Lamborghini ma za sobą najlepsze półrocze w swojej historii. Hitem sprzedażowym jest Lamborghini Urus. Rośnie sprzedaż i wyniki finansowe.

  • Lamborghini sprzedało w pierwszym półroczu 5 090 samochodów
  • Zysk operacyjny wzrósł o 69 proc.
  • Lamborghini Prus było hitem sprzedażowym

Sprzedaż Lamborghini w pierwszym półroczu 2022 r.

Sprzedaż Lamborghini sięgnęła w pierwszym półroczu 5 090 sztuk (4,9 proc.). Pod względem wskaźników finansowych obroty osiągnęły poziom 1,33 mld euro, co oznaczało wzrost o 30,6 proc. w stosunku do pierwszych sześciu miesięcy 2021 roku. Zysk operacyjny również wzrósł o 69,6 proc., rosnąc z 251 mln euro do 425 mln euro. Marża operacyjna Lamborghini wyniosła 31,9 proc. po 24,6 proc. w okresie poprzedniego roku. Wzrost rentowności w pierwszej połowie roku był spowodowany wzrostem wolumenu sprzedaży, asortymentu produktów, większym dostosowaniem do potrzeb klienta oraz korzystnymi kursami walut.

Wyniki Lamborghini w pierwszym półroczu 2022 r.
Wyniki Lamborghini w pierwszym półroczu 2022 r.

Dotarliśmy do końca wyjątkowej pierwszej połowy roku, pomimo trwającej niepewności spowodowanej sytuacją geopolityczną. Perspektywy są równie pozytywne, a przyjęte zamówienia pokrywają już całą produkcję z 2023 roku – mówi Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.

Modele Lamborghini
Modele Lamborghini
Produkcja Lamborghini Urus
Produkcja Lamborghini Urus

Sprzedaż Lamborghini wg regionów

Sprzedaż Lamborghini rozkłada się równomiernie, jeśli chodzi o regiony świata. Ameryka, Azja i Pacyfik oraz EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) stanowią odpowiednio 34 proc., 25 proc. i 41 proc. globalnych wolumenów. Stany Zjednoczone są rynkiem numer jeden (1 521 sztuk), a następnie kontynentalne Chiny, Hong Kong i Macau (576), Niemcy (468), Wielka Brytania (440) i Bliski Wschód (282).

Jeśli chodzi o podział modelowy, hitem sprzedaży Lamborghini był SUV Urus, który odpowiada za 61 proc. sprzedaży, podczas gdy supersportowe samochody Lamborghini Huracán i Aventador (z których ten ostatni zbliża się do końca produkcji) stanowią 39 proc. Wśród tegorocznych nowości bardzo ciepło został przyjęty Huracan Tecnica, który został zaprezentowany w kwietniu: model z napędem na tylną oś, nowym designem i silnikiem V10 najnowszej generacji. Począwszy od sierpnia, w tym roku zostaną ogłoszone trzy nowe produkty: dwa dotyczące Urusa i jeden Huracana.

– To był bardzo wymagający czas, ale Lamborghini stawiło mu czoła z powodzeniem dzięki jasnej, długoterminowej strategii, którą wzmacnia atrakcyjność naszej marki. Wyniki z pierwszej połowy podkreślają pozytywny trend i wzmacniają nasze przekonanie, że możemy zakończyć rok 2022 znacznym wzrostem wyników w porównaniu z rokiem poprzednim – mówi Paolo Poma, dyrektor zarządzający i dyrektor finansowy Automobili Lamborghini.

Produkcja Lamborghini
Produkcja Lamborghini
Fabryka Lamborghini
Fabryka Lamborghini
Logo Lamborghini
Logo Lamborghini

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię