: Mobilize Duo

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię