Volkswagen ID. Buzz to nowy, kultowy samochód elektryczny w ofercie niemieckiej marki. Od prezentacji modelu koncepcyjnego do jego produkcyjnej wersji, która trafi do klientów jesienią tego roku, upłynęło około pięciu lat. Nad samochodem elektrycznym wspólnie pracowały zespoły marek Volkswagen Samochody Dostawcze i Volkswagen Samochody Osobowe. Projektanci chcieli przenieść podstawowe założenia stylistyczne legendarnego, oryginalnego T1 i wyraźne kontury pojazdu koncepcyjnego do w pełni elektrycznego samochodu rodzinnego i samochodu dostawczego.

  • Volkswagen ID.BUZZ był opracowywany przez pięć lat
  • Samochód nawiązuje do legendarnego modelu Bulli

Produkcja Volkswagen ID.BUZZ

Opracowanie samochodu rodzinnego i dostawczego z rodziny ID. wymagało zarówno współpracy między markami, jak i precyzyjnego podziału pracy: projektanci i inżynierowie szukali najlepszej możliwej koncepcji, która łączyłaby wszystkie wymagania specyfikacji. U podstaw projektu ID. Buzz legło siedem dekad gromadzenia doświadczeń z modelu Bulli, a nowy, elektryczny pojazd zaprojektowany został tak, by zachwycić zarówno obecnych fanów, jak i nowych klientów.

Nowy elektryczny Volkswagen ID. Buzz
zdjęcie: Volkswagen
Wnętrze elektrycznego Volkswagena ID. Buzz zdjęcie: Volkswagen
zdjęcie: Volkswagen

Jednocześnie zadbano o to, by był tak wydajny, jak to tylko możliwe: przyczyniają się do tego komponenty o niskim współczynniku tarcia modułowej platformy dla pojazdów z napędem elektrycznym (MEB), a także dobra aerodynamika nadwozia, podwozia i kół. W wyniku szczegółowych prac osiągnięto znakomity rezultat: współczynnik oporu powietrza (cx) ID. Buzz jest niższy niż w jakimkolwiek innym modelu Bulli.

Volkswagen ID.BUZZ i teksty

Po wykonaniu kilku pierwszych, ręcznie robionych prototypów można było zdecydować, czy wszystkie dane projektowe i symulacje stworzone w świecie wirtualnym można przenieść do świata rzeczywistego. By mieć pewność, że ID. Buzz spełnia najwyższe wymagania Volkswagena w zakresie komfortu i bezpieczeństwa, elektryczny „Bulli” został poddany próbie podczas skomplikowanego i wyczerpującego maratonu – po całej Europie i w ekstremalnych warunkach.

Najpierw ekstremalne gorąco: od warunków bardzo suchych, po tropikalnie wilgotne. Następnie w skrajnie niskich temperaturach – również od suchych po wilgotne. I w wielu miejscach bez nawierzchni z prawdziwego zdarzenia. Następnie testy na torze w symulacjach deszczu, śniegu, lodu i kurzu, by sprawdzić, co może wniknąć w złącza karoserii i podwozia, a potem potencjalnie powodować problemy.

Volkswagen ID.BUZZ i ID. BUZZ Cargo

ID. Buzz i ID. Buzz Cargo – obie wersje wyposażone w wielowahaczowe zawieszenie tylne rozdzielające siły poprzeczne i wzdłużne – zademonstrowały na dalekiej północy Skandynawii swój potencjał jazdy na śniegu i lodzie. Inne aspekty badane podczas testów w niskich temperaturach to wytrzymałość materiałów, funkcje elektryczne i elektroniczne, zestrojenie podwozia, przyspieszanie, hamowanie i prowadzenie przy niskich współczynnikach tarcia oraz zarządzanie termiczne całym pojazdem.

– Mikrobus,Bulli, to pojazd, który zawsze wyróżniał się przede wszystkim swoją praktycznością na co dzień. Dlatego testujemy ID. Buzz w każdych warunkach i przy każdej pogodzie. Silniki, płyny, każdy system i proces operacyjny, wskaźniki i wyświetlacze – wszystko musi działać bez zarzutu. Tylko w ten sposób możemy mieć pewność, że pojazdem będzie można jeździć bez problemów w każdym regionie świata – mówi Stefan Lutz, kierownik ds. projektów technicznych tej linii modelowej w Volkswagen Samochody Dostawcze.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię