Polestar wprowadza do oferty aktualizację elektrycznego Polestar 2. W roku modelowym 2024 kompaktowy elektryk wyróżnia się nowym, zaawansowanym technologicznie przodem, odzwierciedlającym nowy język projektowania marki, nawiązującym do Polestara 3. Samochód otrzymał także całkowicie nowe silniki elektryczne, jeszcze mocniejszą baterię oraz, po raz pierwszy w Polestarze – napęd na tylne koła.

  • Polestar pokazał zaktualizowaną wersję Polestara 2
  • Polestar 2 otrzymał napęd na tylną oś
  • Cena samochodu zaczyna się od 50 190 euro

Nowy, zaktualizowany Polestar 2

Polestar 2 po raz pierwszy wszedł na rynek aut elektrycznych klasy premium w 2019 roku, łącząc skandynawski design i doskonałą użyteczność z charakterystyką jazdy dającą radość z jazdy i zaangażowaniem w zrównoważony rozwój. Był to pierwszy samochód na świecie wyposażony w system infotainment zasilany przez Android Automotive OS z wbudowanym Google. Polestar 2 dostępny jest na 27 rynkach na całym świecie, a jego produkcja pod koniec 2022 roku przekroczyła granicę 100 000 sztuk.


— Zazwyczaj w przemyśle samochodowym, facelift wprowadza powierzchowne zmiany wizualne, które często niszczą pierwotny zamysł motywu przewodniego projektu samochodu. W przypadku nowego roku modelowego Polestar 2 raczej zeszliśmy pod powierzchnię i zmodernizowaliśmy istotne elementy techniczne i mechaniczne elektrycznego układu napędowego. To najlepsza wersja Polestar 2, a dzięki zaktualizowanej stylistyce przodu z nowym SmartZone, również najlepiej wyglądający — mówi prezes firmy Thomas Ingenlath.

Rozwiązania konstrukcyjne

Technologia SmartZone zadebiutowała teraz w modelu Polestar 2. Podobnie jak w Polestar 3, SmartZone mieści niektóre z najważniejszych funkcji bezpieczeństwa czynnego pojazdu, w tym kamerę skierowaną do przodu kierunku jazdy i radar średniego zasięgu. 20-calowe kute felgi w pakiecie Performance także zostały zaktualizowane, aby zrównać Polestar 2 w jego najbardziej sportowym wyrazie z modelem Polestar 3.

Polestar 2
Polestar 2

Nowe silniki, udoskonalona jazda i napęd na tylne koła w Polestar 2

Silniki elektryczne i falowniki nowej generacji są montowane we wszystkich wariantach Polestar 2, oferując znaczny wzrost zarówno wydajności, jak i osiągów. Warianty jednosilnikowe są teraz napędzane na tylne koła, przez nowo opracowany silnik z magnesami trwałymi i falownik z węglika krzemu. Nowy silnik ma moc do 220 kW (zwiększoną ze 170 kW) i jest zoptymalizowany pod kątem maksymalnej wydajności i wysokiego momentu obrotowego (490 Nm, zwiększonego z 330 Nm). Czas sprintu 0-100 km/h został skrócony aż o 1,2 sekundy, do 6,2 sekundy.

Wersja z dwoma silnikami także ma teraz tylny napęd. Nowy silnik tylny jest głównym źródłem napędu, a na przedniej osi wspiera go nowy silnik asynchroniczny. Umożliwia to uzyskanie wyższej łącznej mocy układu 310 kW i 740 Nm (zwiększonej w stosunku do pierwotnej wartości 300 kW i 660 Nm), znacznie lepszą trakcję, większą ogólną sprawność i wyższe osiągi – 0-100 km/h osiąga w 4,5 sekundy. Wspierając wzrost wydajności, przedni silnik może być teraz całkowicie odłączony, gdy nie jest potrzebny. 

Z opcjonalnym pakietem Performance dostępne jest nawet 350 kW, a czas sprintu 0-100 km/h wynosi zaledwie 4,2 sekundy. 

— Zmiana napędu z przedniego na tylny w wariantach jednosilnikowych i ponowne skalibrowanie stosunku momentu obrotowego w wariancie dwusilnikowym w celu zwiększenia odczuć związanych z napędem na tylne koła, podnosi wrażenia z jazdy Polestarem 2 na zupełnie nowy poziom. Zaktualizowany Polestar 2 jest jeszcze bardziej figlarnym i zwinnym samochodem, zachowując swoją kompaktowość i pełne poczucie kontroli, a jednocześnie stając się bardziej dojrzałym autem — mówi Joakim Rydholm, szef działu rozwoju podwozia w firmie Polestar. 

Lepszy zasięg i szybsze ładowanie Polestara 2

We wszystkich wersjach modelu Polestar 2, na większości rynków, zastosowano zmodernizowane akumulatory litowo-jonowe, co pozytywnie wpływa na wydajność i pojemność, a także na czas ładowania. Wersje dalekobieżne posiadają teraz baterie o pojemności 82 kWh od CATL z 27 modułami. Akumulatory dla wersji o standardowym zasięgu zachowują pojemność 69 kWh z 24 modułami i są teraz dostarczane przez LG Chem.

W zmodernizowanych akumulatorach zastosowano przeprojektowany zespół odłączania akumulatorów, zmodernizowane szyny zbiorcze i ulepszoną chemię ogniw – co umożliwia szybsze ładowanie do 205 kW DC w przypadku akumulatorów dalekiego zasięgu i 135 kW w przypadku akumulatora standardowego.

Zasięg i nowe akumulatory Polestara 2

zmodernizowanych akumulatorach zastosowano przeprojektowany zespół odłączania akumulatorów, ulepszone szyny zbiorcze oraz ulepszony skład chemiczny ogniw – co umożliwia szybsze ładowanie do 205 kW DC w przypadku akumulatorów o dużym zasięgu i 135 kW w przypadku akumulatorów o zasięgu standardowym.

Dzięki większym i ulepszonym akumulatorom oraz optymalizacji dostarczania energii przez mocniejsze silniki, we wszystkich wersjach pojazdu uzyskano poprawę zasięgu. Zasięg w wariancie Long Range Dual Motor wynosi teraz do 592 km, co stanowi znaczny wzrost o 105 km. Wersja jednosilnikowa o zasięgu standardowym może teraz przejechać do 518 km, co stanowi wzrost o 40 km, a wariant jednosilnikowy o zasięgu długim może teraz przejechać do 635 km, co stanowi wzrost o 84 km.

Pierwsze dostawy przewidziane są na trzeci kwartał 2023 roku. Ceny auta zaczynają się od 50 190 euro.

źródło: Polestar

Zobacz też: Studyjny model autonomicznego Volkswagena GEN.TRAVEL

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2022/09/VW.webm

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię