Bentley miał rekordowy kwartał pod względem sprzedaży samochodów. W pierwszych trzech miesiącach roku firma odnotowała wzrost zysku operacyjnego o 162 procent do 170 mln euro.

  • Bentley miał rekordowy 2021 rok – firma zarobiła 389 mln euro
  • Przychody w IQ 2022 roku wyniosły 813 mln euro
  • Rentowność sprzedaży sięgnęła 21 proc.

Sprzedaż i wyniki Bentleya w IQ 2022 r.

Bentley ma za sobą rekordowy pod względem finansów rok. W 2021 roku zysk firmy wzrósł do 389 milionów euro – ponad dwukrotnie przekraczając poprzedni najlepszy wynik firmy z 2014 roku, wynoszący 170 milionów euro. W pierwszych trzech miesiącach 2022 r. przychody i wskaźnik rentowności sprzedaży również osiągnęły rekordowe poziomy, odpowiednio 813 mln euro i 21 proc. Pomimo nieznacznego spadku wyników sprzedaży spowodowanego wydarzeniami na świecie, zainteresowanie klientów nowymi modelami stale rosło, co zaowocowało rekordowym poziomem zamówień.

Zdjęcie samochodu Bentley Continental
Produkcja samochodów Bentley

Najnowsze dane potwierdzają dalekowzroczną strategię Bentleya – Beyond100 – w ramach której marka zmieni całą swoją ofertę produktów, by do 2030 r. osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla. Inicjatywa została wsparta dziesięcioletnim programem inwestycyjnym w fabryce firmy w Pyms Lane – inwestycja 3 mld euro stanowi największy program transformacji w historii Bentleya.

W pierwszym kwartale 2022 r. przychód na jeden samochód wzrósł z 184 000 euro do 212 000 euro. W skali globalnej sprzedaż Continentala GT wzrosła o dziesięć procent, przy czym równie dobre wyniki odnotowano w regionie Azji i Pacyfiku, a w szczególności na rodzimym rynku marki, czyli w Wielkiej Brytanii.

– Pomimo trudnego otoczenia rozpoczęliśmy rok 2022 tam, gdzie skończyliśmy w 2021 r., z kolejnym solidnym zestawem danych finansowych. Przyczynił się do tego silny wzrost przychodów, dzięki świeżemu i ekscytującemu portfelowi nowych modeli, znacznemu wzrostowi popytu w ramach programu personalizacji Bentleya oraz silnemu wzrostowi sprzedaży naszych nowych produktów hybrydowych. Połączenie tych przychodów ze zrestrukturyzowanym modelem biznesowym umożliwiło nam osiągnięcie konkurencyjnego w branży zwrotu ze sprzedaży i inwestycji. Wyniki te świadczą o wewnętrznej sile naszej marki i potwierdzają ciągły sukces naszej wiodącej w branży strategii Beyond100. Dają również jeszcze większą nadzieję wynikającą z transformacji w nadchodzących latach – mówi Adrian Hallmark, prezes i dyrektor generalny Bentley Motors.

Produkcja samochodów Bentley

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię