Produkcja Polestar 3 ruszyła w Chengdu, w Chinach. Dodatkowa produkcja ma ruszyć także w południowej Karolinie w USA, w połowie 2024 roku. Pierwsza seria wczesnej produkcji testowej w amerykańskiej fabryce została już pomyślnie zakończona.

Produkcja Polestara 3 ruszyła w Chinach

Polestar 3 będzie pierwszym modelem Polestar produkowanym na dwóch kontynentach, wspierając ambicje wzrostu firmy w Ameryce Północnej, Europie i Azji. Tymczasem pierwsze modele samochodu zjechały z linii montażowej w Chengdu, w Chinach. Stanowi to ważny kamień milowy. Kolejna linia montażowa ma rozpocząć działalność w połowie 2024 roku w fabryce Volvo w Ridgeville, w Południowej Karolinie.

Mimo rozpoczęcia produkcji w Chengdu, Polestar nie podał szczegółów dotyczących procesu montażu w Chinach.

Z kolei produkcja Polestara 4, trzeciego modelu w gamie, realizowana jest od listopada w fabryce Geely w Hangzhou. Mimo tego, że dostawy auta ruszyły jeszcze przed końcem 2023 roku, szwedzka marka nie zrealizowała swojego planu sprzedażowego na ubiegły rok. Cel ustanowiono na poziomie 60 000 pojazdów. Dostawy wyniosły jedynie 54 600 samochodów. Wprowadzenie modelu Polestar 3 do produkcji daje firmie nadzieję na zrealizowanie celu na bieżący rok. Pierwsze dostawy Polestara 3 zaplanowane na lato tego roku.

Produkcja Polestara 3

Polestar 3 — designerski SUV

Prezentacja modelu Polestar 3 miała miejsce w październiku 2022 roku. Pierwotnie jego produkcja miała ruszyć w 2023 roku. Liczbę problemy, takie jak choćby z oprogramowaniem opóźniły jego wprowadzenie na rynek. Polestara 3 zaprojektowano jako auto z mocą 360 kW i momentem obrotowym 840 Nm w wersji z dwoma silnikami. Dzięki opcjonalnemu Pakietowi Performance moc wzrasta do 380 kW, a moment obrotowy do 910 Nm.

Bateria samochodu ma pojemność 111 kWh, a opcje ładowania obejmują ładowarkę pokładową AC o mocy 11 kW lub ładowanie DC do 250 kW. Polestar 3 ma możliwość dwukierunkowego ładowania. Polestar 3 jest designerskim, elektrycznym SUV-em o wysokich osiągach, który ma przemówić do klientów wyrazistym kształtem i doskonałą dynamiką jazdy.

Technologia Polestara 3

Zbudowano go na nowej, całkowicie elektrycznej bazie technologicznej opracowanej przez Volvo i wyposażono w najnowsze komponenty high-tech. Auto posiada scentralizowany rdzeń obliczeniowy firmy NVIDIA oraz długą listę zaawansowanych systemów bezpieczeństwa od Volvo i innych partnerów branżowych, takich jak: Zenseact, Luminar i Smart Eye.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię