Polestar, pokazał nowy samochód koncepcyjny, który na nowo definiuje sportowe roadstery w erze elektryczności. Nowy Polestar O2 to kabriolet ze sztywnym dachem. Samochód nawiązuje do języka projektowania Precept. Auto ma na swoim pokładzie drona
- Nowy Polestar O2 posiada drona na swoim pokładzie, który umożliwia kręcenie filmów w czasie jazdy
- Autonomiczny dron został stworzony przez firmę Auerofugia
- Samochód jest wykonany z materiałów, które mogą być w pełni poddane recyklingowi
Nowy koncepcyjny Polestar O2
Polestar O2 otwiera drzwi do naszej sekretnej komnaty, naszego przyszłego potencjału. To przedsmak tego, co jesteśmy w stanie zaprojektować w połączeniu z technologią, którą posiadamy. Polestar O2 wygląda niesamowicie, a możliwość opuszczenia dachu i i brak dźwięku silnika obiecuje wspaniałe wrażenia – mówi Thomas Ingenlath, dyrektor generalny Polestar.
Projekt nowego Polestar O2 jest wyraźnie powiązany z samochodem koncepcyjnym Polestar Precept, ale posiada własny, wyraźny charakter.
Nowy Polestar O2 – sztuka designu
Niskie i szerokie nadwozie o zdecydowanej sylwetce, zwarta konstrukcja kabiny 2+2, minimalne zwisy i duży rozstaw osi, ucieleśniają proporcje klasycznego samochodu sportowego, ale z wyraźnie nowoczesnym, elektrycznym charakterem.
Wyraźnie powiązany z samochodem koncepcyjnym Polestar Precept, ale mający własny, wyraźny charakter, wygląd Polestar O2 pokazuje, w jaki sposób ewoluujący język projektowania Polestar można dostosować do różnych stylów nadwozia.
Ten samochód jest miejscem spotkania technologii i sztuki, precyzji i rzeźby, o zdecydowanej, ale nie agresywnej postawie – mówi szef designu Polestar Maximilian Missoni.
Aerodynamika samochodu została tak zmodyfikowana, by zmaksymalizować zasięg, dzięki ukrytym cechom konstrukcyjnym, takim jak zintegrowane kanały, które poprawiają przepływ powietrza nad kołami i bokami nadwozia. Tylne światła, działają jak łopatki powietrzne, aby zmniejszyć zawirowania powietrza za samochodem.
Nowy Polestar O2 prezentuje również postęp w zakresie zrównoważonego rozwoju i technologii. We wnętrzu zastosowano nowy, termoplastyczny mono-materiał.
Polestar nie podaje jednak żadnych szczegółów dotyczących danych technicznych napędu. Jak pisze Electrive.com, Polestar początkowo twierdził, że silnik elektryczny będzie wytwarzał do 475 kW, co pomogłoby O2 osiągnąć dobre osiągi podczas jazdy.
Materiały nowego Polestara
Zespoły Polestar ds. zrównoważonego rozwoju uważają, że materiały należy poddawać recyklingowi, a nie redukcji. W Polestar O2 zintegrowali oni nową metodę kontrolowania zawartości materiałów pochodzących z recyklingu i poprawy cyrkularności elementów metalowych.
W całym podwoziu zastosowano różne gatunki aluminium, aby zapewnić ekscytujące wrażenia z jazdy i sztywność samochodu. Są oznakowane, co pozwala na bardziej efektywny recykling i zachowanie ich właściwości.
Poliester z recyklingu jest jedynym materiałem używanym we wszystkich miękkich elementach wnętrza: piance, kleju, dzianinach 3D i laminowaniu włókniny. Upraszcza to recykling.
Nowy Polestar O2 i dron na pokładzie
Polestar O2 jest wyposażony w autonomiczny dron kinowy, zintegrowany za tylnymi siedzeniami. Opracowany on został we współpracy z Hoco Flow, marką elektroniki użytkowej Aerofugia. Koncepcyjny dron może być używany podczas jazdy samochodu, aby zarejestrować idealną sekwencję jazdy.
Inżynierowie Polestar opracowali specjalny płat, który unosi się za tylnymi siedzeniami, aby stworzyć spokojną strefę podciśnienia, która pozwala dronowi wystartować, gdy samochód jest w ruchu. Dron działa autonomicznie, automatycznie podążając za samochodem z prędkością do 90 km/h, a kierowca może wybrać pomiędzy sekwencją klimatyczną – idealną na rejs wzdłuż wybrzeża – lub sekwencją bardziej pełną akcji o bardziej sportowym wyrazie.
Po sfilmowaniu dron może samodzielnie wrócić do samochodu. Klipy wideo można edytować i udostępniać bezpośrednio z 15-calowego wyświetlacza centralnego, gdy samochód jest zaparkowany.
– Chcieliśmy w nowy i niezwykły sposób podkreślić wrażenia, jakie można mieć z samochodu takiego jak Polestar O2. Integracja autonomicznego drona kinowego było czymś, co pozwoliło nam przesunąć granice na froncie innowacji. Kluczową zaletą tego innowacyjnego projektu jest brak konieczności zatrzymywania i rozładowywania drona przed filmowaniem – mówi Maximillian Missoni.
Oto wszystkie zdjęcia nowego koncepcyjnego Polestar O2