Kolejny chiński producent samochodów chce wejść do Europy. Voyah – to marka premium chińskiego Dongfenga. Chińska firma podała, że ma zamiar dostarczyć jeszcze w tym roku swoje pierwsze samochody elektrycznych w Europie. Na pierwszy ogień pójdzie Norwegia. Tam Voyah chce wkroczyć na rynek ze swoim elektrycznym SUV-a „Free”. Po Skandynawii przyjdzie czas na kolejne kraje – pisze portal Electrive.com.

  • Voyah to marka premium chińskiego producenta Dongfeng
  • Voyah wchodzi do Europy – ekspansję zaczyna od Norwegii
  • Dongfeng zbudował już 10 tys. samochodów Voyah

Chiński Voyah wchodzi do Europy

Voyah to chińska marka premium, należąca do firmy Dongfeng. Całkiem niedawno obchodziła ona swój jubileusz – 21 stycznia zbudowano bowiem 10-tysięczny egzemplarz samochodu. Jak wskazują media, do końca 2021 roku chiński Voyah przekazał w ręce swoich klientów 6791 samochodów elektrycznych. Z tej liczby 3330 tylko w samym grudniu. Pierwsze samochody Voyah pojawiły się się w sprzedaży na rynku chińskim – największym rynku motoryzacyjnym pod względem samochodów elektrycznych na świecie – w sierpniu 2021 roku.

Voyah Free      zdjęcie: Dongfeng
Voyah Free zdjęcie: Dongfeng

Voyah zaczyna od Norwegii

Jak pisze Electrive.com Voyah, sprzedaż elektrycznego SUV-a „Free” rozpocznie się w Norwegii w czerwcu, a pierwsze dostawy w Europie zaplanowano na czwarty kwartał 2022 r. W czerwcu zostanie także otwarty pierwszy salon Voyah poza Chinami – najprawdopodobniej w centrum Oslo.

Voyah Free zdjęcie: Dongfeng
Wnętrze Voyah Free zdjęcie: Dongfeng

Samochód Voyah Free – co to za samochód?

Hitem sprzedażowym chińskiej firmy jest model Voyah Free. Jest to elektryczny SUV o długości 4,90 m. Electrive.com pisze, że samochód dostępny jest z trzema rodzajami napędu: samochód z napędem na tylne koła ma moc 255 kW, akumulator 88 kWh i zasięg NEDC 505 kilometrów, zaś wersja z napędem na cztery koła ma z kolei moc 510 kW i korzysta z tego samego akumulatora. Deklarowany zasięg samochodu to 475 kilometrów. Ponadto na rynku chińskim dostępna jest także wersja hybrydy plug-in z akumulatorem 33 kWh i 1,5-litrowym silnikiem spalinowym.

Electrive.com pisze, że w tym przypadku zasięg NEDC wynosi 860 kilometrów, z czego 140 kilometrów to pojazdy elektryczne, ale nie wiadomo, czy ten wariant będzie oferowany również w Norwegii.

Voyah zdjęcie: Dongfeng
Voyah zdjęcie: Dongfeng

Cena Voyah Free

Electrive.com pisze, że chiński Voyah nie podał jeszcze ceny swoich samochodów. Na rynku chińskim model Voyah Free kosztuje od 313 600 do 363 600 juanów, co odpowiada 43 575 do 50 523 euro. .

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię