Porsche potroiło liczbę pojazdów zamawianych online. W 2021 roku Porsche otrzymało 5800 zamówień online na całym świecie.

  • Porsche sprzedało przez internet 5800 samochodów
  • Do 2025 r 10 proc. klientów w Niemczech będzie pochodziło z kanału online
  • Internetowy kreator pojazdów Porsche odwiedza 1,1 mln osób miesięcznie

Sprzedaż samochodów Porsche online

W 2021 roku Porsche otrzymało 5800 zamówień online na całym świecie. Jest to trzy razy więcej niż w roku 2020, ponieważ marka nadal rozwija swoje możliwości sprzedaży online.

Porsche udostępniło internetowe platformy handlowe na 100 rynkach na całym świecie, a bezpośrednia sprzedaż internetowa jest możliwa dziś na 26 rynkach.

Porsche rozpoczęło sprzedaż pojazdów online w Niemczech w 2019 roku, a od 2021 roku udostępnia sprzedaż samochodów online klientom na wszystkich swoich głównych rynkach.

Porsche zamawiane online
Porsche potroiło liczbę pojazdów zamawianych online. W 2021 roku Porsche otrzymało 5800 zamówień online. zdjęcie: Porsche

Porsche silne w internecie

Pojazdy znajdujące się w magazynie można zamawiać przez internet, ale proces zamówienia i dostawy nadal odbywaja się za pośrednictwem dealera.

Około 1,1 miliona użytkowników korzysta każdego miesiąca z przeprojektowanej witryny wyszukiwania pojazdów Porsche – podała marka w oświadczeniu.

Porsche powiedziało, że szczególnie dobrze idzie sprzedaż internetowa w Norwegii i Holandii, a w pełni elektryczny Taycan pomógł zwiększyć popyt w Norwegii zdjęcie: Porsche

Firma poinformowała, że ​​na całym świecie za pośrednictwem platformy internetowej wygenerowano około 110 000 potencjalnych klientów, co stanowi wzrost o ponad 60 procent w porównaniu z 2020 r.

Dyrektor generalny Porsche, Alexander Pollich, powiedział, że spodziewa się, że do 2025 roku około 10 procent sprzedaży Porsche w Niemczech będzie pochodziło z internetu.

Sprzedaż online silna w Norwegii i Holandii

Porsche powiedziało, że szczególnie dobrze idzie sprzedaż internetowa w Norwegii i Holandii, a w pełni elektryczny Taycan pomógł zwiększyć popyt w Norwegii.

Nadal rozwijamy naszą sprzedaż pojazdów w kanale online, wyraźnie koncentrując się na kliencie – powiedziała Jacqueline Smith-Dubendorfer, wiceprezes ds. inteligentnej mobilności i sprzedaży cyfrowej.

Dodała, że ​​cyfrowy rynek umożliwia klientom pozostawienie opinii na temat ich doświadczeń, które Porsche wykorzystuje do dalszego ulepszania doświadczeń i obsługi klienta.

Porsche 718 źródło: Porsche

Rozwój sprzedaży online jest częścią strategii omnichannelowej firmy i ma na celu pomóc klientom płynnie poruszać się między rynkiem cyfrowym a sprzedażą stacjonarną.

W tym celu systemy i procesy będą dalej połączone w sieć, a nowe samochody będą konfigurowane zgodnie z życzeniami klientów, a wszystkie inne usługi również będą sprzedawane online.

W przeciwieństwie do innych producentów, Porsche poinformowało, że nie planuje oferować sprzedaży bezpośredniej w ramach modelu agencyjnego, jaki jest przyjmowany przez coraz większą liczbę europejskich producentów samochodów.

Model agencji nie jest obecnie przedmiotem dyskusji w naszym nowym biznesie samochodowym. Jeśli już, to nasi partnerzy stają się jeszcze ważniejsi, ponieważ reprezentują ludzki kontakt w procesie sprzedaży i tworzą idealne połączenie między światem online a światem rzeczywistym – powiedział.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię