Porsche Taycan to flagowy elektryczny samochód koncernu z Zuffenhausen. 7 listopada z linii produkcyjnej zjechał 100-tysięczny egzemplarz tego elektrycznego samochodu. Porsche rozpoczęło produkcję w 2019 roku.

  • Porsche wyprodukowało 100-tysięczny egzemplarz elektrycznego Taycana
  • Jubileuszowy model to Porsche Taycan Turbo S w kolorze Neptune Blue
  • Produkcja Porsche Taycan rozpoczęła się jesienią 2019 roku

100-tysięczny egzemplarz elektrycznego Porsche Taycan

Porsche Taycan od momentu premiery produkcyjnej we wrześniu 2019 roku osiągnął kilka ważnych kamieni milowych. 7 listopada z linii produkcyjnej zjechał 100-tysięczny egzemplarz Taycana. Samochód opuścił linię montażową trzy lata po tym, jak produkcja modelu po raz pierwszy zawitała do głównego zakładu Porsche w Zuffenhausen we wrześniu 2019 roku. Jubileuszowy Taycan Turbo S w kolorze Neptune Blue jest przeznaczony dla klienta w Wielkiej Brytanii.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało nam się tak szybko osiągnąć ten kamień milowy w historii produkcji modelu – mimo ostatnich wyzwań, jakie stawiają przed nami niedobory półprzewodników i niestabilna sytuacja w Covid – mówi Kevin Giek, wiceprezes linii modelowej Taycan.

Trzema największymi rynkami dla całkowicie elektrycznego samochodu sportowego Porsche są: USA, Chiny oraz Wielka Brytania. Model jest obecnie dostępny w trzech wersjach nadwozia – sportowym sedanie Taycan, Taycan Cross Turismo i Taycan Sport Turismo. W każdym przypadku aż pięć opcji silnikowych jest połączonych z napędem na tylne lub wszystkie koła. Zasięg 513 kilometrów (WLTP) sprawia, że Taycan 4S jest wersją o najdłuższym zasięgu spośród wszystkich elektrycznych Porsche. Taycan Turbo S jest aktualnym posiadaczem rekordu, jako najszybszy produkcyjny samochód elektryczny, z czasem 7 minut 33 sekund na okrążeniu Nürburgring Nordschleife.

Produkcja Porsche Taycan w Zuffenhausen
Produkcja Porsche Taycan w Zuffenhausen
Produkcja Porsche Taycan w Zuffenhausen
Produkcja Porsche Taycan w Zuffenhausen

Rekord Porsche Taycana na torze

Elektryczny Porsche Taycan Turbo S został wyposażony w nowy zestaw wyczynowy oraz Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) i — poza wymaganą klatką bezpieczeństwa i fotelami wyścigowymi elektryczne Porsche było całkowicie standardowym pojazdem produkcyjnym. Auto ważyło tyle samo, co samochód produkowany seryjnie. Nowy rekord ustanowiony w sierpniu tego roku został zatwierdzony przez notariusza, a TÜV Rheinland potwierdziło, że rekordowy samochód jest standardowym modelem produkcyjnym.

Moc elektrycznego Porsche Taycan Turbo S, wynosi aż 460 kW. Średnie zużycie auta to ok. 23,4 – 21. 9 kWh/100 km wg norm WLTP. Zasięg elektrycznego Porsche to 440 – 468 km na jednym ładowaniu. Przy aktywnym systemie Launch Control samochód osiąga maksymalną moc 560 kW.

Porsche Taycan Turbo S bije rekord na torze Nürburgring
Porsche Taycan Turbo S bije rekord na torze Nürburgring

Zobacz film: Porsche Taycan Turbo S bije rekord na torze Nürburgring

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię