Zespół inżynierów SEAT-a MÓ testuje model 125 w dwóch hiszpańskich lokalizacjach: na terenach Pirenejów Katalońskich i pustyni w Almerii. Skuter elektryczny został sprawdzony na ponad 4400 kilometrach w śniegu, piasku, wodzie i żwirze w temperaturach od -10 st. C do 45 st. C. Testy pomogą w określeniu ustawień modelu dla rynków międzynarodowych.
- MÓ 125 to elektryczny skuter produkowany przez SEATa
- MÓ 125 został poddany testom w skrajnych temperaturach
SEAT MÓ w testach
W 2020 roku hiszpański producent ogłosił powstanie nowej marki SEAT MÓ, skoncentrowanej na miejskiej mobilności. Pierwszymi pojazdami marki są elektryczny skuter SEAT MÓ eScooter 125 oraz elektryczna hulajnoga SEAT MÓ eKickScooter 65 zaprojektowane jako odpowiedzi na dynamicznie zmieniające się potrzeby miejskiego stylu życia. Zapowiedziano wówczas stopniowe wprowadzanie pojazdów na poszczególne rynki z dostosowaniem do regulacji prawnych w krajach.
Aktualnie trwają testy, które mają zapewnić najlepszą możliwą wydajność elektrycznego skutera. Zespół ds. Jakości, Badań i Rozwoju SEAT MÓ sprawdził pojazd na dwóch różnych terenach w Hiszpanii: w górach Baqueira Beret (Lleida) i na Pustyni Tabernas (Almería) w warunkach śniegu, piasku, na mokrych chodnikach, żwirowych drogach, w słońcu i deszczu.
Wydajność elektrycznego skutera
Podczas testów inżynierowie sprawdzili akumulator, komponenty motocykla i upewnili się, że elementy zawieszenia nie są narażone na uszkodzenie w żadnych okolicznościach, a opony nie tracą przyczepności.
– Testy jakości SEAT MÓ mają na celu zagwarantowanie, że skuter będzie w stanie zapewnić moc, prędkość, przyczepność i zasięg elektryczny w każdej sytuacji – mówi dyrektor generalny SEAT MÓ, Lucas Casanovas.
Dla hiszpańskich inżynierów ważne było również, aby upewnić się, że osiągi motocykla w pełni elektrycznego pozostają niezmienne nawet w skrajnie różnych klimatach, takich jak minimalne -10 st. C w zimie w Pirenejach (Baqueira) lub 45 st. C w letnim upale na suchej pustyni Almería.
– Musimy zagwarantować, że poziom naładowania nie spadnie drastycznie w temperaturach poniżej zera, a jednocześnie, że bateria nie przegrzeje się w upale – wyjaśnia Casanovas.
Bateria SEATa MÓ
Dlatego bateria MÓ jest wyposażona w system kontroli, który np. zmniejsza moc, jeśli wyczuje, że robi się za gorąco. Ma to na celu dostosowanie ustawień modelu dla różnych rynków międzynarodowych z uwzględnieniem krajów o ekstremalnie niskich temperaturach, a także tych z klimatem pustynnym.
Bateria musi być całkowicie szczelna, aby chronić elementy elektryczne przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi, takimi jak kurz i woda. Z tego powodu SEAT MÓ 125 spełnia międzynarodowe standardy IP67. Oznacza to, że akumulator zapewnia całkowitą ochronę przed kurzem, a jego uszczelka doskonale wytrzymuje zanurzenie w jednym metrze słonej wody przez co najmniej 30 minut bez uszkodzenia
– Skuter ma sprawiać przyjemność bez względu na pogodę czy warunki drogowe. Dzięki tym testom jakości potwierdziliśmy, że SEAT MÓ 125 sprawdza się idealnie – podsumowuje Lucas Casanovas.
SEAT MÓ 125 – dane techniczne
Pojazd dysponuje silnikiem o mocy 9 kW, co stanowi ekwiwalent silnika spalinowego o pojemności 125 cm³, który zapewni prędkość maksymalną 95 km/h i przyspieszenie od 0 do 50 km/h w jedyne 3,9 sekundy. Kierowca może korzystać z trzech trybów jazdy: City, Sport oraz Eco. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 5,6 kWh zapewni zasięg do 125 km, co oznacza, że prywatnym użytkownikom jedno ładowanie wystarczy średnio na tydzień jazdy po mieście.
W Polsce obecnie w ofercie dostępna jest hulajnoga SEAT MÓ eKickScooter 65.