Volvo sprzedało w styczniu 48 520 samochodów. Jest to wzrost o 2 procent w ujęciu rocznym. W styczniu samochody elektryczne stanowiły 16,2 proc. całkowitej sprzedaży.

  • Auta elektryczne Volvo w styczniu stanowiły 16,2 proc. sprzedaży
  • Sprzedaż Volvo w styczniu w ujęciu rocznym wzrosła o 2 proc.
  • Sprzedaż modeli Recharge w Europie stanowiła w styczniu 59,8 procent

Sprzedaż Volvo w styczniu 2023 roku

Sprzedaż Volvo modeli Recharge, samochodów w pełni elektrycznych i hybrydowych typu plug-in wzrosła w styczniu o 31 procent rok do roku, stanowiąc 40,7 procent wszystkich samochodów Volvo sprzedanych globalnie. Udział samochodów w pełni elektrycznych wyniósł 16,2 procent.

Sprzedaż Volvo w styczniu na rynku europejskim sięgnęła poziomu 21 436 samochodów, co oznacza wzrost o 14,7 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Wzrostowi przewodziły takie rynki jak Wielka Brytania, Włochy i Belgia. Sprzedaż modeli Recharge, która oprócz samochodów w pełni elektrycznych obejmuje również hybrydy plug-in, stanowiła w styczniu 59,8 procent całkowitej sprzedaży w regionie.

Volvo EX90

Sprzedaż Volvo na rynkach zagranicznych w 2023 r.

Sprzedaż w USA osiągnęła poziom 7 693 samochodów, co oznacza wzrost o 8,2 procent w porównaniu ze styczniem ubiegłego roku. Udział modeli Volvo Recharge stanowił tam 30,8 procent styczniowej sprzedaży.

W Chinach sprzedaż Volvo spadła w styczniu o 19,5 procent do 11 783 samochodów ze względu na termin chińskiego Nowego Roku. Udział samochodów Recharge sięgnął poziomu 10,7 procent.

W styczniu Volvo XC60 było najlepiej sprzedającym się modelem. Jego sprzedaż osiągnęła poziom 16 016 samochodów (w styczniu 2022 roku było to 14 516), następnie XC40, którego całkowita sprzedaż wyniosła 14 038 samochodów (12 286 sztuk w styczniu 2022 r.), oraz Volvo XC90 z wynikiem 7 438 samochodów (7 243 sztuki w styczniu 2022 roku).

Volvo EX90
Volvo C40 Recharge

Zobacz też: Studyjny model autonomicznego Volkswagena GEN.TRAVEL

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię