Volvo sprzedało 49 536 samochodów we wrześniu. Jest to wzrost o 4,5 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Popyt na samochody szwedzkiej firmy pozostaje solidny, zwłaszcza na gamę samochodów Recharge z napędem elektrycznym i hybrydowym.

  • Sprzedaż Volvo we wrześniu 2022 roku wzrosła o 4,5 proc.
  • W okresie od stycznia do września sprzedaż samochodów Volvo spadła o 19,2 proc.
  • Najpopularniejszym modelem Volvo we wrześniu był XC60

Sprzedaż Volvo we wrześniu 2022 roku

Linia modeli Volvo Recharge stanowiła 31,9 procent całkowitej sprzedaży w zeszłym miesiącu, a pojazdy w pełni elektryczne stanowiły 12,6 procent sprzedaży.

Produkcja, która w poprzednich miesiącach wykazywała tendencję do normalizacji, we wrześniu nadal odczuwała skutki zamknięcia zakładów w Chinach z powodu epidemii Covid-19, a także globalnych zakłóceń w łańcuchu dostaw.

W okresie styczeń-wrzesień sprzedaż detaliczna Volvo sięgnęła poziomu 428 987 samochodów, co oznacza spadek o 19,2 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

Volvo S90 Recharge T8 AWD
Volvo S90 Recharge T8 AWD

Sprzedaż Volvo od początku 2022 roku

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2022 roku liczba samochodów Volvo sprzedanych online wzrosła o 46 procent w porównaniu z tym samym okresem w 2021 roku. Wzrost ten był napędzany przez rosnące zapotrzebowanie klientów w połączeniu z poszerzoną ofertą na większej liczbie rynków.

Volvo C40 Recharge

Sprzedaż Volvo wg rynków

Europejska sprzedaż sięgnęła poziomu 19 358 samochodów, co oznacza wzrost o 7 procent w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Sprzedaż samochodów Volvo Recharge stanowiła 57,9 procent całkowitej sprzedaży w Europie.

Sprzedaż Volvo w USA wyniosła 6 627 sztuk, co oznacza spadek o 29,1 procent w porównaniu z wrześniem ubiegłego roku, przy czym modele Volvo Recharge stanowiły 17,6 procent całkowitej sprzedaży.

Sprzedaż w Chinach wzrosła we wrześniu o 53,1 procent do 14 845 samochodów w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku.

Najlepiej sprzedającym się modelem Volvo we wrześniu było XC60 ze sprzedażą 15 621 samochodów (2021: 14 992 sztuki), następnie XC40 – 14 497 samochodów (2021: 11 986) i XC90 – 7 380 samochodów (2021: 8 508 sztuk).

Volvo C40 Recharge
zdjęcie: Volvo

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię