Porsche przenosi część swojej produkcji z głównego zakładu Porsche w Zuffenhausen do zakładów Volkswagena w Osnabrück w Dolnej Saksonii. Od połowy przyszłego roku rozpocznie się tam nadwyżkowa produkcja 718.

  • Porsche przenosi produkcję części modelu 718 do Osnabruck
  • Historyczna fabryka w Zuffenhausen nie wyrabia się z produkcją z powodu dużego popytu
  • W 2024 roku Porsche 718 będzie zelektryfikowane

Porsche 718 w Osnabruck

Działanie to podyktowane jest koniecznością sprostania wysokiemu popytowi ze strony wszystkich klientów Porsche. Przeniesienie produkcji nie będzie miało wpływu na liczbę pracowników w Zuffenhausen.

– Zakład w Osnabrück już w przeszłości był sprawdzonym partnerem w naszej sieci produkcyjnej Porsche. Nasi koledzy byli odpowiedzialni za produkcję nadwyżek Cayenne i 718 Cayman. Cieszymy się, że możemy czerpać z tych wieloletnich doświadczeń i realizować jak najwięcej marzeń naszych klientów o samochodach sportowych – mówi Albrecht Reimold, Członek Zarządu ds. Produkcji i Logistyki w Porsche AG.

Główny zakład w Stuttgarcie-Zuffenhausen pracuje na pełnych obrotach, produkując modele 911 i 718. Porsche realizuje także strategię elektromobilności: do połowy dekady seria 718 będzie w pełni zelektryfikowana. W 2030 r. udział wszystkich nowych pojazdów z napędem całkowicie elektrycznym powinien wynosić ponad 80 procent. Nawet wtedy serie modeli 718 i 911 będą nadal produkowane na dwudrzwiowej linii w Zuffenhausen.

Produkcja Porsche 718 w Zuffenhausen
Produkcja Porsche 718 w Zuffenhausen

Elektryczne Porsche 718

W czasie konferencji wynikowej za 2021 rok zarząd Porsche oficjalnie potwierdził, że na rynku wkrótce pojawi się elektryczna wersja kultowego, sportowego Porsche 718.

DO POŁOWY DEKADY CHCEMY ZAOFEROWAĆ NASZ SAMOCHÓD SPORTOWY 718 Z SILNIKIEM UMIESZCZONYM CENTRALNIE, WYŁĄCZNIE W WERSJI CAŁKOWICIE ELEKTRYCZNEJ – POWIEDZIAŁ OLIVER BLUME, PREZES ZARZĄDU PORSCHE AG.

Porsche nie podało jednak większych szczegółów na temat nowego elektryka.

Elektryczne Porsche 718 z Zuffenhausen

Wprowadzenie elektrycznej wersji dwumiejscowego samochodu sportowego poszerzyłoby gamę aut elektrycznych w stajni Porsche. Dotychczas koncern z Zuffenhausen produkuje w pełni elektryczny czteromiejscowy samochód – Porsche Taycan.

Porsche planuje zrealizować inwestycje rzędu 500 mln euro w swojej historycznej fabryce w Zuffenhausen. Zmodernizowane mają zostać linie produkcyjne modelu 718, które będą dostosowane do produkcji w pełni elektrycznej wersji. Produkcja elektrycznego Porsche 718 może ruszyć już 2023 roku, wtedy kiedy planowana jest produkcja elektrycznej wersji Porsche Macan, który będzie powstawał w Lipsku.

Zdjęcie Porsche 718 Cayman GT4 RS
Porsche 718 Cayman GT4 RS zdjęcie: Porsche

Elektryczne Porsche w 2021 roku

W ubiegłym roku prawie 40 procent wszystkich nowych samochodów Porsche dostarczonych w Europie było już przynajmniej częściowo elektrycznych. Ponadto Porsche ogłosiło, że w 2030 r. zamierza być neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Porsche spodziewa się, że w 2025 r. połowa sprzedaży Porsche będzie pochodzić ze sprzedaży pojazdów elektrycznych – całkowicie elektrycznych lub hybryd typu plug-in. 

– W 2030 R. UDZIAŁ WSZYSTKICH NOWYCH POJAZDÓW Z CAŁKOWICIE ELEKTRYCZNYM NAPĘDEM POWINIEN WYNOSIĆ PONAD 80 PROCENT – POWIEDZIAŁ BLUME. 

Aby osiągnąć te cele, Porsche wraz z partnerami inwestuje w stacje ładowania premium – a dodatkowo we własną infrastrukturę ładowania. 

Przeczytaj też: Porsche rozważa wprowadzenie elektrycznego 718? Media piszą, firma milczy

Zdjęcie Porsche 718 Spyder
Porsche 718 Spyder zdjęcie: Porsche
Zdjęcie Porsche 718 Cayman GTS 4.0
Porsche 718 Cayman GTS 4.0
Zdjęcie Porsche 718 Cayman GTS 4.0
Porsche 718 Cayman GTS 4.0

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię