Afeela EV – to nowy prototyp samochodu elektrycznego zaprezentowanego przez Sony Honda Mobility na targach CES w Las Vegas. Sony chce wykorzystać swoją przewagę technologiczną i we współpracy z Hondą rozepchać się na rosnącym rynku aut elektrycznych. Sony Honda Mobility Inc (SHM) ogłosiła swoją nową markę „AFEELA” i zaprezentowała prototyp jako nowy typ mobilności.
- Sony Honda Mobility pokazała na CES w Los Angeles prototyp samochodu elektrycznego
- Sprzedaż ma ruszyć do końca 2025 roku
- Dostawy zaczną od rynku amerykańskiego, w 2026 roku
Afeela EV — nowy samochód i nowa marka Sony Honda Mobility
Sony Honda Mobility dąży do stania się firmą „Mobility Tech Company”, która będzie wdrażać innowacje w zakresie mobilności, łącząc najnowocześniejsze technologie z ludźmi. Slogan korporacyjny spółki brzmi: „Poruszać ludzi, poprzez dążenie do innowacji z różnorodnymi inspiracjami.” SHM ogłosiło swoją nową markę „AFEELA” wraz z odsłonięciem prototypu Afeela EV, który demonstruje nowy związek między ludźmi a mobilnością. Sony i Honda chcą na bazie prototypu opracować model produkcyjny, a przyjmowanie zamówień przedpremierowych planowane jest na pierwszą połowę 2025 roku. Sprzedaż ma ruszyć do końca 2025 roku, a dostawy będą realizowane od wiosny w 2026 roku w Ameryce Północnej.
Sony wchodzi na rynek aut elektrycznych ze swoją technologią
Celem firmy jest rozwój zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3 w ograniczonych warunkach oraz umożliwienie wspomagania kierowcy na poziomie 2+ w jeszcze większej liczbie sytuacji, takich jak np. jazda po mieście. Sony Afeela wyposażony jest w sumie w 45 kamer i czujników zamontowanych na wewnątrz i zewnątrz pojazdu. Technologie opracowane przez Qualcomm Technologies zostaną wykorzystane w kluczowych funkcjach, w tym AD/ADAS, HMI/IVI i telematyce. SHM buduje obecnie strategiczne partnerstwo technologiczne z Qualcomm Technologies, aby wprowadzić doświadczenia mobilności nowej generacji.
Producent planuje także wykorzystać Qualcomm Snapdragon Digital Chassis dla osiągnięcia maksymalnej wydajności obliczeniowej.
Technologia w Afeela EV
W samochodzie wprowadzony zostanie nowy interfejs Human-Machine Interface, zapewniający spersonalizowane wrażenia z jazdy dzięki łączności z usługami w chmurze, co pozwoli na zapewnienie rozrywki wykraczającej znacznie poza samo prowadzenie samochodu. Sony chce przekształcić przestrzeń mobilności w przestrzeń rozrywki i emocji, poprzez płynną integrację świata rzeczywistego i wirtualnego oraz odkrywanie nowych możliwości rozrywki dzięki innowacjom cyfrowym, takim jak metaverse. Sony chce także zapewnić intuicyjną nawigację poprzez wprowadzenie rzeczywistości rozszerzonej (AR) z wykorzystaniem swojej technologii sensorycznej.
Inicjatywy w zakresie nowych usług będą ewoluować i rozwijać się dzięki ciągłym aktualizacjom oprogramowania za pośrednictwem sieci 5G.
Wnętrze Sony Afeela
Wnętrze Sony Afeela oparte jest na łagodnych i zaokrąglonych kształtach, które mają „otulać” pasażerów. Atmosfera wnętrza została zaprojektowana tak, aby była jak najprostsza, jednocześnie minimalizując rozpraszające ornamenty i kolory. Afeela posiada specjalny „Media Bar”, który pozwala inteligentnej mobilności kontaktować się z otoczeniem za pomocą światła, umożliwiając interaktywną relację między samochodem a ludźmi.