Sprzedaż Mercedesa rośnie w kryzysie. Mercedes osiągnął dobre wyniki finansowe w drugim kwartale, dzięki utrzymującemu się popytowi na samochody luksusowe i dostawcze klasy premium. Rentowność sprzedaży w Mercedes-Benz Cars wzrosła do 14,2 proc., a w Mercedes-Benz Vans osiągnęła 10,1 proc., pomimo blokad związanych z pandemią COVID, wąskich gardeł w łańcuchu dostaw półprzewodników i wojny w Ukrainie. Mercedes przygotowuje się też na problemy z gazem.

  • Przychody Mercedesa w II kwartale 2022 r. sięgnęły 36,4 mld euro
  • Mercedes sprzedał 487 100 samochodów
  • Mercedes w II kwartale 2022 r. sprzedał 25 200 aut elektrycznych

Sprzedaż Mercedesa w II kwartale 2022 r.

Sprzedaż Mercedesa rośnie w drugim kwartale 2022 roku. Przychody grupy wzrosły o 7 proc. do 36,4 mld euro (II kwartał 2021 r.: 34,1 mld euro), a skorygowany EBIT wzrósł o 8 proc. do 4,9 mld euro (II kwartał 2021 r.: 4,6 mld euro). Dobry wynik udało się Mercedesowi osiągnąć dzięki koncentracji firmy na luksusowych pojazdach klasy Top-End, autach elektrycznych oraz oszczędności kosztowej, co pomogło zrównoważyć niższą sprzedaż i wyższe koszty surowców.

Mercedes i problemy z gazem

W związku z podwyższonym napięciem geopolitycznym po ataku Rosji na Ukrainę Mercedes-Benz starał się zabezpieczyć łańcuchy dostaw i zmaksymalizować możliwości ograniczenia lub zastąpienia wykorzystania gazu ziemnego w produkcji samochodów. Mercedes ustalił, że w Sindelfingen, gdzie produkowane są modele: EQS, Klasa S i Mercedes-Maybach, lakiernia mogłaby w trybie awaryjnym działać całkowicie bez dostaw gazu. Niemiecka firma widzi także w Niemczech potencjał redukcji gazu o około 50 proc., jeśli możliwe będzie regionalne łączenie zasobów. Długoterminowym celem firmy jest przejście z gazu na prąd i inne odnawialne źródła energii.

– Zespół Mercedes-Benz miał kolejny mocny kwartał w niepewnym otoczeniu. Zwiększamy naszą czujność i odporność na zarządzanie w świecie coraz bardziej złożonych wyzwań makroekonomicznych i geopolitycznych. Jednocześnie mamy powody, by być pewni siebie, dzięki utrzymującemu się silnemu popytowi, świeżemu portfolio pojazdów i kolejnym premierom – powiedział Ola Källenius, dyrektor generalny Mercedes-Benz Group AG.

Ola Källenius, prezes Mercedes-Benz AG
Ola Källenius, prezes Mercedes-Benz AG
Mercedes-Benz GLC SUV
Mercedes-Benz GLC SUV

Oprócz zwiększania swojej odporności na geopolityczne i makroekonomiczne problemy, firma kontynuuje także transformację z pełną prędkością w kierunku całkowicie elektrycznej przyszłości. W czerwcu Mercedes-Benz VISION EQXX pobił swój własny rekord wydajności i przejechał w warunkach rzeczywistych ponad 1200 kilometrów na jednym ładowaniu. Zaprezentowano także SUV-a EQS i wprowadzono na rynek EQE. To wszystko po tym, jak Mercedes-Benz w porozumieniu z przedstawicielami pracowników przekalibrował swoją europejską sieć produkcyjną samochodów osobowych, by skoncentrować się na luksusowych pojazdach elektrycznych.

Sprzedaż Mercedesa w II kwartale 2022 r.

Sprzedaż samochodów osobowych Mercedesa sięgnęła w drugim kwartale 487 100 pojazdów (Q2 2021: 521 200). Silny popyt nie mógł zostać zaspokojony ze względu na wyzwania związane z półprzewodnikami i logistyką, przez co sprzedaż jednostkowa w segmencie Top-End Luxury nieznacznie spadła do 75 500 pojazdów (Q2 2021: 77 900). Mercedes-Maybach odnotował rekordowy kwartał, a sprzedaż Klasy S także pozostała bardzo silna. 

Mercedes-Maybach dostarczył 4 400 pojazdów, osiągając najlepszą w historii sprzedaż w drugim kwartale (+25 proc.). Flagowa Klasa S także miała najwyższą w historii sprzedaż widzianą w tym okresie — 21 700 samochodów — a dostawy elektrycznego flagowca EQS sięgnęła w pierwszym półroczu 8 500 pojazdów.

Mercedes-Maybach S 580
Mercedes-Maybach S 580

Elektryczne Mercedesy – sprzedaż w II kwartale 2022 roku

Sprzedaż zelektryfikowanych samochodów osobowych wyniosła w II kwartale 57 600 pojazdów (+16 proc.). Sprzedaż aut elektrycznych wzrosła ponad dwukrotnie do 25 200 sztuk (+134 proc.). W drugim kwartale sprzedaż Mercedesa-EQ wzrosła niemal dwukrotnie do 23 500 sztuk (+90 proc.), a dostawy modeli xEV (PHEV i BEV, w tym smart) osiągnęły 65 400 sztuk (+2 proc.). 

W pierwszej połowie 2022 r. sprzedaż aut elektrycznych na baterie wzrosła o 134 proc. do 45 400 sztuk, ponieważ z linii produkcyjnej zaczęły schodzić modele, takie jak EQE. 

Niedawno Mercedes został także pierwszym na świecie producentem samochodów, który rozpoczął sprzedaż systemu warunkowo zautomatyzowanej jazdy (SAE Level 3). DRIVE PILOT został udostępniony klientom Klasy S i EQS w Niemczech.

Mercedes-EQ
Mercedes-EQ

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię