Tesla jest kontrolowana przez niemieckiego regulatora. Służby Federalne mają skontrolować działanie funkcji Autopilot, która jest montowana w samochodach Tesli. Już wcześniej w sprawie Autopilota kontrolę wszczęto w USA.
- Tesla w Niemczech jest kontrolowana w zakresie działania Autopilota
- W ubiegłym tygodniu ws. Autopilota kontrole zostały wszczęte w USA
Tesla do kontroli w Niemczech
Niemieckie federalne biuro pojazdów silnikowych wzięło pod lupę Teslę. Służby chcą sprawdzić funkcję automatycznej zmiany pasa ruchu w Tesli. KBA szczególnie sprawdza, czy tego typu funkcja jest dopuszczona do użytku w Europie.
Jest to kolejny problem Tesli, który może mieć odbić się negatywnie na komercjalizacji opracowywanej przez firmę Elona Muska technologii autonomicznej jazdy.
Kontrolerzy są ponadto w kontakcie ze służbami z Holandii – to tam bowiem Tesla przeprowadza homologację swoich samochodów w Europie.
W zeszłym tygodniu amerykańska Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego rozpoczęła badanie możliwej usterki w Autopilocie.
Problemy Tesli w Niemczech
Ostatnie zmiany w Niemczech zwiększają przeszkody regulacyjne, przed którymi staje w tym kraju Tesla.
Postępy w pierwszej europejskiej fabryce w pobliżu Berlina są dużo wolniejsze, niż oczekiwano ze względu na sprzeciw grup ekologów zaniepokojonych zużyciem wody i troską o dziką przyrodą.
Tesla i problemy z hamowaniem przez Autopilota
W ubiegłym tygodniu amerykańska National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) poinformowała, że otwiera formalne dochodzenie w sprawie 416 000 pojazdów Tesli. Agencja Reuters pisała, wówczas, że działanie amerykańskiego regulatora ma miejsce w związku z doniesieniami o uruchamianiu się hamulców wbrew woli kierowców hamulców w trakcie korzystania z opcji Autopilot.
Agencja Reuters wskazywała, że wstępna ocena obejmuje pojazdy: Tesla Model 3 i Model Y z lat 2021-2022 w Stanach Zjednoczonych. Amerykański dozór otrzymał 354 skarg w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy. NHTSA cytowana przez Reutera powiedziała, że badane pojazdy mają zaawansowany system wspomagania kierowcy, który Tesla nazywa Autopilotem.
Skarżący zgłaszają, że gwałtowne hamowanie może nastąpić bez ostrzeżenia, losowo i często wielokrotnie w jednym cyklu jazdy – pisze NHTSA.
Skargi na Teslę w USA
Reuters donosi, że właściciele twierdzą, że zgłosili już swoje obawy Tesli, ale ta odrzuciła ich skargi, wskazując, że hamowanie przebiega normalnie.
Jeden z właścicieli Modelu Y z 2021 r. napisał do NHTSA w październiku wskazując, że podczas jazdy autostradą z prędkością 80 mil na godzinę „samochód mocno hamował i zwolnił z prędkości 80 mil na godzinę do 69 mil na godzinę w mniej niż sekundę – pisze Agencja Reuters.
Hamowanie było tak gwałtowne, że moją głowę rzuciło do przodu i prawie straciłem kontrolę nad samochodem – pisze.