Toyota pokazała projekt swojego małego autobusu wodorowego. Powstał on w ramach partnerstwa Toyoty i CJPT z prefekturą Fukuoka. Prototyp nowego małego autobusu na ogniwa paliwowe będzie obsługiwał nową 40-kilometrową linię autobusową w ramach 1,5-rocznego pilotażu. Praktyczny test 14-osobowego pojazdu zbudowanego na bazie Toyoty Coaster ma zaowocować opracowaniem przez CJPT modelu produkowanego seryjnie.

  • Toyota pokazała prototyp małego autobusu wodorowego
  • Autobus będzie kursował na 40-kilometrowym odcinku w prefekturach Fukuoka i Ōita
  • Będzie to linia zastępcza między stacjami kolejowymi Soeda i Hita, gdzie ulewne deszcze uszkodziły 40-kilometrowy odcinek linii kolejowej JR Hitahikosan

Transport wodorowy w Japonii

Spółka joint venture Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT), która powstała z inicjatywy Toyoty w 2021 roku, połączyła japońskie firmy motoryzacyjne w rozwoju bezemisyjnego transportu w Japonii. W grudniu 2022 roku CJPT zawarła z prefekturą Fukuoka umowę na rozbudowę lokalnego transportu wodorowego. Ich pierwszy wspólny projekt to pilotażowy program użytkowania małego autobusu elektrycznego zasilanego ogniwami paliwowymi w systemie szybkiego transportu autobusowego na linii Hikoboshi.

Toyota pokazała projekt swojego małego autobusu wodorowego

Mały autobus wodorowy Toyoty

Mały autobus wodorowy Toyoty został opracowany do obsługi 40-kilometrowego odcinka w prefekturach Fukuoka i Ōita. Toyota opracowała samochód oparty na 20-miejscowej Toyocie Coaster. Autobus ma 6 990 mm długości, 2 100 mm szerokości i 2 630 mm wysokości i będzie posiadał 14 miejsc siedzących dla kierowcy i pasażerów. Został wyposażony w elektryczny napęd na wodorowe ogniwa paliwowe z Toyoty Mirai drugiej generacji. Tak jak wszystkie pojazdy typu FCEV, nowy autobus jest bezemisyjny i przyjazny dla środowiska, a jednocześnie nie będzie wymagał długotrwałego ładowania baterii, gdyż tankowanie wodoru trwa tylko kilka minut. Napęd FCEV opiera się na silniku elektrycznym zasilanym energią produkowaną na bieżąco w ogniwach paliwowych, w reakcji chemicznej wodoru i tlenu, której jedynym produktem ubocznym jest czysta woda.

Testy wstępem do produkcji seryjnej

Operatorem linii autobusowej Hikoboshi, a partnerem pilotażu jest Kyushu Railway Company. Będzie to linia zastępcza między stacjami kolejowymi Soeda i Hita, gdzie ulewne deszcze uszkodziły 40-kilometrowy odcinek linii kolejowej JR Hitahikosan. Testy prototypowego autobusu są zaplanowane na okres od jesieni 2023 roku do wiosny 2025 roku. Na podstawie zebranych doświadczeń Toyota i CJPT planują zaprojektować seryjny autobus wodorowy nowej generacji.

Rozbudowa transportu wodorowego w Japonii

Commercial Japan Partnership Technologies Corporation to spółka joint venture Toyoty, Isuzu, Suzuki i Daihatsu założona w kwietniu 2021 roku, której zadaniem jest popularyzacja w samochodach użytkowych najnowszych technologii z dziedziny elektryfikacji, automatyzacji prowadzenia, łączności i współdzielenia pojazdów. 26 grudnia 2022 roku CJPT i prefektura Fukuoka zawarły umowę partnerską o rozbudowie transportu wodorowego w regionie. Umowa obejmuje wprowadzenie autobusów i ciężarówek na wodór do komunikacji publicznej i logistyki, a także zakup samochodów osobowych na ogniwa paliwowe do oficjalnych flot instytucji samorządowych. Współpraca zakłada także promowanie rozwoju infrastruktury wodorowej przy głównych arteriach komunikacyjnych.

Zobacz też: Studyjny model autonomicznego Volkswagena GEN.TRAVEL

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2022/09/VW.webm

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię