Nissan zaprezentował nową strategię rozwoju zelektryfikowanych układów napędowych, którą nazwał „X-in-1″. Jej główne założenie polega na tym, aby najważniejsze elementy układu napędowego w samochodach elektrycznych i w modelach wyposażonych w napęd e-POWER były wykorzystywane w jednych i drugich autach oraz by podzespoły te miały modułową konstrukcję. Dzięki temu koszt ich rozwoju i produkcji w 2026 roku uda się obniżyć o 30 proc. w porównaniu z kosztami z 2019 roku.

  • Nissan chce by jego napędy stały się bardziej modułowe, co pozwoli na obniżenie kosztów o 30 proc.
  • Nissan do 2030 roku zaprezentuje 19 nowych aut elektrycznych
  • W 2010 roku Nissan wprowadził na rynek pierwszy masowy samochód elektryczny – Nissan LEAF

Nowa strategia rozwoju napędów Nissana

Dzięki strategii „X-in-1″ Nissan zamierza jeszcze bardziej zwiększyć konkurencyjność aut elektrycznych i modeli wyposażonych w napęd e-POWER. Firma opracowała już prototyp układu napędowego „3-w-1″, składający się z silnika, falownika i przekładni redukcyjnej, który ma być stosowany w samochodach elektrycznych. Dla modeli z napędem e-POWER przewidziano prototypowy układ napędowy „5-w-1″, który dodatkowo zawiera generator oraz przekładnię zwiększającą prędkość obrotową. 

Strategię „X-in-1″, która obejmuje zarówno rozwiązania „3-w-1″, jak i „5-w-1″ oraz inne możliwe warianty, opracowano, aby umożliwić produkcję na tej samej linii głównych komponentów układu napędowego samochodów elektrycznych i modeli e-POWER Nissana.

Nissan zaprezentował nową strategię rozwoju zelektryfikowanych układów napędowych, którą nazwał „X-in-1"

Nissan i zelektryfikowane napędy

W 2010 roku Nissan jako pierwszy producent samochodów wprowadził na rynek auto elektryczne wytwarzane na masową skalę – model LEAF. Od tego czasu japońska firma ciągle ulepsza technologie związane z elektryfikacją gamy swoich pojazdów. W 2016 roku Nissan wprowadził na rynek wyjątkowy pod względem konstrukcyjnym zelektryfikowany układ napędowy e-POWER, który wykorzystuje technologię z samochodów elektrycznych i zapewnia taką samą przyjemność z jazdy, jak tego rodzaju auta, ponieważ modele z napędem e-POWER są w 100 proc. napędzane przez silnik elektryczny.

Na czym polega podejście „X-w-1” Nissana?

Podejście „X-w-1″ do rozwoju zelektryfikowanych układów napędowych zapewnia następujące korzyści: 

• Wspólne wykorzystanie i modułowa konstrukcja głównych komponentów zwiększają wydajność produkcji i obniżają koszt opracowania układu napędowego o około 30 proc. w porównaniu z tymi w 2019 roku. Nissan zamierza osiągnąć ten sam poziom cen modeli z napędem e-POWER i samochodów wyposażonych w silnik spalinowy do około 2026 roku. 
• Zmniejszenie rozmiaru i masy jednostki napędowej poprawia właściwości jezdne samochodu oraz minimalizuje hałas i wibracje.
• W nowo opracowanym silniku elektrycznym zmniejszono wykorzystanie ciężkich pierwiastków ziem rzadkich do maksimum 1 proc. wagowo.
• Wykorzystanie głównych komponentów i sposób zarządzania pracą układu napędowego w modelach e-POWER zapewniają bardzo dobre wrażenia z jazdy, charakterystyczne dla samochodów elektrycznych marki Nissan.

— W pełni wykorzystujemy naszą wiedzę oraz doświadczenie z ponad dziesięciu lat rozwoju i produkcji zelektryfikowanych układów napędowych. Dzięki innowacjom, które wprowadziliśmy, nadal będziemy tworzyć nową wartość dla klientów i dostarczać im samochody w 100 proc. napędzane silnikiem elektrycznym – zarówno auta elektryczne, jak i modele z napędem e-POWER. Staną się one powszechnie dostępne — powiedział wiceprezes Toshihiro Hirai, który kieruje działem rozwoju układów napędowych w samochodach elektrycznych.

W ramach długoterminowej strategii – Nissan Ambition 2030 – do 2030 roku firma zamierza wzbogacić ofertę o 27 nowych zelektryfikowanych samochodów, w tym o 19 aut elektrycznych.

Zobacz też: Nowy bolid formuły E Porsche 99X Gen3

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2022/11/228609_en_3000000.mp4

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię