Volkswagen uruchomił produkcję samochodów elektrycznych w fabryce w Emden. W Emden ruszyła produkcja elektrycznego modelu ID.4. Emden jest obecnie drugim po Zwickau zakładem produkującym pojazdy elektryczne w Niemczech, a także dołącza do chińskich zakładów w Anting i Foshan.
- Volkswagen rozpoczął produkcję elektrycznego ID.4 w Emden
- Volkswagen chce produkować w 2022 roku 1,2 mln aut elektrycznych
- Zakład w Emden będzie mógł produkować 800 samochodów dziennie
Produkcja Volkswagena ID.4 rusza w Emden
Chattanooga (ID.4) i Hanover również rozpoczną produkcję w tym roku. W rezultacie Volkswagen stwarza w 2022 r. warunki do budowy 1,2 mln całkowicie elektrycznych pojazdów rocznie w swoich zakładach w Europie, USA i Chinach. Volkswagen zainwestował około miliona euro w przebudowę zakładu w Emden, zatrudniającego 8000 pracowników. Emden jest pierwszym zaawansowanym technologicznie zakładem, zajmującym się mobilnością elektryczną w Dolnej Saksonii. Grupa Volkswagen zainwestuje łącznie 21 miliardów euro w Dolnej Saksonii do 2026 roku i uczyni ten kraj związkowy niemieckim centrum mobilności elektrycznej.
– Szybka rozbudowa mocy produkcyjnych dla naszego udanego modelu ID.4 jest kluczowym elementem naszej strategii ACCELERATE. Pomaga nam ona przyspieszyć transformację w kierunku mobilności zeroemisyjnej i stworzyć większe zdolności produkcyjne, aby sprostać wysokiemu popytowi na pojazdy elektryczne. Dzięki naszemu wyraźnemu zaangażowaniu w ten zakład chcemy pokazać, że efektywność kosztowa i konkurencyjność są nie tylko możliwe w tym regionie, ale że możemy je nawet trwale zwiększyć – powiedział Prezes Zarządu Volkswagen Ralf Brandstätter.
Dolna Saksonia centrum aut elektrycznych Volkswagena
Oprócz modelu ID.4, w Emden w przyszłym roku będzie produkowany inny model – AERO B. Ponadto jeszcze w tym roku rozpocznie się produkcja kultowego ID. Buzz w Hanowerze. Od 2023 r. dołączy do niego ID.3 produkowany w Wolfsburgu, a kolejny pojazd elektryczny – Trinity – zjedzie z linii montażowej w tej lokalizacji od 2026 r. Grupa inwestuje również w Brunszwiku, Salzgitter i Kassel, między innymi w dalszą rozbudowę produkcji systemów akumulatorowych, wirników i silników elektrycznych. Zakład w Salzgitter będzie dalej rozbudowywany i stanie się europejskim centrum produkcji akumulatorów. Do 2026 r. inwestycje w Dolnej Saksonii osiągną łączną wartość 21 mld euro, co stanowi bezprecedensowy poziom, również w skali międzynarodowej.
Rozpoczęcie produkcji pierwszego w pełni elektrycznego modelu w zakładzie w Emden to dla całego zespołu kamień milowy. Przez ostatnie dwa lata intensywnie przygotowywaliśmy się do produkcji ID.4 i z niecierpliwością czekaliśmy na ten dzień. Widok ID.4 zjeżdżającego z linii produkcyjnej w Emden napawa nas dumą. Jesteśmy dumni, że Emden dokłada swoją cegiełkę do przyspieszenia strategii elektryfikacji Volkswagena – mówi Uwe Schwartz, kierownik zakładu w Emden.
Fabryka Volkswagena w Emden – produkcja
Maksymalna zdolność produkcyjna Emden pod koniec 2022 r. wyniesie 800 jednostek w ciągu jednego dnia roboczego, w zależności od sytuacji w zakresie dostaw.
W ramach przebudowy zakładu powstało sześć nowych hal produkcyjnych oraz pięć nowych mostów transportowych i budynków logistycznych o łącznej powierzchni około 125 000 metrów kwadratowych. Podstawą udanej transformacji jest koncepcja podnoszenia kwalifikacji w Emden, która obejmuje szkolenia w pobliżu linii produkcyjnej i szkolenia wirtualne, a także dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z zakładem Volkswagena w Zwickau. Ponad 400 pracowników z Emden zostało wydelegowanych do Zwickau od początku 2020 roku, aby przygotować się do produkcji pojazdów elektrycznych.
Elektryczny Volkswagen ID.4 – produkcja w czterech zakładach
Model ID.4 jest obecnie produkowany w zakładach w Emden i Zwickau oraz w zakładach w Anting i Foshan w Chinach. Jesienią w Chattanooga rozpocznie się produkcja tego modelu na rynek amerykański. Po wprowadzeniu modelu na rynek na początku 2021 roku model ID.4 szybko odniósł sukces. Tylko w pierwszym kwartale 2022 roku Volkswagen dostarczył ponad 30 000 egzemplarzy – co oznacza, że co drugi całkowicie elektryczny pojazd Volkswagena to ID.4.
Od momentu wprowadzenia go na rynek, dostarczono 163 000 egzemplarzy, dzięki czemu ID.4 jest najlepiej sprzedającym się e-samochodem marki Volkswagen i całej Grupy.