Grupa Volkswagen kontynuowała globalną ofensywę elektryczną w pierwszym kwartale, zwiększając sprzedaż w pełni elektrycznych samochodów o 65 procent rok do roku. Pomimo problemów z półprzewodnikami i wiązkami przewodów, do końca marca przekazano klientom 99 100 pojazdów samochodów elektrycznych na baterie, w porównaniu z 60 000 w pierwszym kwartale poprzedniego roku.
- Grupa Volkswagen dostarczyła klientom 99 100 samochodów elektrycznych
- Z całej Grupy najlepiej sprzedawał się Volkswagen ID.4
- Marka Volkswagen stanowiła 54 proc. sprzedaży aut elektrycznych całej Grupy
Volkswagen w Chinach
Grupa Volkswagen największy wzrost odnotowała w Chinach, gdzie trafiło łącznie 28 800 samochodów elektrycznych z Grupy. Warto podkreślić, że jest to ponad czterokrotny wzrost w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Stanowi to 29 procent światowych dostaw samochodów elektrycznych całej Grupy.
Sprzedaż Volkswagen w Europie
Największym rynkiem dla Grupy Volkswagen jest jednak Europa, gdzie marki z Grupy sprzedały łącznie 58 400 samochodów elektrycznych. W USA Grupa przekazała klientom 7900 pojazdów typu BEV, co stanowiło 8 procent jej globalnych dostaw elektryków.
Najmocniejsze marki
Do końca marca, główna marka Grupy, czyli Volkswagen dostarczył klientom 53 400 pojazdów elektrycznych (udział 54 procent). Na kolejnych miejscach uplasowały się: Audi z 24 200 samochodami (udział 24 procent), Porsche z 9500 autami (udział 10 procent), Skoda z 8800 samochodami (udział 9 proc.) i SEAT/CUPRA z 2200 pojazdami (udział 2 proc.).
Pięć najlepiej sprzedających się samochodów elektrycznych Grupy
Najlepiej sprzedające się auta elektryczne marek z Grupy w pierwszym kwartale 2022 r.:
- Volkswagen ID.4 30 300 sztuk
- Volkswagen ID.3 13 000 sztuk
- Audi Q4 e-tron (w tym Sportback) 10 700 sztuk
- Audi e-tron (w tym Sportback) 10 300 sztuk
- Porsche Taycan (w tym Cross Turismo) 9500 sztuk