Pierwsze seryjnie produkowane pojazdy nowego BMW serii 7 zjechały z linii produkcyjnych zakładu BMW w Dingolfing. Nowe BMW zostało wyprodukowane nie tylko z silnikiem spalinowym, ale także jako w pełni elektryczne BMW i7.
- BMW ruszyło z produkcja BMW i7
- Na przekształcenie zakładu BMW wydało 300 mln euro
- Pierwsze BMW serii 7 będzie dostarczone do klientów jesienią 2022 roku
Nowe BMW i7 – 300 milionów euro zainwestowane w fabrykę w Dingolfing
BMW zainwestowała ponad 300 milionów euro, aby przygotować fabrykę pojazdów w Dingolfing do produkcji nowego BMW serii 7. Największy europejski zakład coraz bardziej przekształca się w BMW iFACTORY. W Dingdolfing BMW po raz pierwszy zastosowało pilotażowe projekty automatyzacji procesów montażu i logistyki.
– Nasze nowe BMW serii 7 to pierwszy na świecie luksusowy sedan, który oferuje klientom wybór pomiędzy trzema rodzajami napędu. Niezależnie od tego, czy jest to napęd w pełni elektryczny, spalinowy czy, wkrótce, hybrydowy typu plug-in, dysponujemy elastycznymi strukturami produkcyjnymi i wyjątkowymi umiejętnościami integracyjnymi, których potrzebujemy, aby sprawnie produkować tak różnorodne napędy – Milan Nedeljković, członek zarządu BMW AG ds. produkcji.
BMW i7 – kamień milowy BMW na drodze do elektromobilności w segmencie luksusowym
Nowe BMW serii 7 będzie dostępne dla klientów na całym świecie jesienią tego roku. Dla niemieckiej marki BMW i7stanowi kolejny krok w kampanii elektromobilności w segmencie luksusowym. Do końca 2022 roku już co czwarte BMW opuszczające Dingolfing ma zawierać napęd elektryczny, a według aktualnych planów, w połowie dekady udział ten wzrośnie do około 50 procent całkowitej produkcji zakładu.
Nowe BMW serii 7 jest montowane na tej samej linii, co BMW serii 5, serii 8 oraz w pełni elektryczne BMW iX.
– Jesteśmy w 100 procentach elastyczni i możemy przełączać się między wariantami napędu dla BMW serii 7. Oznacza to, że możemy produkować, w pełni odpowiadając na popyt na różne napędy i jak najpełniej wykorzystywać moce produkcyjne naszego zakładu – wyjaśnia Christoph Schröder, dyrektor zakładu.
Własna produkcja komponentów e-drive
Elementy napędu elektrycznego BMW i7 – w szczególności akumulator wysokiego napięcia są również produkowane w Dingolfing. Podobnie jak w przypadku BMW iX, BMW i4 oraz BMW iX3, są one produkowane w pobliżu fabryki, w Centrum Kompetencyjnym BMW Group ds. Produkcji Napędów Elektronicznych.