Volvo XC40 było hitem sprzedażowym szwedzkiego producenta samochodów w marcu 2023 roku. Samochód sprzedał się w liczbie 20,5 tys. aut. Całkowita sprzedaż urosła o 10 proc. rdr.
Sprzedaż Volvo w IQ 2023 roku
Volvo sprzedało w pierwszych trzech miesiącach 162 938 samochodów i jest to wzrost o 10 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży był windowany przez w pełni elektryczne samochody firmy. W marcu auto było najlepiej sprzedającym się modelem, ponieważ sprzedaż była na poziomie 20 556 samochodów (w 2022 roku było to 17 584 auta).
Drugie miejsce w należało do XC60, którego całkowita sprzedaż wyniosła 18 090 samochodów. Trzeci w kolejności był Volvo XC90 z wynikiem 9 828 samochodów.
W marcu Volvo sprzedało na świecie 63 132 samochody i stanowi to wzrost o 8 procent w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku.
Sprzedaż elektrycznych samochodów Volvo
Linia modeli zelektryfikowanych Recharge firmy Volvo, utrzymała popularność w pierwszych trzech miesiącach roku, ponieważ auta tego typu stanowiły 41 procent wszystkich samochodów Volvo sprzedanych na świecie. Udział samochodów w pełni elektrycznych w tym okresie zakończył się na poziomie 18 procent.
Sprzedaż samochodów Volvo w Europie
W pierwszych trzech miesiącach 2023 roku sprzedaż firmy w Europie wzrosła do 72 671 samochodów. Jest to wzrost o 12 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Udział modeli Recharge osiągnął 62 procent ogólnej sprzedaży w tym regionie.
Volvo w USA i Chinach
Sprzedaż w USA wzrosła w pierwszych trzech miesiącach roku o 16 procent do 26 483 samochody. Modele Recharge stanowiły w pierwszym kwartale 29 procent ogólnej sprzedaży.
Sprzedaż w Chinach osiągnęła poziom 36 457 samochodów. Jest to wzrost o 2 procent w pierwszym kwartale w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Sprzedaż samochodów Recharge zakończyła się na poziomie 11 procent.
Volvo XC40 Recharge— kamień milowy dla Volvo
W październiku 2019 roku pokazano wersję Recharge. Był to pierwszy w historii firmy samochód z napędem całkowicie elektrycznym i pierwszy model, który pojawił się w ramach zupełnie nowej koncepcji linii samochodów Recharge, ponieważ Volvo od kilku lat jest na ścieżce do pełnej elektryfikacji.
Wersja Recharge, oparta została o mały SUV XC40. Samochód stał się kamieniem milowym dla Volvo Cars. Auto było pierwszym samochodem elektryczny firmy i pierwszym Volvo z zupełnie nowym systemem infotainment zasilanym przez system operacyjny Google Android.
Volvo XC40 Recharge – bateria i ładowanie
Volvo XC40 Recharge posiadał w pełni elektryczny układ napędowy na wszystkie koła. Oferuje on zasięg ponad 400 km (WLTP) na jednym ładowaniu i moc 408 KM. Bateria ładuje się do 80 proc. pojemności w 40 minut za pomocą systemu szybkiego ładowania.
System infotainment z systemem Android jest w pełni zintegrowany z Volvo On Call, firmową platformą cyfrowych usług połączonych. Za pośrednictwem Volvo On Call kierowcy hybryd plug-in mogą śledzić, ile czasu spędzają na jeździe na zasilaniu elektrycznym.
Volvo XC40 — cena
Samochód został pokazany po raz pierwszy w 2017 roku. W marcu 2022 roku auto przeszło gruntowny lifting. Cena samochodu w wersji mild-hybrid zaczyna się od 162 400 zł i w tej cenie obejmuje wyposażenie Essential. Zawiera się w nim m.in. system antykolizyjny Oncoming Lane Mitigation, czy reflektory LED.
Wersja Core to dodatkowe 17 tys. złotych, z kolei wersja Plus 40 tys. zł. Najdroższa jest wersja Ultimate, która kosztuje 59 tys. zł. Znajdują się w niej: panoramiczne okno dachowe, spryskiwacze reflektorów oraz światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętu.
Volvo XC40 Recharge – cena
Cena Volvo XC40 Recharge zaczyna się od 248 900 zł i dotyczy ona podstawowego pakietu Plus. Bogatsza wersja Ultimate wymaga dodatkowych 24 tys. zł i znajduje się w niej panoramiczny dach, kamera 360 st. oraz Harman Kardon Premium Sound. W tej wersji znajdziemy też spryskiwacze reflektorów i światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętu.
Jeśli chodzi o wnętrze to wersja Ultimate oferuje regulowany fotel kierowcy z funkcją pamięci. W aucie znajdziemy także elektrycznie regulowany fotel pasażera oraz elektrycznie składane zagłówki siedzeń tylnych.
System infotainment
W pełni elektryczne Volvo XC40 wprowadziło zupełnie nowy system infotainment. Zasilany przez system Android nowy system infotainment oferuje klientom personalizację oraz zwiększony poziom intuicyjności i nowe wbudowane technologie i usługi Google.
Volvo jest pierwszą firmą, która podjęła współpracę z Google w zakresie integracji systemu informacyjno-rozrywkowego. Obie firmy są partnerami rozwojowymi od kilku lat.
Nowy system oferuje pełną integrację Android Automotive OS z aktualizacjami w czasie rzeczywistym usług takich jak Google Maps, czy Google Assistant, ponieważ nowe wersje aplikacji będzie można pobrać z chmury.
Elektryczne Volvo XC40 jest również pierwszym Volvo, które otrzymuje aktualizacje oprogramowania i systemu operacyjnego drogą zdalną.
Technologia i usługi stworzone przez programistów Google i Volvo są wbudowane w samochód. Dodatkowe aplikacje będą dostępne za pośrednictwem Google Play Store.
Asystent Google umożliwia klientom załatwianie spraw za pomocą samego głosu. Obsługiwać nim można takie funkcje, jak kontrolowanie temperatury, ustawianie celu podróży oraz odtwarzanie ulubionej muzyki i innych funkcji.
Integracja ta przyczynia się do zmniejszenia rozproszenia uwagi kierowcy, pomagając mu trzymać ręce na kierownicy i oczu na drodze. Asystent Google umożliwia również interakcję z urządzeniami smart-home z poziomu samochodu Volvo.
Google Maps w nowym Volvo
Mapy Google dostarczają w czasie rzeczywistym odświeżone dane o ruchu drogowym, informując kierowców o zbliżających się sytuacjach drogowych. Proaktywnie sugerują one alternatywne trasy oraz podpowiadają najbliższą stację ładowania na trasie.
Te same dane są wykorzystane do poprawy możliwości zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) oraz dostarczanie do samochodu ważnych informacji, takich jak ograniczenie prędkości i zakręty na drodze.