Niemiecka gazeta Automobilwoche pisze, że w Lipsku mogą powstać dwa nowe modele elektrycznego Porsche. Porsche zwiększa bowiem siłę roboczą w Lipsku.
- Automobilwoche pisze, że fabryka w Lipsku chce zwiększyć zatrudnienie
- Może to oznaczać, że w Lipsku będzie produkowane Porsche Panamera
- Media donoszą, że wewnątrz fabryki, mówi się o modelu auta elektrycznego, który nazywany jest K1
Elektryczne Porsche Panamera w Lipsku? Pojawi się więcej pracowników
Automobilwoche pisze, że do 2024 roku, do zakładu w Lipsku ma dołączyć 150 nowych pracowników. Powodem są prawdopodobnie nowe modele elektryczne zapowiedziane przez dyrektora generalnego VW Herberta Diessa, które mają tu powstać. Może pojawić się więcej nowych pracowników. Gazeta pisze, że w Hanowerze ta wiadomość wywołała przerażenie, bo zinterpretowano ją w ten sposób, że Porsche nie chce jednak, aby Porsche w ramach projektu Artemis było produkowane przez jednostkę VW. Porsche nie udzieliło komentarza Automobilwoche. Obecnie w Lipsku pracuje ok. 4300 pracowników. Automobilwoche pisze, że tworzenie 150 nowych miejsc pracy jest obecnie w przygotowaniu, a miejsc pracy może realnie być więcej, ponieważ liczba ta, nie uwzględnia jeszcze zapowiedzianego wcześniej wprowadzenia 35-godzinnego tygodnia pracy. Po zmianach zakład może zatrudnić od 250 do 300 nowych pracowników
Elektryczna Panamera już w 2024 roku
Portal Electrive.com pisze, że w ostatniej rundzie planowania, Volkswagen ogłosił, że „synergie elektrycznego modułowego systemu PPE dla segmentu premium, zostaną wykorzystane w dwóch modelach Porsche” w Lipsku. Publikacja gazety oznacza, że możemy spodziewać się w pełni elektrycznego następcę Panamery. Auto mogłoby pojawić się w 2024 lub 2025 roku.
Porsche obecnie oferuje model Panamera w wersji z silnikiem spalinowym oraz w hybrydzie. Model produkowany jest w fabryce w Lipsku od 2016 roku. Electrive.com pisze, że przyjmując za podstawę cykl modelowy trwający siedem lub osiem lat, wspomniany okres może obowiązywać od 2024 roku. Porsche będzie nadal budować istniejący model w fazie przejściowej równolegle do nowego wariantu elektrycznego, tak jak miało to miejsce w przypadku Macana.
Według nowego Automobilwoche drugi model, który Porsche planuje zbudować w Lipsku od 2026 roku, jest wewnętrznie określany jako K1. Mówi się, że jest to „crossover o wymiarach Panamery”, który ma dzielić tę samą platformę z elektryczną Panamerą. Jest to prawdopodobnie dalszy etap rozwoju specjalnie dedykowanej platformy dla aut elektrycznych PPE – Premium Platform Electric – na której bazuje elektryczny Macan. Porsche wspomniało, że dla niego projekt Artemis nie jest postrzegany jako konkretny nowy model pojazdu, ale raczej jako rodzaj zestawu technologicznego. Dlatego K1 na bazie PPE będzie prawdopodobnie „wzbogacony” tego typu technologiami.