Rivian opóźni dostawy swojego elektrycznego pickupa i samochodu sportowo-użytkowego do 2023 r. w wersji z dużym akumulatorem. Agencja Reuters pisze, że dyrektor generalny RJ Scaringe napisał o opóźnieniu w e-mailu do klientów.
- Rivian opóźnia dostawy elektrycznego pickupa w wersji z większą baterią
- Powodem opóźnień są braki w globalnych łańcuchach dostaw
- Rivian chce zwiększyć moce produkcyjne poprzez zbudowanie nowego zakładu w Georgii
Rivian ma problemy z dużymi akumulatorami
Scaringe napisał, że większość z około 71 000 przedpremierowych zamówień na pickupa R1T i SUV-a R1S w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, dotyczy wersji pojazdów z opcją małego akumulatora, który zapewnia zasięg 314 mil na jednym ładowaniu. Większy pakiet akumulatorów, zwany pakietem Max, zapewni przebieg 400 mil na jednym ładowaniu. Tylko 20 proc. zamówień przedpremierowych dotyczyło pakietu Max.
Aby obsłużyć jak największą liczbę zamówień z przedsprzedaży, w przyszłym roku nadamy priorytet zbudowaniu pakietu Adventure z baterią Large Pack – napisał Scaringe w wiadomości przesłanej na Reddit.
Rivian wskazuje, że na początku 2022 r. wprowadzi funkcję dla klientów, która będzie wyświetlać aktualny szacunkowy czas dostawy.
Rivian chce zwiększyć produkcję i buduje fabrykę
Zakład Rivian w Georgii docelowo zatrudni ponad 7500 osób i będzie produkował 400 000 pojazdów rocznie. Otwarcie zakładu planowane jest na 2024 r. Rivian i stan Georgia nie ujawniły ulg podatkowych, które firma otrzyma.
Nowy zakład na wschód od Atlanty, którego budowa ma się rozpocząć latem przyszłego roku, dołączy do zakładu w Normal w stanie Illinois. Rivian zamierza także docelowo otworzyć zakłady w Europie i Chinach. Scaringe wcześniej powiedział, że Rivian planuje budować co najmniej milion pojazdów rocznie do końca dekady.
Zakład w Illinois ma obecnie roczną zdolność produkcyjną w wysokości 150 000 pojazdów, a Rivian wskazał, że zamierza zwiększyć tę liczbę do 200 000 do 2023 roku. Firma poinformowała, że do drugiego kwartału 2022 r. doda tam aż 1000 nowych miejsc pracy.
W czwartek Rivian powiedział, że na dzień 15 grudnia miał około 71 000 zamówień przedpremierowych na modele R1T i R1S w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, w porównaniu z 55 400 zgłoszeniami pod koniec października. Analityk Morgan Stanley, Adam Jonas, powiedział, że nowa liczba zamówień wydaje się być znacznie poniżej oczekiwań.
Rivian ma również kontrakt na budowę 100 000 elektrycznych samochodów dostawczych dla Amazona do 2025 roku.
W czwartek Rivian poinformował o stracie netto w trzecim kwartale w wysokości 1,2 mld dolarów. Wyłączając stratę w wysokości 458 mln dolarów po emisji uprzywilejowanych obligacji zamiennych, skorygowana strata operacyjna wyniosła 776 mln dolarów. Rivian odnotowała przychody w wysokości 1 miliona dolarów po tym, jak we wrześniu firma zaczęła dostarczać swoje pierwsze pojazdy.