Sprzedaż Toyoty ma się dobrze. Firma umacnia swoją pozycję w Europie. W pierwszej połowie 2022 roku sprzedaż japońskiego koncernu przekroczyła poziom 500 tys. aut. Wynik ten dał Toyocie drugie miejsce na europejskim rynku.
- Toyota w pierwszym półroczu 2022 roku posiadała 7,6 proc. udział w rynku europejskim
- Hitem sprzedażowym była Toyota Corolla
- Prawie co trzeci sprzedany samochód był hybrydą
Sprzedaż Toyoty w Europie
Sprzedaż Toyoty w Europie sięgnęła w pierwszych sześciu miesiącach 2022 roku 563 067 samochodów. Niewielki spadek na poziomie 6 proc. jest i tak mniejszy, niż średni spadek europejskiego rynku, który rok do roku skurczył się o 19 proc. To zaś oznacza, że udział Toyoty w rynku nowych samochodów w Europie wzrósł do rekordowych 7,6 proc. Daje to wynik o 1 punkt procentowy lepszy, niż w tym samym okresie rok temu.
Silną stroną Toyoty są auta hybrydowe. W Europie Zachodniej, w tym w Polsce, stanowią one 76 proc. wszystkich pojazdów, które opuściły salony Toyoty i Lexusa. Jest to wzrost o 6 p.p., niż w pierwszej połowie 2021 roku. W całej Europie udział zelektryfikowanych aut wynosi 68 proc. sprzedaży Toyota Motor Europe, co oznacza wzrost rok do roku aż o 9 p.p.
Czujemy się zbudowani rekordowym udziałem w europejskim rynku, szczególnie jeśli wziąć pod uwagę sytuację ekonomiczną i geopolityczną, w tym zaburzenia w łańcuchach dostaw. Cieszymy się z bezprecedensowego zainteresowania naszymi nowymi modelami, przede wszystkim Yarisem Cross i Aygo X, a także dobrze znanymi bestsellerami jak Corolla, Yaris i Toyota C-HR. Zamówienia, które zebraliśmy do tej pory, pokrywają plany sprzedaży na następne pół roku, co potwierdza siłę naszej zelektryfikowanej gamy modelowej – powiedział Matt Harrison, prezes i CEO Toyota Motor Europe.
Toyota Corolla hitem sprzedażowym
Hitem sprzedażowym Toyoty był model Corolla. W pierwszym półroczu japońska marka sprzedała 104 523 egzemplarze tego samochodu. Na drugim miejscu uplasował się Yaris (85 438 egz.), za nim Yaris Cross (77 749 egz.) i Toyota C-HR (69 590 egz.). W przypadku każdego z nich najczęściej wybieranym rodzajem napędu była hybryda.
Najczęściej wybieranymi modelami marki ze zelektryfikowanym napędem były:
- Corolla Hybrid (85 755 egz.),
- Yaris Cross Hybrid (72 874 egz.),
- Toyota C-HR Hybrid (69 383 egz.), Yaris Hybrid (66 722 egz.)
- RAV4 Hybrid i Plug-in Hybrid (55 579 egz.).