KIA rusza z aktualizacją umożliwiającą szybsze ładowanie w niskich temperaturach otoczenia. Skraca ona czas ładowania nawet o 50 proc., gdy akumulator osiągnie optymalną temperaturę pracy. Zmiany obejmują aktualizację systemu nawigacji satelitarnej – automatycznie aktywuje kondycjonowanie akumulatora w razie potrzeby, gdy jako cel podróży zostanie ustawiona szybka ładowarka prądu stałego.

  • KIA dzięki nowej aktualizacji chce przyspieszyć ładowanie wcześniejszych modeli aut elektrycznych
  • Niskie temperatury sprawiają, że spada wydajność ładowania
  • Aktualizację będzie można przeprowadzić u dealerów marki KIA

Szybsze ładowanie zimą dzięki aktualizacji elektryków KIA

Użytkownicy, którzy jako jedni z pierwszych nabyli całkowicie elektrycznego crossovera KIA EV6, mogą teraz zmodernizować swój pojazd, by móc korzystać z szybszego ładowania w chłodniejszych warunkach. Funkcja kondycjonowania akumulatora, która jest standardowo montowana w modelach MY23 EV6, nowym EV6 GT i całkowicie nowym Niro EV, jest teraz oferowana jako opcjonalne doposażenie wszystkich modeli MY22 EV6. Aktualizacja pomoże przezwyciężyć problem wolniejszego ładowania, które może wystąpić w przypadku wszystkich aut elektrycznych z akumulatorem przy chłodniejszych temperaturach.

Elektryczna KIA EV6
Elektryczna KIA EV6

Elektryczna KIA zimą po aktualizacji

Koreański producent podaje, że w optymalnych warunkach pracy KIA EV6 może naładować się w zakresie od 10 proc. do 80 proc. w zaledwie 18 minut, dzięki technologii ultraszybkiego ładowania 800 V, którą z kolei umożliwia dedykowana platforma Electric-Global Modular (E-GMP). W temperaturze pięciu stopni Celsjusza to samo ładowanie może trwać już około 35 minut w przypadku EV6 MY22 bez kondycjonowania akumulatora – modernizacja zapewnia osiągnięcie optymalnej temperatury pracy akumulatora, skracając ten czas o połowę.

Jak działa system kondycjonowania w autach KIA

Proces modernizacji obejmuje system nawigacji satelitarnej, funkcja kondycjonowania automatycznie podgrzewa akumulator EV6, gdy kierowca w systemie nawigacji wybierze szybką ładowarkę DC jako cel swojej podróży, a temperatura akumulatora w tym czasie jest niższa niż 21 stopni przy poziomie naładowania wynoszącym 24 proc. lub więcej. System wyłącza się automatycznie, gdy akumulator osiągnie optymalną temperaturę pracy. KIA wskazuje, że po tym czasie klienci mogą zauważyć poprawę wydajności ładowania.

– EV6 zdobył nagrody i pochwały za imponującą wydajność ultraszybkiego ładowania, zasięg jazdy w świecie rzeczywistym do 528 km (WLTP) oraz wiodącą w klasie przestrzeń i technologię. Nieustannie poszukujemy sposobów na ulepszenie naszych produktów, a dzięki nowej aktualizacji kondycjonowania akumulatorów, każdy obecny klient EV6 może skorzystać z jeszcze szybszego ładowania w chłodne dni. Ta prosta i intuicyjna w obsłudze funkcja sprawi, że kierowcy będą mogli spędzić mniej czasu na ładowaniu, a więcej na cieszeniu się podróżą. Ta inicjatywa podkreśla nasze zaangażowanie w maksymalizację doświadczeń związanych z posiadaniem pojazdu dla wszystkich klientów – mówił Alexandre Papapetropoulos, dyrektor ds. produktów i cen w Kia Europe.

Klientom modelu MY22 EV6, którzy chcą zmodernizować swój pojazd o technologię kondycjonowania baterii, KIA zaleca kontakt z dealerem, gdzie technicy zaktualizują oprogramowanie pojazdu.

Elektryczna KIA EV6
Elektryczna KIA EV6

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię