Volkswagen Group China rozpoczyna budowę fabryki układów akumulatorowych w Hefei w prowincji Anhui. VW Anhui Components Company jest pierwszą tego typu fabryką systemów akumulatorowych w Chinach, która w całości należy do Grupy Volkswagen.
- Volkswagen buduje swoją pierwszą fabrykę akumulatorów w Chinach
- Rocznie w nowym zakładzie ma powstawać do 180 tys. akumulatorów
- Do 2025 roku Volkswagen zainwestuje w nowy zakład 140 mln euro
Volkswagen buduje fabrykę w Chinach
Początkowa roczna przepustowość fabryki Volkswagena wyniesie od 150 000 do 180 000 wysokonapięciowych układów akumulatorów, opartych na module Modular Electric Drive Toolkit (platforma MEB). Zakład o powierzchni ponad 45 000 metrów kwadratowych będzie zlokalizowany obok zakładów produkcyjnych Volkswagen Anhui – wcześniejszego joint venture Volkswagena. Volkswagen Group China zainwestuje do 2025 roku ponad 140 milionów euro w nowy zakład, a rozpoczęcie produkcji planowane jest na drugą połowę 2023 roku.
Dr Stephan Wöllenstein, dyrektor generalny Volkswagen Group China mówi, że strategia opracowana dla platform Volkswagen Group jest przewagą konkurencyjną, która przenoszona jest w erę e-mobilności.
Ze względu na znaczny wzrost liczby pojazdów zasilanych energią elektryczną w przyszłości, musimy skupić się na utrzymaniu kluczowych komponentów, takich jak układy akumulatorów, w naszym własnym łańcuchu wartości, co pozwoli nam wykorzystać synergie i innowacje w całej Grupie. Volkswagen Anhui i VW Anhui Components Company, wraz z naszymi dwiema silnymi spółkami joint venture, mają kluczowe znaczenie dla strategii elektryfikacji i osiągnięcia celu, jakim jest osiągnięcie przez flotę Volkswagen Group China ponad 40 proc. NEV do 2030 roku – mówi.
Thomas Schmall, członek zarządu koncernu Volkswagen ds. technologii i dyrektor generalny Volkswagen Group Components, podkreślił z kolei, że rozwój i produkcja układów akumulatorowych to kluczowy krok na drodze do osiągnięcia pełnej odpowiedzialności koncernu za sam akumulator.
– Dlatego Anhui jest ważnym filarem naszej globalnej strategii dotyczącej baterii. Prowadzi ona od pionowej integracji na rynku surowców poprzez budowę fabryk baterii, a także fabryk ogniw we współpracy z partnerami – wśród nich chińskim ekspertem od baterii Gotion – do rozwiązań drugiego ich życia i recyklingu. Obecnie budujemy trzy zakłady produkcji baterii: w Azji, Europie i USA, aby w przyszłości móc sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu. Nasza fabryka w Brunszwiku w Niemczech jest gotowa do produkcji nawet do 500 000 układów akumulatorowych rocznie – mówił.
Nowa fabryka baterii Volkswagena w Chinach
Nowa fabryka, będzie zlokalizowana w pobliżu istniejącego już dziś parku dostawców, który znajduje się w zakładzie produkcyjnym samochodów elektrycznych Volkswagen Anhui. Ma to zapewnić spore oszczędności w logistyce i kosztach oraz krótszy czas wprowadzania produktów na rynek. Nowa placówka Volkswagena obejmuje łącznie ponad 45 000 metrów kwadratowych, co odpowiada 8,4 boisk piłkarskich. W zakładzie będzie pracować około 200 pracowników. Fabryka ma wykorzystywać istniejące synergie z fabrykami akumulatorów i warsztatami należącymi w całości do Grupy Volkswagen w Brunszwiku (Niemcy) i Tianjin (Chiny).
Fabryki akumulatorów Volkswagena
Zakład w Brunszwiku jest uważany dziś za główny zakład w zakresie planowania, rozwoju i produkcji systemów akumulatorowych. Eksperci z Niemiec zapewniają wsparcie w powstających obecnie obiektach zagranicznych, m.in. w Anhui. Doświadczenie zdobyte w zakładzie w Brunszwiku, który działa od 2019 roku, przenosi się w ten sposób na całą Grupę.W tym samym czasie co Anhui, w Czechach (Mlada Boleslav) oraz w USA (Chattanooga) powstają również moce produkcyjne do montażu akumulatorów. W ciągu kilku lat planowana jest produkcja ponad miliona systemów akumulatorowych rocznie.
Pracownicy nowego zakładu zostaną przeszkoleni w Component Education Academy w zakładzie Grupy w Tianjin, a osoby pracujące na pierwszej linii produkcyjnej przejdą także najnowocześniejsze szkolenia VR, aby wyeliminować ryzyko utraty materiałów, wypadków, skrócić cykl szkoleń i zmniejszyć zapotrzebowanie na fizyczną pracę. Grupa Volkswagen jest zaangażowana także w sprawy młodszych pokoleń i zapewni podwójne możliwości kształcenia zawodowego, które będą skoncentrowane się na szkoleniach technologicznych w zakresie produktów i komponentów elektromobilności.
– Dzięki nowej fabryce komponentów w Anhui udział wartości dodanej komponentów Volkswagena w przyszłych pojazdach elektrycznych Volkswagen Anhui wyniesie około 40 procent. Celem VW Anhui Components jest bycie dostawcą systemu dla naszych całkowicie elektrycznych pojazdów i stanowi strategiczną podstawę naszej ofensywy na rynku elektromobilności. Nowa fabryka komponentów zapewnia również mocne do produkcji kolejnych generacji akumulatorów na rynek chiński – mówi Frank Engel, wiceprezes wykonawczy ds. komponentów, logistyki i jakości w Volkswagen Group China.