Globalny szef rozwoju akumulatorów w Apple, Ahn Soonho, przeniósł się do Volkswagena. Będzie kierował rozwojem akumulatorów do pojazdów elektrycznych.
- Apple stracił globalnego szefa rozwoju akumulatorów
- Ahn Soonho przeniósł się do Volkswagena
- Apple chce przedstawić swój samochód elektryczny w 2024 roku
Apple traci eksperta w akumulatorach
To już drugi raz w czasie ostatnich miesięcy, kiedy pracownik Apple’a z kierowniczego stanowiska przechodzi do producenta samochodów. Apple wcześniej straciło szefa projektu samochodowego – Douga Fielda – który we wrześniu zasilił szeregi Forda. Ahn został dyrektorem ds. technologii w dziale akumulatorów Volkswagen Group Components.
W 2018 r. Apple zatrudnił Ahna, który wcześniej był dyrektorem w dziale akumulatorów nowej generacji – Samsung SDI. Apple używa baterii nie tylko w swoich telefonach komórkowych i laptopach, ale także w pojazdach elektrycznych, które obecnie są w fazie rozwoju. Jak pisze Reuters, źródła branżowe poinformowały w zeszłym roku, że Apple zamierza wypuścić na rynek samochód elektryczny z zaawansowaną technologią akumulatorów do 2024 roku.
Zapytany o to, czy Apple planuje rozwijać baterie i ekrany w swoim własnym zakresie, tak jak to robi w przypadku chipów, dyrektor generalny Apple, Tim Cook, powiedział w październiku: „Nie chciałbym niczego wykluczać”.
Chodzi raczej o to, czy widzimy naszą drogę do zrobienia czegoś, co jest materialnie lepsze – powiedział podczas telekonferencji.
Rozmowy Apple z chińskimi firmami CATL i BYD w sprawie dostaw akumulatorów do samochodu elektrycznego, w większości utknęły po tym, jak dostawcy odmówili budowy amerykańskich fabryk. Miałyby one zaspokoić wyłącznie potrzeby giganta technologicznego.
Volkswagen z kolei nakreślił ambitny plan budowy sześciu fabryk akumulatorów w Europie, we współpracy z partnerami. Mają one powstać do końca dekady. Tego typu działania są kluczowe w strategii wyprzedzenia Tesli ma miejscu, światowego lidera w produkcji pojazdów elektrycznych.
Samochód elektryczny od Apple
Agencja Bloomberg podała w połowie listopada, że Apple chce przedstawić projekt swojego samochodu elektrycznego, już w 2025 roku. Samochód Apple miałby nie mieć kierownicy ani pedałów, a wnętrza zaprojektowane zostały z myślą o jeździe bez użycia rąk.
„Project Titan” – bo tak nazywa się motoryzacyjna inicjatywa Apple, prowadzona jest już od 2014 roku, ale dosyć nierównomiernie. Wtedy to po raz pierwszy zaczęto projektować auto od podstaw. Reuters poinformował w grudniu, że Apple zamierza w 2024 r. wyprodukować samochód elektryczny, który mógłby zawierać własną, stworzoną przez Apple’a, przełomową technologię akumulatorów.